Ny mamma i behov av pepp
Jag känner igen mig så i vad du skriver, är mamma för första gången till en 2,5 månders underbar tjej.
Hon HATADE att amma i början, bara massa skrik och skrik vilket gjorde mig nervös. Hon satt ibland och sög vid bröstet 1-2 timmar men avslutade med ett skrik då också, det visade sig att hon inte fick i sig något alls nästan, fel grepp.
Vi fick order om att efter varje amning ge med flaska , jag gav pumpad bröstmjölk till en början men sen blev de ibland ersättning för jag hann inte med att pumpa helt enkelt.
Jag gillade inte att amma just för jag tyckte de kändes så "orättvist" och jobbigt att alltid måste ge flaska efter, varför ska det inte gå att bara amma liksom.. så ja det blev mer och mer bara flaska, bebis blev 100 gånger nöjdare samt jag blev också det.
Sen en dag när hon var lite över 1,5 månder tänkte jag prova amning sådär när ingen ser (menar sambo) men vistte ju att de funkar inte, men .. helt plötsligt så kunde hon amma, vad i hela friden tänkte jag . Alla sa ju att kör man flaska och napp så lär dom sig aldrig, så fel! Nu har de blitt så att hon ber om bröstet till och med, så gulligt :') hon som också hatade amma.
Så allt kan hända, ge inte upp! Prova amning när hen inte är så hungrig eller missnöjd. Men , om det inte funkar så kör med flaska bara.
Det där med att inte kunna lägga ifrån bebis, oj det är jobbigt! Men det går också över . Blir han röd och stel i kroppen när hab skriker? Min bebis visade sig ha magbesvär, gasig och fick inte alltid ut bajs, då skrek hon när man la ifrån henne som in i tusan, gall skrek verkligen.
Styrke kram!