• Anonym (Anonym)

Min sambo snapar med en annan tjej

Min sambo snapar konstant med en annan tjej. De har ett gult hjärta, vilket betyder att de snapar mest med varandra. Han känner inte denna tjej alls. Jag har kollat upp henne och hon bor i samma stad som oss, hon är 21 år (yngre än oss) och snygg. Hon har en pojkvän.

Min sambo menar att han snapar med henne bara för skojs skull, som tidsfördriv typ. Han säger att han har haft henne på snapchat länge, innan han och jag ens blev tillsammans. Han säger också att han absolut inte är intresserad av henne.

Jag mår inte bra av detta och jag har svårt att tro på att han inte är intresserad av henne. Varför har han annars så mycket kontakt med en okänd tjej som han inte känner? För mig känns det jättekonstigt och jag vet inte vad jag ska göra nu. Tänk om de skickar nakenbilder till varandra..

Är detta konstigt eller är det jag som är konstig? Vad ska jag göra nu? Någon som har varit med om samma sak och kan berätta?

• Svar på tråden Min sambo snapar med en annan tjej
  • Anonym (Anonym)

För att svara på några frågor så ja, han har sagt att de inte känner varandra. Alltså de har aldrig träffats eller så. Han har haft henne på snap innan vi blev tillsammans men de har haft kontakt till och från, sa han.

Har märkt att han har suttit mycket med mobilen den senaste veckan och jag tror att det är för att han har ännu mer kontakt med henne nu än tidigare.

• Anonym (E)
    Anonym (Anonym) skrev 2021-12-09 17:44:34 följande:

För att svara på några frågor så ja, han har sagt att de inte känner varandra. Alltså de har aldrig träffats eller så. Han har haft henne på snap innan vi blev tillsammans men de har haft kontakt till och från, sa han.

Har märkt att han har suttit mycket med mobilen den senaste veckan och jag tror att det är för att han har ännu mer kontakt med henne nu än tidigare.

Kan du inte berätta mer om vad det är som gör dig så orolig? Om de har kontakt till och från så är det väl mer "till" just nu.
  • Anonym (E)
    VickanD skrev 2021-12-09 17:41:34 följande:
    Personligen skulle jag inte kalla någon jag känner via internet vän men gör som du vill du.

Hur man än vrider och vänder på det så blir det problem. Vill han inte visa vad de skriver om eller skicka en bild på honom och ts så kan det tolkas som att han döljer något. Vi har konstaterat att svartsjuka är väldigt vanligt och han har säkerligen själv varit svartsjuk någon gång så om han nu inte döljer något varför inte bara visa ts att det inte finns någon anledning att vara orolig?

Nej, ts lär inte bara släppa detta och det är inte konstigt alls. Klart att hon vill veta vad det är för människa han skriver med hela dagarna. Jag tycker inte att det är helt grundlös svartsjuka och jag har redan förklarat varför men vi har helt enkelt olika syn på saken.

Ja men från ingenstans får han kontakt med henne. Hur kommer det sig att han ens har henne på snapchat och varför har de börjat skriva? Jag säger inte att mycket kontakt är något slags bevis men du frågade varför det hela är skumt och ja, jag tycker det är skumt att de har så mycket kontakt.

De flesta brukar nog utgå ifrån sina egna erfarenheter. Sedan har jag heller aldrig sagt att det är 100% säkert att han har något fuffens för sig. Jag kan ha fel men jag tror inte det.
    Jag har inte snap men googlade hur det går till, antar att du inte heller har snap annars hade du vetat och kanske varit mindre skeptisk till hur de ens har lagt till varandra. När du säger "ingenstans" så är inte det riktigt sant. Antingen känner man varandra sedan tidigare eller så kan man söka människor genom s.k. Quick Add, och då får man förslag på personer utifrån att man har gemensamma vänner eller att man prenumererar på samma personer. Eftersom de inte träffats irl måste det alltså vara det alternativet. androidstandard.com/swe/hur-man-hittar-nagon-pa-snapchat-4-metoder-for-att-lagga-till-nagon/
  • VickanD
    Anonym (E) skrev 2021-12-09 18:26:02 följande:

Jag har inte snap men googlade hur det går till, antar att du inte heller har snap annars hade du vetat och kanske varit mindre skeptisk till hur de ens har lagt till varandra. När du säger "ingenstans" så är inte det riktigt sant. Antingen känner man varandra sedan tidigare eller så kan man söka människor genom s.k. Quick Add, och då får man förslag på personer utifrån att man har gemensamma vänner eller att man prenumererar på samma personer. Eftersom de inte träffats irl måste det alltså vara det alternativet. androidstandard.com/swe/hur-man-hittar-nagon-pa-snapchat-4-metoder-for-att-lagga-till-nagon/

Jag har snapchat. Fast med ingenstans så menar jag att hon är helt okänd och av någon anledning så har han, från ingenstans, fått kontakt med en okänd tjej. Man kan söka på personens användarnamn och lägga till eller via Quick Add, som du skrev. Det kan också vara så att hon har skrivit ut sitt användarnamn någonstans och att han har lagt till henne på så sätt.
  • Anonym (E)
    VickanD skrev 2021-12-09 19:18:10 följande:
    Jag har snapchat. Fast med ingenstans så menar jag att hon är helt okänd och av någon anledning så har han, från ingenstans, fått kontakt med en okänd tjej. Man kan söka på personens användarnamn och lägga till eller via Quick Add, som du skrev. Det kan också vara så att hon har skrivit ut sitt användarnamn någonstans och att han har lagt till henne på så sätt.
    Nja, från ingenstans, det beror ju på hur de kommit i kontakt med varandra, om de har gemensamma intressen osv. Ts får väl fråga honom om varför?
  • VickanD
    Anonym (E) skrev 2021-12-09 20:05:56 följande:

Nja, från ingenstans, det beror ju på hur de kommit i kontakt med varandra, om de har gemensamma intressen osv. Ts får väl fråga honom om varför?

Det är ju precis det jag menar och det har jag frågat tidigare, hur de har kommit i kontakt med varandra. Annars kan det ju vara så att han bara la till en randomtjej som han såg på instagram eller något, sådant händer ju.
  • Anonym (E)
    VickanD skrev 2021-12-09 21:01:23 följande:
    Det är ju precis det jag menar och det har jag frågat tidigare, hur de har kommit i kontakt med varandra. Annars kan det ju vara så att han bara la till en randomtjej som han såg på instagram eller något, sådant händer ju.
    Ja det gör det säkert :) Men det är ju lite så man träffar nya människor, eller hur? Av nån anledning lägger man till varandra, man har nåt gemensamt eller på annat sätt inser att man kanske skulle vilja ha kontakt. Men ts får fråga så åtminstone hon vet, troligen kan han lika gärna svara "äeh jag vet inte", för så gör många killar tydligen. Tänker inte efter liksom.
  • Zaxika

Går snappandet ut över er relation? Finns det möjlighet att förbättra er relation eller är du nöjd med relationen? Sköter han det diskret eller fnissar han med mobilen och drar sig undan?

Vad säger din magkänsla att du bör göra?

Jag hade ju bett min man lägga ner, och om han inte fattade så hade jag sagt "skit samma om jag inte fattar, jag vill inte känna mig som nr 2, ska du fortsätta med den där sliten så vet jag inte om jag vill vara kvar".

• Anonym (...)

Installera en spionapp i hans mobil. Enda sättet att få veta vad de har för relation. Fast jag kan sätta mitt huvud på att det handlar om mer än vänskap.

• Anonym (Man50)

Låter vrickat att hålla på ofta med nån annan som man inte umgås med på riktigt liksom som en riktigt vän

Varför ?

Hålla på med en 21 år yngre tjej å skicka foton å chatta ?vän ?

Rätt fånigt , hade blivit förbannad o frugan skulle sitta snappa regelbundet med unga män å kalla dom vänner ?eller nåt ?

Äh säg åt han på skarpen eller berätta öppet för era jämnåriga vänner vad han gör få se om det blir lite reaktioner

• Anonym (Egen erfarenhet)

Av egen erfarenhet från mitt ex så gjorde han samma sak!

Nekade till otrohet och jag trodde honom.

Men detta var en tjej han varit kompis med iofs medans vi var separerade första gången.

Vi blev ihop igen, och några år senare erkände han att han varit otrogen en gång med den här tjejen. (Han erkände det när jag kom på att han va otrogen med en annan) vi gjorde iallafall slut och jag började snappa med en kille som var gift, men ville bara vara vän med han. Men han hade andra planer, separerade från sin fru och trodde vi skulle börja träffas. Men jag var inte intresserad av honom på det sättet, han var en bra vän för mig. Jag träffade en annan kille som jag blev ihop med, och han hade tydligen blivit ledsen av det.

Slutade självklart snappa med honom för att jag träffat denna kille! Skrev till han att jag träffat nån och var så lycklig men han fortsatte skriva till mig och jag började ignorera.

Han kände denna kille så han började berätta saker om mig som inte stämde.

Poängen är- man skriver inte med någon utan en baktanke eller spänning om man är i ett förhållande.

Svar på tråden Min sambo snapar med en annan tjej