• mcs1988

    Resa med barnvagn? Sele?

    Hej

    Ska resa med SJ tåg och är osäker på vagnen till 18 månaders? En resevagn har så små hjul i det här vädret, den stora vagnen kommer jag aldrig lyckas få på tåget. Ska jag köpa bärsele och bära honom? I sthlm. Många byten och åka kommunalt? Han väger 11 kg.

    Kom gärna med idéer :)

  • Svar på tråden Resa med barnvagn? Sele?
  • Ruter

    Jag hade tagit resevagnen, så länge du håller dig hyfsat central brukar det inte vara några problem att ta sig runt med den. Annars om du bara är orolig att komma på tåget, ingen som han lämna av dig och sen möta i Stockholm som kan hjälpa dig på/av?

    Annars så länge du inte går på en station som det inte är fler som åker ifrån så brukar de alltid lösa sig. Finns alltid hjälpsamma personer som kan göra ett kort lyft så du kommer på med vagnen. Jag har åkt sj intercity tåg själv med två barn (En 2.5 åring samt en 2 månaders bebis). Hade vagn och bilbarnstol med mig och gick kanon. Lyfte på båda barnen först, sen var det en vänlig själ som hjälpte mig att lyfta vagnen. Och bara vi kom på fanns all tid i världen att vika ihop och ställa undan vagnen en fördel om man då kan välja plats nära dörren så kan man sätta ner barnet på sätet medans man viker ihop vagnen

  • Anonym (Selene)

    Vi använde sele i de lägena. Men då hade vi barn som gillade det. Så köp i så fall selen i förväg och kolla att den är godkänd av barnet. Sele i kombination med resevagn är nog praktiskt. Du kan ha barnet på magen och båda händerna fria när du kliver av och på och när du reser i trånga, skumpiga fordon. När du sen kommit fram och kanske vill promenera kan vagnen komma väl till pass.

  • Smurre

    Hej köp en begagnad sele på blocket och prova om den lille gillar att sitta mot dig eller med ansiktet från dig.
    Dom flesta lite större gillar att titta på omgivningen när man är i farten.
    Så slipper du krongla med en vagn.

Svar på tråden Resa med barnvagn? Sele?