• Anonym (Sexlös)

    Mannen vill inte ha sex längre

    För sex år sen fick min man och jag vårt första barn. I samband med det, avtog min mans sexlust. Först tänkte jag att det skulle gå över, att det var en omställning att få barn. Vi hade i övrigt ett fint förhållande, men vi hade regelbundet sex en gång i månaden.

    Efter några år ville vi ha ett barn till. Efter lång tid av försökande, då vi behövde ha sex betydligt oftare, blev jag gravid igen och återigen avtog makens lust. Sen andra barnet kom för 2,5 år sen, har vi återigen sex en gång i månaden. Det är allt.

    Vi har pratat om det så många gånger. Han säger att det kommer att bli bättre, men frågan är ju när? Han säger att han aldrig kommer att bli en sån som har sex dagligen, men jag är nöjd om det händer en gång i veckan i alla fall.

    Nu kommer vi inte vidare. Jag har slutat ta initiativ, för det är så ledsamt att ständigt bli avvisad. Jag har slutat ta upp det, både med hintar och direkt, för han blir less på mitt tjat. Nu har vi istället ett dödläge. Vi kramas och pussas och har väldigt trevligt ihop, men vi ligger inte mer än en gång i månaden.

    Jag saknar sex! Jag vill ligga med min man! Jag vet inte hur vi ska ta oss vidare längre. Det händer inget, han säger att det ska bli bättre men gör inget för att det ska bli så. Jag känner mig oattraktiv och osexig och jag känner mig dessutom dum när jag nekas gång på gång.

    Vad gör man? Ska man lämna för detta? Kan det bli bättre?

  • Svar på tråden Mannen vill inte ha sex längre
  • Anonym (Kim)
    "Jag känner mig oattraktiv och osexig och jag känner mig dessutom dum när jag nekas gång på gång."

    Det är nog där skon klämmer. Han tänder inte på dig längre.
    Anledningen till det kan jag inte gissa mig till och tänker inte spekulera då det har en tendens att spåra ur när man gör det.
  • Anonym (Sexlös)
    Anonym (Kim) skrev 2021-12-19 15:46:12 följande:

    "Jag känner mig oattraktiv och osexig och jag känner mig dessutom dum när jag nekas gång på gång."

    Det är nog där skon klämmer. Han tänder inte på dig längre.

    Anledningen till det kan jag inte gissa mig till och tänker inte spekulera då det har en tendens att spåra ur när man gör det.


    Det har vi pratat om. Han intygar att så inte är fallet.
  • Ocdmänniska

    Är svårt det där, period vis kan jag själv vilja ha sex mindre eller mer. Om han inte vet själv så är det svårt att spekulera, hur är måndet hans? Äter han mediciner?

    Sen om du ska lämna, frågan är ju är sex så viktigt för dig att du vill lämna pågrund av det? Om det är det så är det ju så helt enkelt.

  • Anonym (H)
    Anonym (Sexlös) skrev 2021-12-19 15:48:27 följande:
    Det har vi pratat om. Han intygar att så inte är fallet.
    Tror du han skulle vara ärlig om det? Vet både män och kvinnor som slutat tända på sina fruar/män och tror aldrig de skulle erkänna det med risk för att såra.

    Sen måste det ju såklart inte vara därför. En del har ju naturligt låg sexlust.
  • Anonym (Kim)
    Anonym (Sexlös) skrev 2021-12-19 15:48:27 följande:
    Det har vi pratat om. Han intygar att så inte är fallet.
    Det gjorde jag också. Jag ljög. Kunde inte erkänna för att det skulle såra för mycket.

    Handling slår ord. Alltid.
  • Anonym (Kim)
    Ocdmänniska skrev 2021-12-19 15:54:49 följande:

    Är svårt det där, period vis kan jag själv vilja ha sex mindre eller mer. Om han inte vet själv så är det svårt att spekulera, hur är måndet hans? Äter han mediciner?

    Sen om du ska lämna, frågan är ju är sex så viktigt för dig att du vill lämna pågrund av det? Om det är det så är det ju så helt enkelt.


    Fast då måste man väga barnens uppväxt mot sitt eget sexliv.
    Vilket är viktigast?
  • Ocdmänniska
    Anonym (Kim) skrev 2021-12-19 16:03:01 följande:

    Fast då måste man väga barnens uppväxt mot sitt eget sexliv.

    Vilket är viktigast?


    Barnens uppväxt? Många som lever med separerade föräldrar så länge dom har god ton med varandra så går det väl.

    Så tycker frågan ändå bli om hon tycker det är värt att lämna för sex delen
  • Anonym (Sexlös)
    Ocdmänniska skrev 2021-12-19 15:54:49 följande:

    Är svårt det där, period vis kan jag själv vilja ha sex mindre eller mer. Om han inte vet själv så är det svårt att spekulera, hur är måndet hans? Äter han mediciner?

    Sen om du ska lämna, frågan är ju är sex så viktigt för dig att du vill lämna pågrund av det? Om det är det så är det ju så helt enkelt.


    Inga mediciner eller så.

    För mig är sex viktigt. Jag har inga krav på att vi ska ligga varje dag, men oftare än en gång i månaden tycker jag är rimligt.
  • Anonym (Sexlös)
    Anonym (H) skrev 2021-12-19 16:00:47 följande:
    Tror du han skulle vara ärlig om det? Vet både män och kvinnor som slutat tända på sina fruar/män och tror aldrig de skulle erkänna det med risk för att såra.

    Sen måste det ju såklart inte vara därför. En del har ju naturligt låg sexlust.
    Ja, jag tror att han är ärlig om det. Min man saknar lite filter och är väldigt ärlig. På gott och ont.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Sexlös) skrev 2021-12-19 15:48:27 följande:
    Det har vi pratat om. Han intygar att så inte är fallet.
    Så du tror att han är tänd på dig, vet om att du är missnöjd och vill ligga mer men går omkring och är sugen utan att ta initiativ ? Låter som ett otroligt konstigt beteende isf. Troligtvis är han inte attraherad längre men har inte mod nog att vara ärlig.
Svar på tråden Mannen vill inte ha sex längre