Inlägg från: Jag är bara jag |Visa alla inlägg
  • Jag är bara jag

Behöver tappa vikt

När det mesta är så motigt kommer det inte funka med stora omställningar vare sig vad gäller kost eller motion. Försök förändra i det lilla. Köp inte hem en massa fikabröd eller annat utan köp nyttigare alternativ och ät gott på helgen istället. Köp den frukt du faktiskt gillar. Prova mörk choklad istället- då äter man inte lika mycket. Och ta en promenad så ofta du bara kan om det så bara är runt kvarteret. Ät d-vitamin också.

• Jag är bara jag
    parnordqvist skrev 2021-12-25 17:55:47 följande:
    Bra tips! Ska tänka på detta och åtminstone hålla igen under veckorna. Jag kände ingen som helst lust att dricka julmust i helgen och det var ett bra beslut. Och ingen alkohol, jag är helnykterist. Men som sagt, mer behövs för att tappa kilon. Åldern kanske bromsar lite i och med att förbränningen blir sämre efter 30 eller vad det nu är. 
    Många bäckar små du vet... Det är mycket bättre att viktnedgång tar lång tid för då har den berott på en livsstilsförändring man kan leva med. Det är därför dieter och snabb viktnedgång aldrig funkar i längden. Åldern påverkar, men män mindre än kvinnor pga klimakteriet.
Svar på tråden Behöver tappa vikt