• Anonym (Anonym)

Min sambo snapar med en annan tjej

Min sambo snapar konstant med en annan tjej. De har ett gult hjärta, vilket betyder att de snapar mest med varandra. Han känner inte denna tjej alls. Jag har kollat upp henne och hon bor i samma stad som oss, hon är 21 år (yngre än oss) och snygg. Hon har en pojkvän.

Min sambo menar att han snapar med henne bara för skojs skull, som tidsfördriv typ. Han säger att han har haft henne på snapchat länge, innan han och jag ens blev tillsammans. Han säger också att han absolut inte är intresserad av henne.

Jag mår inte bra av detta och jag har svårt att tro på att han inte är intresserad av henne. Varför har han annars så mycket kontakt med en okänd tjej som han inte känner? För mig känns det jättekonstigt och jag vet inte vad jag ska göra nu. Tänk om de skickar nakenbilder till varandra..

Är detta konstigt eller är det jag som är konstig? Vad ska jag göra nu? Någon som har varit med om samma sak och kan berätta?

• Svar på tråden Min sambo snapar med en annan tjej
  • Anonym (++)

Han är allt lite konstig. Ok att man kan ha ytliga kontakter online men märkligt om han menar att de inte ens känner varann?  Och just att de skulle ha kontakt så ofta. 

• Ocdmänniska

Har han själv sagt att dom inte känner varandra?. För då tycker jag det är lite konstigt, tänker han borde väl anse att dom är vänner också om dom snappar så mycket?

• Anonym (E)

Det är du som är konstig. Får han inte ha kvinnliga vänner menar du...?

• TriC
    Anonym (E) skrev 2021-12-09 12:14:05 följande:

Det är du som är konstig. Får han inte ha kvinnliga vänner menar du...?

Tramskommentar!! Han flirtar med andra, och TS borde inte vara så naiv och godtrogen och acceptera detta.

Själv hade jag dumpat en partner som höll på som TSs pojkvän.
  • Anonym (E)
    TriC skrev 2021-12-09 12:28:18 följande:
    Tramskommentar!! Han flirtar med andra, och TS borde inte vara så naiv och godtrogen och acceptera detta.

Själv hade jag dumpat en partner som höll på som TSs pojkvän.
    Nej det gör han inte. Det är normalt att ha kompisar av båda kön som man lärt känna innan man fick en relation.

Vad är det du menar att han "håller på med"? Det enda de gör är att skriva till varandra. Den enda som inbillar sig att det är nåt mer är du och TS, utan några som helst bevis.
  • VickanD
    Anonym (E) skrev 2021-12-09 12:49:51 följande:

Nej det gör han inte. Det är normalt att ha kompisar av båda kön som man lärt känna innan man fick en relation.

Vad är det du menar att han "håller på med"? Det enda de gör är att skriva till varandra. Den enda som inbillar sig att det är nåt mer är du och TS, utan några som helst bevis.

Han känner inte denna tjej. Det står ju klart och tydligt i ts inlägg. Jag tvivlar på att det är en kompis. Mycket skumt. Såklart det inte finns några bevis, ts kan ju inte veta vad de skriver om. Däremot kan hon be om att få se nästa snap.
  • Fjäril kär

Om hon är en ytlig bekant och hon inte betyder något kan han ju inte ha något emot att skicka henne en Snap på er två?... Fråga honom...

• Anonym (E)
    VickanD skrev 2021-12-09 13:58:16 följande:
    Han känner inte denna tjej. Det står ju klart och tydligt i ts inlägg. Jag tvivlar på att det är en kompis. Mycket skumt. Såklart det inte finns några bevis, ts kan ju inte veta vad de skriver om. Däremot kan hon be om att få se nästa snap.
    Naturligtvis "känner" man varandra om man chattat ett längre tag, eftersom han haft henne redan sen innan han träffade ts kan det vara några år. Däremot känner de inte varandra irl, och det är inte samma sak.

Du eller nån annan kanske kan berätta vad det är som är skumt med att prata med någon man lärt känna från den digitala världen. Både jag och min man har flera sådana bekanta sedan innan (och efter) vi blev ett par och det är verkligen inget konstigt med det. Det luktar mer som dåligt självförtroende och hjärnspöken från ts sida, och fler därtill om man ser på de andra kommentarerna.
  • Anonym (Anonym t)

För en novis...Hur går det till att snappa med någon man inte känner?
    Måste man inte ha en inbjudan?

• VickanD
    Anonym (E) skrev 2021-12-09 14:35:11 följande:

Naturligtvis "känner" man varandra om man chattat ett längre tag, eftersom han haft henne redan sen innan han träffade ts kan det vara några år. Däremot känner de inte varandra irl, och det är inte samma sak.

Du eller nån annan kanske kan berätta vad det är som är skumt med att prata med någon man lärt känna från den digitala världen. Både jag och min man har flera sådana bekanta sedan innan (och efter) vi blev ett par och det är verkligen inget konstigt med det. Det luktar mer som dåligt självförtroende och hjärnspöken från ts sida, och fler därtill om man ser på de andra kommentarerna.

Man säger inte att man känner någon om man inte har träffats irl. Han menar alltså att de inte känner varandra i verkliga livet. Han har ingen koppling till henne. Det är inte så att hon är en gammal vän eller så.

Det som är skumt är att han har väldigt mycket kontakt med en snygg kvinna som han inte ens känner. Från ingenstans får de plötsligt kontakt. Att ts reagerar är inte konstigt alls och problemet ligger förmodligen inte hos henne. Hade det varit konstigt av ts att reagera så hade inte så många förstått henne.

Såklart att man börjar fundera när ens partner har ständig kontakt med en helt ny människa. Man blir nyfiken och undrar vad de pratar om och hur de fick kontakt. Enligt min erfarenhet är ts misstänksamhet befogad. Jag har skrivit med upptagna, okända män och det har alltid gått ut på flirtande och sexuella bilder. Jag tror att det är samma sak här.

Tillit är inte något som bara kommer sådär. Att vara godtrogen och naiv är bara förödande.
Svar på tråden Min sambo snapar med en annan tjej