Osäker tjej
Anonym (anonym) skrev 2021-12-27 19:40:18 följande:
Är du säker på att du är 16? Du stavar som om du vore högst 12. Fokusera lite mer i skolan så att du kan uttrycka dig bättre.
Utseendet är inte det viktigaste när det kommer till att 'hitta någon'. Så det kommer gå bra för dig ändå.
Sluta fokusera så jäkla mycket på utseende överlag.
Ts : allt det du beskriver låter som fullt normala tonårstankar. Ja, utseende är viktigt till en viss del - men det är inte något som varar. Du är Du! Du är nog som du är. Alla människor är osäkra eller missnöjda med någon del av sig själva. Att du sen kanske lever i en miljö med vänner som tänker som dig förstärker denna onda cirkel. Ett bättre sätt att spendera sin tid kanske är att upptäcka sig själv. Du är 16, du har hela livet framför dig!. Testa saker, våga vara dig själv i en värld som vill göra allt för att hålla dig ovetandes - ta risker, upptäck vad du tycker är kul. Bredda din referensram. Just nu har du en sprängdeg av hormoner som också påverkar din sinnesstämning. Det blir bättre när du blir äldre. När jag hade tankar jag inte kunde fly ifrån - som blev rent maniska - då skrev jag ner det för mig själv. Då var det inte fast i mitt huvud. Experimentera! Var sann mot den du känner dig själv att vara. Det finns ingen som dig, du är unik. Att ta reda på för sig själv vad som just utmärker dig är en livslång process. Skynda långsamt. Ett sista tips från coachen - 95% av killar i den åldern ljuger hejvilt för att få chans på en sån som dig. Var djävligt försiktig med killar, det finns många svin därute. Oroa dig inte för framtiden. Fokusera på här & nu. Det är det enda som existerar.