Flerbarnstillägg - argument för och emot.
Padirac skrev 2021-11-24 20:29:44 följande:
Då undrar jag varför du drog upp frågan om flerbarnstillägg i din tråd om invandringen är en belastning?
Därför att det hör till ämnet att också föra fram och diskutera orsakerna.
Är det inte du som kastar alla argument i en bunke och sedan som svar på kritiken säger att du vill lyfta ur frågan om flerbarnstillägg till en annan tråd?
För att sedan säga precis det du säger att du inte säger.
" Jag har sakligt argumenterat för att flerbarnstillägget är en kvinnofälla vars negativa effekter främst drabbar invandrarkvinnor, där det utgör ett integrationshinder. En dåligt fungerande integration är definitivt en belastning för samhället."
Jag har sagt samma sak hela tiden. Att du inte förstått det och försökt läsa in annat mellan raderna ska inte belastas mig.
Vad är det du tycker att jag säger, som jag sedan sagt att jag inte säger?
Sen är jag inte alls säker på att du lyckats framställa din tes om att flerbarnstillägg är en kvinnofälla på ett sakligt sätt
Jag har upprepade gånger förklarat att flerbarnstillägget ger effekten att fler kvinnor med låg eller ingen utbildning och arbetserfarenhet stannar hemma med barn istället för att utbilda sig och komma ut på arbetsmarknaden, särskilt kvinnor med invandrarbakgrund, vilket motverkar både jämlikhet och integration.
Kan du vara lite mer tydlig och saklig i din kritik, förklara vad i detta som är osakligt, så att du inte förstår det argumentet?
du har gett massa andra argument i sökande efter någonting du kan hänga upp påståendet om att flerbarnstillägget för invandrare är en belastning för samhället
Nu är du där igen och påstår att jag uttryckt något jag aldrig uttryckt.
Fixar du att citera text, så gör det istället för att koka ihop egna budskap av ord lösryckta ur mina inlägg.
Är verkligen någon hundralapp eller tusenlapp i flerbarnstillägg det som gör att invandrakvinnor inte kommer ut i arbetslivet? Kan du visa att det verkligen är skälet och att inte flerbarnstillägget ger familjen en möjlighet att mannen inte har fler extra anställningar istället?
Jag hänvisar till inlägg #15, vars text jag kopierat nedan:
1 barn = 12502 barn = 2500 + 1503 barn = 3750 + 730 (= 243,33 per barn)4 barn = 5000 + 1740 (= 435 per barn)
Det är alltså barnbidrag som visas i siffrorna först och därefter flerbarnstillägget.
Detta är självklart inte den enda orsaken, men definitivt en av dem och dessutom till en kostnad för staten för ett bidrag ingen kunnat argumentera för.