• Thu 25 Nov 2021 20:40
    4158 visningar
    12 svar
    -1
    12
    4158

    Är min kollega attraherad av mig?

    Jag är inte ute efter moralpoliser, jag vet att detta är svinigt och att jag har tveksam moral i det här fallet. För att göra en lång historia kort. Har arbetat på min nuvarande arbetsplats i knappt ett år. Har en ofrivillig attraktion till en kollega, trots att jag är gift. Min kollega är också gift, men jag inbillar mig att mina känslor är besvarade. När vi lämnas ensamma försöker vi småprata men det finns ständigt en tryckande stämning mellan oss, vi har svårt att se varandra i ögonen. Vet dock inte om det beror på endast mina känslor.

    På en aw blev vi båda väldigt fulla och vi satt länge och höll varandra i handen och smekte varandras lår under bordet. När vi sedan sågs på arbetet nästkommande vardag tog jag upp det som hänt med en lite skämtsam ton, han markerade genom att säga att han är gift och han skulle inte riskera sitt äktenskap (vilket inte jag heller vill göra, men den här känslan äter upp mig). Trots detta vill han gärna vara i min närhet, hjälpa mig med diverse tekniska prylar, vi kan stå nära varandra och stirra på kopiatorn när den kopierar, snuddar vid varandra men sedan är det som att han kommer på sig själv och håller mer distans till mig. Jag antar att jag vill veta om det här bara är i mitt huvud och jag inbillar mig eller om det här kanske är tufft för honom också, han är svår att läsa av och NEJ jag kan inte fråga rätt ut med tanke på att han var tydlig med sitt äktenskap. Men varför fortsätter detta? Och hur ska jag göra för att stå ut i den här situationen?

    Känner mig just nu som förtrollad.

  • Svar på tråden Är min kollega attraherad av mig?
  • Anonym (Känne­r igen)
    Thu 25 Nov 2021 20:52
    #1

    Han känner samma sak men försöker stå emot det.

    Han vill inte vara otrogen men känner sig attraherad eller förälskad.

    Gör såhär: Om du tänker på alla gånger som du råkat bli nuddad av honom.

    Tänk sedan på alla andra kollegor som du har i tur och ordning och försök minnas hur många gånger det hänt med dem. Att råka nudda någon, gå in i någons intima zon är ett klart tecken på attraktion i nio fall av tio

  • Thu 25 Nov 2021 20:59
    #2
    Anonym (Känner igen) skrev 2021-11-25 20:52:38 följande:

    Han känner samma sak men försöker stå emot det.

    Han vill inte vara otrogen men känner sig attraherad eller förälskad.

    Gör såhär: Om du tänker på alla gånger som du råkat bli nuddad av honom.

    Tänk sedan på alla andra kollegor som du har i tur och ordning och försök minnas hur många gånger det hänt med dem. Att råka nudda någon, gå in i någons intima zon är ett klart tecken på attraktion i nio fall av tio


    Ligger något i det du säger, andra kollegor råkar inte nudda mig, och om jag ställer mig nära så våra armar snuddar eller liknande så flyttar han sig inte, utan det är som att vi båda står kvar och håller andan för det är något i luften liksom. Som att vi båda är medvetna om vad som händer men ingen säger något, kan ju självklart inte veta om det är så eller jag som inbillar mig för att jag vill att det ska vara besvarat..
  • Anonym (Känne­r igen)
    Thu 25 Nov 2021 20:59
    #3
    +1

    Som jämförelse så hände samma sak med min kollega för ett tag sedan. Vi satt bredvid varandra och han råkade nudda mig flera gånger. Med sina knäppta händer så kom han åt mina lår med fingrarna. Sedan benet mot mitt ben samma sak några gånger och fötterna mot mina fötter några gånger. Var helt uppjagad efter det för det vsr så laddat.

    Efter det så har det varit kyligare men med en del intrång i den intima zonen. Han kan gå förbi mig och verkligen svepa förbi med liten marginal etc, eller komma åt med armen om man står bredvid osv. Tror han ångrar sig, kalla fötter.

    Som jämförelse kan jag inte komma åt en enda gång att jag kommit i kroppskontakt med någon annan kollega så mycket om ens en enda gång , möjligen någon enstaka gång av misstag

  • Anonym (Känne­r igen)
    Thu 25 Nov 2021 20:59
    #4

    Som jämförelse så hände samma sak med min kollega för ett tag sedan. Vi satt bredvid varandra och han råkade nudda mig flera gånger. Med sina knäppta händer så kom han åt mina lår med fingrarna. Sedan benet mot mitt ben samma sak några gånger och fötterna mot mina fötter några gånger. Var helt uppjagad efter det för det vsr så laddat.

    Efter det så har det varit kyligare men med en del intrång i den intima zonen. Han kan gå förbi mig och verkligen svepa förbi med liten marginal etc, eller komma åt med armen om man står bredvid osv. Tror han ångrar sig, kalla fötter.

    Som jämförelse kan jag inte komma åt en enda gång att jag kommit i kroppskontakt med någon annan kollega så mycket om ens en enda gång , möjligen någon enstaka gång av misstag

  • Anonym (Hmm..­)
    Thu 25 Nov 2021 21:02
    #5
    +1

    Jag tror inte att han är intresserad men att han märker av ditt intresse och därav den tryckta stämningen.

    Er fyllekväll verkar han verkligen ångra. Håll distans nu så kommer det snart gå över.

  • Anonym (Känne­r igen)
    Thu 25 Nov 2021 21:02
    #6
    +1
    Stheno skrev 2021-11-25 20:59:29 följande:

    Ligger något i det du säger, andra kollegor råkar inte nudda mig, och om jag ställer mig nära så våra armar snuddar eller liknande så flyttar han sig inte, utan det är som att vi båda står kvar och håller andan för det är något i luften liksom. Som att vi båda är medvetna om vad som händer men ingen säger något, kan ju självklart inte veta om det är så eller jag som inbillar mig för att jag vill att det ska vara besvarat..


    Med stor sannolikhet känner han något

    Men med stor sannolikhet kommer han inte agera på det för att inte riskera sitt äktenskap eller sin karriär

    Människor går omkring med alla möjliga känslor som dem inte agerar på. Ibland blir det plågsamt men det är en del i att vara människa, att inte agera på impulser och känslor hela tiden.
  • Thu 25 Nov 2021 21:09
    #7
    Anonym (Hmm..) skrev 2021-11-25 21:02:43 följande:

    Jag tror inte att han är intresserad men att han märker av ditt intresse och därav den tryckta stämningen.

    Er fyllekväll verkar han verkligen ångra. Håll distans nu så kommer det snart gå över.


    Så kan det absolut vara, men blir mixade signaler när han hänger kvar och kommer nära på ett sätt som andra inte gör. Men att hålla distans är nog det bästa jag kan göra just nu..
  • Anonym (123)
    Thu 25 Nov 2021 21:22
    #8
    Stheno skrev 2021-11-25 21:09:20 följande:
    Så kan det absolut vara, men blir mixade signaler när han hänger kvar och kommer nära på ett sätt som andra inte gör. Men att hålla distans är nog det bästa jag kan göra just nu..
    Jag tycker att du lägger energi på helt fel saker! 
    Du har en partner hemma - ägna lite mer tankemöda och känsla där i stället. Skit i vad din kollega möjligen tänker eller känner  - det är inte viktigt
  • Anonym (Spot-­on)
    Thu 25 Nov 2021 22:54
    #9
    Anonym (Känner igen) skrev 2021-11-25 21:02:54 följande:

    Med stor sannolikhet känner han något

    Men med stor sannolikhet kommer han inte agera på det för att inte riskera sitt äktenskap eller sin karriär

    Människor går omkring med alla möjliga känslor som dem inte agerar på. Ibland blir det plågsamt men det är en del i att vara människa, att inte agera på impulser och känslor hela tiden.


    Håller med helt och hållet. Har själv hamnat i ett läge där jag en längre tid inte kan sluta tänka på en kollega jag blivit intresserad av.

    Vi är båda upptagna med familj så därför blir det aldrig något mer, men den där stämningen med långa samtal och skratt med mycket ögonkontakt är hela tiden påtaglig och väldigt svår att bli av med.

    Så absolut många springer runt med känslor som vi aldrig agerar på.
  • Anonym (För lite spänni­ng)
    Thu 25 Nov 2021 23:00
    #10
    +2

    Det låter som att ni båda två har för lite spänning i er liv/relationer. Har man det riktigt bra där hemma så blir inte detta så attraktivt.. skulle jag säga av egen erfarenhet. Betyder inte att det behöver bli något mellan er utan just bara att det är spänning!

    Ni båda leker med elden lite men än sålänge är det oskyldigt och inte så förbjudet så det känns ok och spännande. Tar man det steget längre börjar samvetet göra sig påmint och då blir det oftast mest jobbigt om man inte är tokkär och verkligen vill vara med varandra.

    Fokusera på att förbättra din relation där hemma istället och få igång den spänningen där så ska du se att kollegan inte blir så intressant längre.

  • Anonym (RockF­)
    Thu 25 Nov 2021 23:14
    #11
    Stheno skrev 2021-11-25 20:40:13 följande:

    Jag är inte ute efter moralpoliser, jag vet att detta är svinigt och att jag har tveksam moral i det här fallet. För att göra en lång historia kort. Har arbetat på min nuvarande arbetsplats i knappt ett år. Har en ofrivillig attraktion till en kollega, trots att jag är gift. Min kollega är också gift, men jag inbillar mig att mina känslor är besvarade. När vi lämnas ensamma försöker vi småprata men det finns ständigt en tryckande stämning mellan oss, vi har svårt att se varandra i ögonen. Vet dock inte om det beror på endast mina känslor.

    På en aw blev vi båda väldigt fulla och vi satt länge och höll varandra i handen och smekte varandras lår under bordet. När vi sedan sågs på arbetet nästkommande vardag tog jag upp det som hänt med en lite skämtsam ton, han markerade genom att säga att han är gift och han skulle inte riskera sitt äktenskap (vilket inte jag heller vill göra, men den här känslan äter upp mig). Trots detta vill han gärna vara i min närhet, hjälpa mig med diverse tekniska prylar, vi kan stå nära varandra och stirra på kopiatorn när den kopierar, snuddar vid varandra men sedan är det som att han kommer på sig själv och håller mer distans till mig. Jag antar att jag vill veta om det här bara är i mitt huvud och jag inbillar mig eller om det här kanske är tufft för honom också, han är svår att läsa av och NEJ jag kan inte fråga rätt ut med tanke på att han var tydlig med sitt äktenskap. Men varför fortsätter detta? Och hur ska jag göra för att stå ut i den här situationen?

    Känner mig just nu som förtrollad.


    Tycker att du tar och utvärderar ditt befintliga förhållande. Är du nöjd och ser en framtid för en lång tid framåt med din partner, eller är det ett ok förhållande som du är i av bekvämlighet?

    Är det det sistnämnda så tycker jag att du utforskar din kollega, på din beskrivning så verkar han helt klart intresserad. Livet är för kort för att gå runt och vara halvnöjd.
  • Anonym (Ja det är han.)
    Thu 25 Nov 2021 23:54
    #12

    Ja det är han tydligt. Det är lite såhär människor som inte är typen som vänstrar egentligen kanske kommer vänstra i framtiden.

    Med månader, eller tom. års startsträcka, åratal av småflirtande, 2 steg fram 1 steg tillbaks.

    Det finns en bra grej med detta, nu när du vet detta kan du lätt stoppa det på förhand genom att helt enkelt sluta med ert småflirtande. För låter man det rulla på i sin makliga takt så byggs beteendet på allt eftersom och det kan hända något som inte borde hända.

    Då har man egentligen förvarnats i månader eller rentav år och väldigt lätt hade kunnat bryta innan det blev något.  

Svar på tråden Är min kollega attraherad av mig?