• HeavyMetalManiac

Alla jobb är tråkiga

Hej

Jobbar idag som trappstädare 8 timmar varje dag upp klockan halv sex på morgonen hem klockan halv fem varje dag och städar trappor någon timme efteråt är allt skitigt igen. Fyller ingen mening för mig. Har bara jobbat på skitjobb hela livet diskare och städare. Är det meningen att jobb ska vara tråkigt eller finns det folk som tycker sina jobb är roliga?

• Svar på tråden Alla jobb är tråkiga
  • Anonym (Anonym)

Jaså du fick sluta på affärn där du städade förut? Fråga Samhall om de har några andra slags uppdrag om du inte gillar att städa.

Man hittar sällan "mening" med jobb men du kan ju glädja dig åt mat på bordet och betald hyra, det kan vara en mening lika bra som nån annan.

• KittyK80

Det fyller väl en mening i det att du får pengar?

Jag tycker om mitt jobb. Det är väl inte roligt jämt, men det är väl inte meningen heller. Du kanske borde börja en utbildning så att du kan få något annat än disk- och städjobb?

• Anonym (Kul)

Jag jobbar som systemutvecklare och tycker mitt jobb är jätteroligt. Antingen får man väl försöka hitta ett jobb som man tycker är kul (kräver ofta utbildning) eller så väljer man att se jobbet som ett sätt få in pengar så man kan göra något på fritiden som känns mer meningsfullt.

• Pixxen

Jobb suger oftast faktiskt. Nu har jag haft bättre jobb än dig men gud vad skönt det vore att slippa jobba.

• AndreaBD

Ju högre utbildning, desto mer möjlighet till roliga jobb. Så är det ju. 

• Fredde1981

Klart det finns folk som gillar sina jobb.

Jag är en av dem till exempel. Otroligt varierande, för min del lika fritt som att driva eget, helt ok lön, bra förmåner m.m.

Ingen dag är den andra lik och jag är med från ledningsnivå ned till detaljer i mina teknikers arbete. Samarbetar och utbyter erfarenheter med mina kollegor över hela Europa.

Fantastiska kollegor och ett riktigt humant arbetsklimat.

Gäller bara att hitta "rätt" plats för sig själv och göra det bästa av det man har.

På min position hade vi under två år tre olika personer som alla vantrivdes innan jag tog över.

• Fjäril kär

Nej alla jobb är inte tråkiga. Jag jobbar med min hobby och älskar mitt jobb trots att det är skitigt, tungt och stundtals farligt.

• Anonym (Roligt)

Ja jag älskade mitt jobb som jag har över säsong. Trist som fan att sluta när vintern kommer. Hoppas på helårstjänst till slut.

Men trivs man inte så kan ju plugga

• Tow2Mater
    Anonym (321) skrev 2021-12-27 19:28:23 följande:
    Det är ju tråkigt för du gör samhällets bottenskrap till jobb och lönen är låg. Vem respekterar en som skurar trapphus?!
    Iallafall de som bor där. Om inte är de stora idioter.

Städning är ett viktigt jobb som behövs. Din attityd är störande.
Svar på tråden Alla jobb är tråkiga