Inlägg från: Anonym (Slit) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Slit)

Ny mamma i behov av pepp

Vi hade Philips sterilisator och flaskvärmare. Det underlättade.

Med första barnet fungerade inte amningen och jag gav upp efter ca 6-8 veckor. Jag pumpade till hen var 1 år och gav den modersmjölken jag fick ut och ersättning. Det var slitsamt. Var uppe varje natt och pumpade samtidigt som jag fick tillbaka till jobbet på deltid vid 2 månader för det var för slitsamt alltihop.

Med andra kämpade jag med amningen som inte fungerade och gav ersättning efter amning. Det var en cirkel som gick runt: amma, fixa flaska, diska och sterilisera, pumpa, sterilisera pumpdelarna, amma, fixa flaska, diska och sterilisera, pumpa, sterilisera pumpdelarna? Efter 2 månader så bara fungerade det. Tror lillen växte till sig eller något så han helt plötsligt fick tag.

Amningen fungerar väldigt sällan bra från början. Det är mycket jobb för de flesta och även för omföderskors.

Min erfarenhet är att om amningen väl fungerar så var det sjukt mycket enklare än med alla flaskor och grejer. Men det är inte fel med att flaskmata heller! Med ersättning eller utpumpad mjölk. Man måste finns det sätt som är bäst för en själv och bebis. Allt blir inte alltid som man tänkte sig men det blir bra ändå.

Det går fort över! Tiden går ganska fort med små bebisar även om det inte känns så nu när du är mitt uppe i kaoset.

Det blir bättre jag lovar bara stå ut!

Svar på tråden Ny mamma i behov av pepp