Hur fungerar Aliexpress?
Om man inte är nöjd med köp, kan man få pengarna tillbaka? Hur isf?
Om man inte är nöjd med köp, kan man få pengarna tillbaka? Hur isf?
Det borde stå på deras hemsida.
Ja det kan du. Du kan dels kontakta säljaren direkt via webbsidan, eller klaga via Aliexpress. Läs om "open dispute" i deras FAQ.
Det gäller att läsa beskrivningarna noggrant, för ibland är produkterna av ett annat material än man kanske förväntar sig. Det kan tex stå "silk" i titeln men läser man detaljerna så är det syntetmaterial. Produkten kan också vara mycket mindre än vad man gissar från bilderna, för att den asiatiska modellen är pytteliten (tex väskor). Recensionerna ger också bra info. Ska du köpa något dyrare så välj en säljare med många bra recensioner.
Personligen skulle jag aldrig köpa något som kan behöva repareras på garanti därifrån, tex elektronik. Jag håller mig till mindre, billiga grejer så det inte gör något större hål i plånboken om de inte motsvarar förväntningarna.
Just nu kan det ta extra lång tid att få grejerna. Det beror på den pågående containerbristen. Jag fick vänta drygt 3 månader på ett paket.
OBS! Det tillkommer moms, postens avgifter och eventuellt tull på varje paket. Läs www.postnord.se/ta-emot/hamta/import-fran-annat-land/vanliga-fragor-och-svar-om-moms-pa-kinapaket
Ja det kan du. Du kan dels kontakta säljaren direkt via webbsidan, eller klaga via Aliexpress. Läs om "open dispute" i deras FAQ.
Det gäller att läsa beskrivningarna noggrant, för ibland är produkterna av ett annat material än man kanske förväntar sig. Det kan tex stå "silk" i titeln men läser man detaljerna så är det syntetmaterial. Produkten kan också vara mycket mindre än vad man gissar från bilderna, för att den asiatiska modellen är pytteliten (tex väskor). Recensionerna ger också bra info. Ska du köpa något dyrare så välj en säljare med många bra recensioner.
Personligen skulle jag aldrig köpa något som kan behöva repareras på garanti därifrån, tex elektronik. Jag håller mig till mindre, billiga grejer så det inte gör något större hål i plånboken om de inte motsvarar förväntningarna.
Just nu kan det ta extra lång tid att få grejerna. Det beror på den pågående containerbristen. Jag fick vänta drygt 3 månader på ett paket.
OBS! Det tillkommer moms, postens avgifter och eventuellt tull på varje paket. Läs www.postnord.se/ta-emot/hamta/import-fran-annat-land/vanliga-fragor-och-svar-om-moms-pa-kinapaket
Det är inbakat i priset tror jag. Jag har aldrig fått faktura från postnorrd,
Tack. Hur klagar man exakt via ali express? Tycker hemsidan är svår. Måste man göra det inom en viss tid?
Sälj varan istället. Det är inte värt fraktpriset tillbaka.