Ny mamma i behov av pepp
Det låter jättetufft! Tkr rådet om att sluta amma är klokt, det Sk ge mer än det tar och så verkar det inte nu.
Jag höll på alldeles för länge med massa strul och sondmatning och pump och ersättning och håll på att tapp det för jag var såååå trött. Önskar någon sagt till mig det var ok att sluta försöka med amningen.
Min första är prematur och vägrade lämna min kropp de första 6 månaderna. Han kunde tänka sig att ligga i sin pappas famn ibland när han var hemma men jag var mkt själv och bar honom konstant. Vagnen blev inte använd första halvåret mer än att jag tog med den ut och han skrek förtvivlat så jag bar honom och körde en tom vagn.
Min räddning var trikåsjal, de är förlåtande och behöver inte knytas perfekt för att funka. Tog några försök sen gick det fint och tack och lov älskade han att ligga däri.
En dag när han var 6 månader lyckades jg rulla ur sängen när han somnat och kunde gå därifrån. Stod helt häpen och undrade vad jg skulle göra nu när jag hade kroppen ?fri?. Behövde inte fundera så han vaknade efter 7 minuter men det var första steget för oss. Efter det blev det gradvis lite lättare och han kunde ligga själv på golvet och träna utan gråt och ibland ligga i vagnen osv.
Så håll ut! Det blir lättare och du är fantastisk som står ut så länge som du gör. Har ni ekonomi köp fler flaskor så kan ni koka bara 1 gång/dygn och det kan göras när din partner är hemma.
Heja dig!