• Anonym (nyfiken)

Ni män som inte vill ha sex...

Vad beror det på?

Främst är denna fråga till er som lever i en relation och har kvinna som vill ha sex med er eller väljer bort sex.

Det är ju vanligt att kvinnor inte vill ha sex..men för män...varför?

• Svar på tråden Ni män som inte vill ha sex...
  • Anonym (Yupp)

Jag som man skulle gärna vilja veta.
    Alla har ju olika anledningar till det men jag har aldrig känt så.

• Anonym (Va??)

Finns det ens män som inte vill ha sex?

Isåfall är de försvinnande få och handlar om att de egentligen är lagda åt andra hållet eller är otrogna och får sex ändå av någon annan och därför tappat intresset för sin flickvän/fru.

• Apmor2

Män som inte vill ha sex, vill inte det av samma anledningar som kvinnor. Dom blir deprimerade, sjuka, stressade, har hormonella obalanser, slutar vara kära , blir trötta, har mycket att tänka på eller bara inte sugna... precis som för kvinnor.

• Anonym (Trött på sex, kvinna)

En man som inte vill ha sex skulle passa mig som handen i handsken!
    Jag är less på sex, har aldrig varit speciellt intresserad av det. Någonsin.
    Så en man att bara gosa och kramas med, jo det skulle jag kunna tänka mig. Annars förblir jag singel. För allas skull.

• Anonym (Kvinnlig logik)

När man diskuterar om kvinnor som inte vill ha sex så kan kallas rätt till någons kropp och rätt till sex.

• Fartill3

Hade en sån fas i en tidigare relation där jag till och med låtsades sova för att slippa konfrontation, Just det lust tappet berodde nog mest på att jag kärat ner mig i en kollega, dock inget fysiskt men mer en sorts flirt och det lede aldrig vidare till någon regel rätt otrohet. Men pirret och suget i magen åt liksom upp min själ och lust på sätt och vis...

Människor glömmer vad du gjort och vad du sagt men de kommer alltid i håg hur du fick dem att känna sig
  • Anonym (Yupp)
    Anonym (Trött på sex, kvinna) skrev 2021-12-09 19:14:55 följande:

En man som inte vill ha sex skulle passa mig som handen i handsken!
    Jag är less på sex, har aldrig varit speciellt intresserad av det. Någonsin.
    Så en man att bara gosa och kramas med, jo det skulle jag kunna tänka mig. Annars förblir jag singel. För allas skull.

Är du mitt ex?
  • Anonym (Kände så med ett ex.)

Jag är man och har känt så med ett ex. Men det var när jag fått reda på att hon hade vänstrat. Jag älskade henne ändå på sätt och vis, min mamma, vänner osv. älskade henne också, därför försökte jag förlåta henne men penisen (Som jag tror annars är inte så värst lättkränkt) gick i baklås. Den ville inte förlåta. Den sände impulser till hjärnan som sa "Var inte en cuck!" "Jag vill inte slaska omkring i någon annans spermarester" och liknande.

Den låg platt och sladdrig som en daggmask och arbetsvägrade. Sedan efter några veckor gick även hjärnan med i strejken och jag lämnade henne.

Varken penis eller resten av mig ville vara med henne då.

• Anonym (Gammal get)

Män som inte vill ha sex är väldigt få. Kvinnor som inte vill ha sex är väldigt många. För män antar jag att impotens är boven. Vill kanske inte visa för kvinnan hur det ligger till. Själv är jag 70 och vill knulla ofta. Behöver visserligen ett blått piller för att bli stenhård. Är tacksam för dessa piller. 

• Anonym (ibland)

Min sexdrift påverkas ganska mycket av yttre händelser och hur jag mår. Jag är inte alls den där karln som helt enkelt MÅSTE ligga för att bli av med nån inre spänning eller stilla en stark drift.  Jag behöver sinnesro och sen en kvinna som kan tända igång mig. Jag har svårt att tända igång mig själv. Visst märker jag att jag sover sämre och blir mer stirrig om jag inte får ligga men det mynnar inte ut i en kåthet som driver mig och ha sex.  Jag hade önskat jag vore mer hingst men jag är inte det. När vi väl ligger 1 ggr i veckan, ibland 1 ggr varannan vecka så inser jag ju hur otroligt skönt det är.
    För mig är det viktigt att kvinna kan pilla lite på snoppen så mina tankar börjar fokusera på intimitet och sex. Jag är som jag är och vi har pratat om det hemma.

Svar på tråden Ni män som inte vill ha sex...