Inlägg från: Kvinna1989 |Visa alla inlägg
  • Kvinna1989

Långsamt ökande HCG

Jag hade lägre HCG och mindre ökning än du i dom veckorna, ingen som sa att de var något som var fel eller några misstankar om de ens, så förstår inte riktigt.. För mig började det öka ordentligt först i vecka 7+.

Jag har alltså en frisk bebis på snart 3 månader i famnen :)

• Kvinna1989

Håller tummarna och önskar dig lycka till!! :)

Uppdatera gärna!

Vet att man är så orolig , speciellt i början när allt är så nytt! Jag startade en tråd här på FL i början av året angående "lågt HCG" , inte för att någon läkare sagt något om att de var lågt men jag jämnförde med andra här på FL och "alla" verkade ha dubbelt så högt HCG typ än vad jag hade , jag ringde tillslut och frågade på MVC , då fick jag ganska drygt svar "men vad menar du egentligen" jag blev så ledsen över de, hormoner och oro , blev liksom dumförklarad antar jag.. men ja, allt är så nytt i början! Om de är något jag lärde mig att jag inte skulle googlat och jämnföra så mycket, men lättare sagt än gjort..

• Kvinna1989
    dinofantast skrev 2021-12-08 19:05:41 följande:

Tycker inte du ska ha panik! Du har ju fått se ett tickande hjärta <3. Dessutom fortsätter ju HCG att öka.

Snabb googling och det verkar helt normalt med de HCG-nivåer du beskriver.

Ja så tänker jag också . Men förstår såklart din oro.

Hoppas allt går bra!
  • Kvinna1989

Bemötandet är tråkigt när det gäller början på graviditet eller missfall har jag lagt märke till själv och hört även andra kommentera det, så dåligt. Som om dom inte tycker just det spelar någon roll..

Man är ju så orolig i början. Jag hade verkligen noll symtom och tyckte det var så konstigt , samt lägre HCG än dom flesta på tex FL , vilket gjorde mig orolig. Sen i vecka 7 tror jag det var så fick jag ont nedre delen av magen , tror de var höger. Googlade och läste att de ska man tydligen inte ha, ringde och en läkare sa surt "ja men kom in då, men är det missfall på G är de inget jag kan göra något åt och det verkar det ju vara bara så du vet" . Asså jag stört grät. Men helt i onödan, fick remiss till sjukhus och där såg allt fint ut och dom sa att de är visst vanligt med växtvärk i början.

Nu har jag min lilla dotter på ca 2,5 månader <3

Styrke kram till dig!!

Svar på tråden Långsamt ökande HCG