• Anonym (...)

Hur lång kö till ivf

För dom flesta tar det minst 7 mån att bli gravida. Jag är själv inne på femte försöket men jag vet hur det känns..Första gick ju hur enkelt som helst( var dock inte planerad).

Jag tror ni kommer bli gravida utan problem om ni bara slappnar av och ger det lite tid :). Ställ in er på 1 år även fast det kanske känns jobbigt.

• Anonym (...)
    Sockerikaffet skrev 2021-12-14 17:35:22 följande:
    Kanske lite ot men? Det stämmer inte att det tar 7 månader för de flesta. Medianen är 3 månader vilket betyder att hälften av alla par som försöker bli gravida blir det på en, två eller tre månader. (Genomsnittet är 7 månader men det är lite irrelevant eftersom det dras upp kraftigt av de som försöker i många år)
    Det visste jag inte. Vart kan jag läsa om det? Har endast läst, utan att jag specifikt sökt efter det, att det oftast tar lite tid att blir gravid. Läser som sagt gärna ifall du kan länka :)
  • Anonym (...)
    Anonym (median) skrev 2021-12-14 22:46:54 följande:
    Var kan man läsa att medianen är 3 månader? Är förvånad att det är såpass lågt, även om en fördelning med lång svans såklart rätt stora skillnader på medel och median.
     Jag blev också lite förvånad då jag läst tvärtom och det verkar vettigt då man liksom bara har några dagar på sig. Har inget emot att bli bevisad motsatsen dock^^. 
Svar på tråden Hur lång kö till ivf