Inlägg från: ElaineBenes |Visa alla inlägg
  • ElaineBenes

Jul för 1200 kr till 4/5 personer

Instämmer med övriga att det är otroligt fint av dig att göra detta för dina syskon.

Det verkar vara väldigt viktigt för dig och er vad som äts på jul? När jag tänker efter tycker jag inte och har nog aldrig tyckt att det spelat någon roll egentligen vad som finns på julbordet. Snarare själva stämningen och kanske lite att man äter av flera saker. Just lax. tex kanske inte är julen för syskonen om det finns köttbullar och skinka?

Skulle satsa på ett par saker bara, ha sedan kokt potatis till.

Se sedan till att ni har en mysig dag, pepparkaksbak var en jättebra idé och i min värld är lite julpynt ett måste för att det ska kännas som jul. Men du behöver för guds skull inte sätta upp några julgardiner!!

Till sist tycker jag också att någon eller några presenter till småbarnen är viktigt. Men absolut inte dyra, till de små kan du komma väldigt billigt undan. Målarbok/pyssel brukar finnas för ett par tior.

• ElaineBenes

Tycker för övrigt också att du ska berätta för någon annan vuxen om er situation.

Finns det någon släkting du kan ringa? Även om ni inte har någon kontakt tror jag att de flesta skulle hjälpa till.

Någon granne? Eller en kompis föräldrar?

Även om du kanske inte tycker att det är en jättegrej så är det ändå jul och det är 3 ytterligare barn i hushållet.

Kan säga att ingen vettig människa skulle ställa dig ensam att fixa jul för syskonen. Jag skulle lätt ha bjudit in er alla även om ni så bara var ytligt bekanta.

Svar på tråden Jul för 1200 kr till 4/5 personer