Inlägg från: Anonym (Gilla läget) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gilla läget)

Bråk om julen

Ni har båda rätt, men han är onödigt otrevlig. Du kan inte tvinga honom att umgås med dig, jul eller inte. Du får acceptera att han inte vill fira jul på tu man hand. Åk till dina egna släktingar eller gör något själv ifall du inte vill följa med till hans familj. Dessutom så är det här inte den viktigaste frågan i din tråd, utan att du borde lämna någon som misshandlar dig.

• Anonym (Gilla läget)
    Anonym (Trådskaparen) skrev 2021-11-25 13:42:53 följande:

Va fina ni är med era svar.. jag blir helt rörd här borta! Jag har planer på att bryta mig loss men han brukar gråta när jag säger att det är slut, därför har jag svårt släppa taget.. man får så otroligt dåligt samvete så jag är bara kvar.. det är enormt svårt slita upp efter 7 år också.

Jag längtar verkligen efter en sån där fin kärlek där man stöttar varann och man är empatisk och behandlar varann med respekt. Jag får isåfall bara acceptera att vi isåfall får vara en vecka ifrån varann, man vill ju inte tvinga någon fast den innerst inne inte ens vill umgås med en..

Han gråter krokodiltårar, han bryr sig faktiskt inte ett dugg om dig och ditt välmående, bara sig själv. Det finns inget att ha samvete för alls. Man gör inte så som han gör mot en man älskar. Är det där vad du skulle säga ingår i kärlek...? Eller i en relation öht? Nej. Alla har dåliga dagar men han är rent elak mot dig.

Om du förstår att du är värd kärlek så tycker jag du ska ställa dig ansvarig gentemot dig själv och sikta på en sådan framtid istället. För jag tror du missar lite här. Det är inte frågan om att du ska respektera honom och ge honom en vecka ensam, det är ju han som brister i respekt emot dig i er vardag, och den är då mycket längre än en julhelg.
Svar på tråden Bråk om julen