• Anonym (TS)

Missbruk - umgänge

I tingsrättens muntliga förberedande bestämde vi att pappan ska lämna negativa drogtester inför umgänge.

Han säger att han i onsdags lämnade negativt drogtest men inte hann fota det för han hade bråttom? Och imorgon är första umgänget gär hemma. I två timmar.

(Jag har sett en bild från gårdagen där han set väldigt trött och sliten ut)

Hur ska jag tänka eller göra?!

När jag läser igenom bestämmelserna från tingsrättens muntliga förhandling så står det inget ang tester men vi bestämde att han ska uppvisa negativa prover och när jag frågade min advokat för några dagar sen om vad jag ska göra om han inte visar mig tester så svarade hon att du ställer du in det umgängetillfället (om du vill).

Vad är rätt?

Vad ska jag göra?

Jag har bett pappan ringa mig men han vill inte det utan skriver att vi ses imorgon

• Svar på tråden Missbruk - umgänge
  • Anonym (TS)
    Anonym (.) skrev 2021-12-26 09:19:19 följande:

Nej det är ju det, att även du måste planera in när soc håller öppet och planerar umgänget efter det.

Du kan ju liksom inte begära det orimliga, planera in umgänge på storhelger och samtidigt kräva drogtester ett dygn innan.

Självklart kan du inte tvinga honom till någonting lika lite som man kan tvinga dig eller någon annan. Det enda du kan göra är att ställa rimliga krav.

Detta är bestämt i tingsrätten så inget jag planerat in och kan inte veta när tester görs från vecka till vecka
  • Anonym (.)
    Anonym (TS) skrev 2021-12-26 09:39:45 följande:
    Detta är bestämt i tingsrätten så inget jag planerat in och kan inte veta när tester görs från vecka till vecka
    Men då får du omförhandla. För du kan ju inte göra som nu, sätta dig på tvären för helt nya regler du själv hittat på.  Då blir det ju du som försvårar umgänget och det ses ju väldigt allvarligt på sådant.
    Du får se till att du alltid kan få drogtest 24 timmar innan men du måste vara så att det faktiskt är möjligt med tanke på att soc har stängt osv.
  • Anonym (Hmm)

Vad för slags missbruk har han då?

• Anonym (TS)
    Anonym (.) skrev 2021-12-26 09:42:03 följande:

Men då får du omförhandla. För du kan ju inte göra som nu, sätta dig på tvären för helt nya regler du själv hittat på.  Då blir det ju du som försvårar umgänget och det ses ju väldigt allvarligt på sådant.

Du får se till att du alltid kan få drogtest 24 timmar innan men du måste vara så att det faktiskt är möjligt med tanke på att soc har stängt osv.

Jag vill ha bilden 24 H innan av honom.

Inget jag hittar på för att sätta mig på tvären.

Jag vill inget hellre än att han ska vara närvarande och ren
  • Anonym (TS)
    Anonym (Hmm) skrev 2021-12-26 09:42:51 följande:

Vad för slags missbruk har han då?

Inget enligt han själv men testat positivt för amfetamin och cannabis några gånger detta år.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (TS) skrev 2021-12-26 09:49:57 följande:

Inget enligt han själv men testat positivt för amfetamin och cannabis några gånger detta år.

Hur hamna ni ens i tingsrätten? Var han våldsam eller?
  • Anonym (I)

Om du inte har en dom på att han ska uppvisa dig ett negativt test så kan du inte neka honom umgänge utan att det räknas som umgängesabotage och slår tillbaka på dig själv.

Däremot känner du ju honom bäst, du vet själv om risken finns och han är i så pass bra skick att han skulle dra dig inför rätta för umgängesabotage eller han bara är en vanlig knarkarfarsa som skiter i vilket.

• Anonym (Mamma)
    Anonym (.) skrev 2021-12-26 09:42:03 följande:
    Det är inte ts fel att man inte kan testa sig precis när som helst på året och den här överenskommelsen är något de båda gått med på, inför vittnen hos Tingsrätten. Å andra sidan kan han fortfarande ta droger mellan testet och umgänget så frågan är hur tillförlitligt det är ändå...
  • Anonym (.)
    Anonym (TS) skrev 2021-12-26 09:48:54 följande:
    Jag vill ha bilden 24 H innan av honom.
    Inget jag hittar på för att sätta mig på tvären.
    Jag vill inget hellre än att han ska vara närvarande och ren
    Jag vet att du vill det. Du skriver även om att det inte tagits upp förrän nu när du tyckt att han sett sliten ut.
    Att det inte finns med i det avtal som finns.

Ur hans perspektiv kan det mycket väl tolkas som hittepå för att omöjliggöra umgänge och något som kan användas emot dig.
  • Anonym (.)
    Anonym (Mamma) skrev 2021-12-26 09:57:24 följande:
    Det är inte ts fel att man inte kan testa sig precis när som helst på året och den här överenskommelsen är något de båda gått med på, inför vittnen hos Tingsrätten. Å andra sidan kan han fortfarande ta droger mellan testet och umgänget så frågan är hur tillförlitligt det är ändå...
    Kan du läsa så ser du att jag inte skyller på TS. Jag förklarar de förutsättningar TS har.

För TS är det livsfarligt att lyssna på tvångsmässiga åsiktsmaskiner på familjeliv och strunta i Advokaten. Helt enkelt för att det finns alltför många icke-läskunniga idioter på familjeliv som gjort det till en livsstil att spruta ur sig åsikter, ju mindre man vet och kan desto fler åsikter har man.

Läser du det jag skriver så säger jag att detta nyta krav kan vara rimligt men då måste han ha förutsättningar för att uppfylla dem. Att ställa krav om 24-timmars test och det är långhelg är inte ett rimligt krav, det är umgängessabotage. Sen får du ha precis vilka åsikter du vill som helst om det men det är irrelevant.
Svar på tråden Missbruk - umgänge