Relt 95 skrev 2022-01-22 14:13:23 följande:
Beklagar otroligt mycket! Vet ju hur hemskt det är. Hur långt i graviditeten hann du?
Jag blev testnegativ direkt efter mina blödningar slutade, blödde ganska intensivt 2-5 dagar. Men som du säger kan det ju dröja längre, hoppas på en snabb återhämtning för dig! Tänk på att du troligen bara haft otur även den här gången (jag har själv lätt att tänka på hur allt är fel med mig, det är ju bara icke-konstruktivt och troligen inte sant)
Tack, det värmer! Var i vecka 7, så det var ju rätt så tidigt och har inte varit så jättetungt fysiskt, känner mig helt okej rent kroppsligt nu en vecka senare. Missade att testa i morse, men ska göra det i morgon. Jag har köpt clear blue med veckoindikator, så att jag kan se om det gått ner eller inte, tänkte jag. Försöker tänka att det bara var otur. Och det är en betydligt mindre chock den här gången än vid mitt MA i somras.
Solskensdag skrev 2022-01-22 15:37:02 följande:
Kan inte citera. Men Wave Mother, vad ledsen jag är över att höra det!! Skickar en gigant kram! Vet inte om det finns något hopp, men i så fall håller jag tummarna
Det är så tufft att gå igenom, så hoppas du har bra stöd också och ser till att prata med någon. jag fick terapi efter mitt sista mf och det var verkligen bra att tala med en prof. alla är ju olika men tror inte man ska underskatta hur mycket det påverkar med alla hormoner, känslor etc. i fall det är ett mf hoppas jag du blir super snabbt gravid igen
Tack för omtanken <3 Jag tror inte jag ska ha några förhoppningar; det var rejält mycket blod i typ fyra dagar, och utifrån hur det var så är jag väldigt tveksam till om det kan finnas kvar någon graviditet. Men ska testa i morgon för säkerhets skull.
Håller också tummarna för att det går fort att plussa igen. Det här plusset kom på försök sex efter mitt MA. I och för sig känner jag mig inte 100% psykiskt ännu, så jag känner lite att jag inte vill satsa så aktivt på att bli gravid på ett par månader. Orkar inte tänka på att hålla reda på äl och ligga på rätt dagar och så, tror jag. Det får nog bli som det blir ett tag nu, tills jag är lite mindre slokörad. Jag ska tänka på detta att prata med någon; det är ett bra tips. På sätt och vis har det ändå varit lite enklare den här gången; dels för att processen gick av sig själv, så jag behövde inte vara i kontakt med vård osv. Dels för att jag hade varit betydligt mer försiktig med förväntningarna den här gången.