• mizelia

    Måste hända något

    Har en rejäl crush på en kollega på jobbet. Först var jag lite rädd för vad som skulle kunna hända men nu inser jag att jag är mer rädd att inget ska hända.

    Huvudkontoret ligger i ett annat land så vi ses inte så ofta men pratar via Teams nästan varje dag. När vi ses så har jag varje gång trott att NU kommer det ske men jag tror att vi båda är för blyga så det stannar vid ögonkontakt. Vi står nära i baren och och benen har pressats mot varandra när ingen ser så jag är ganska säker på att det är besvarat. Möjligen är han mer moralisk än mig så han skulle kanske aldrig ta chansen men hans blick har hamnat i min urringning så han är inte opåverkad.

    Mitt första intresse var intellektuell attraktion som övergick till en stark sexuell attraktion och jag tror det är hans röst som får mig på fall. Han är en av de bästa i sitt yrke så respekterar honom och vi har mycket gemensamt. Men han är utseendemässigt inte min typ och äldre (snart pensionär) men kan.inte.sluta.tänka.på.honom.

    Om jag får vara egoistisk så önskar jag mig en hemlig affär som sedan rinner ut i sanden och vi båda får fina minnen.

    Jag vill inte missa chansen att få känna om magin skulle vara där men vill inte heller riskera våra respektive äktenskap. Jag förstår riskerna att någon får sitt hjärta krossat men alternativet att inte våga leva känns inte heller som ett bra val.

    Hoppas någon har ett gott råd hur jag ska hantera detta.

  • Svar på tråden Måste hända något
  • Anonym (Testa)
    Anonym (Testa) skrev 2022-01-04 14:04:28 följande:

    Jag sa åt honom tydligt att jag känner attraktion . För jag fattade inte vad som händer mellan oss de va en sådan kemi men han parade då o då om sin tjej med. Kan han gjort för att han bara vill ha kk ex inte vet jag. Eller så tänkte jag att han är trög om han inte förstår att jag är intresserad

    Han sa då det rätt ut, då måste vi backa. Han pratade också då om att han o sambon planerar skaffa 1a barnet . Ändå chattar vi var dag nu inte så flörtigt som innan var de mer flörtaga saker men inte snusk. Ganska vardagliga skojar med varandra frågar hur de är o lite sånt de kommer in lite hjärtan i texten med. Han kanske är rädd. Jag hoppas än ;) får inte ut honom ur skallen.


    Jag kanske är en svartsjuk typ men hade jag varit hans tjej o vetat hur han är mot mig hade de inte varit OK de går över vänskapsgränsen och jag vet att min man inte skulle gilla det, men alla har olika i sina förhållande vad som är ok och inte.
  • Anonym (Suck)

    Glöm honom. Ni bor inte ens i samma land, ge dig ts. Det här är fantasier som uppstått för att du är missnöjd med din relation. Se till att fixa den eller lämna.

  • Anonym (Önskan)

    Jag önskar att min chef skulle se mig men kommer aldrig hända.

  • Anonym (kåtknullaren)
    mizelia skrev 2021-12-30 20:36:22 följande:

    Den stora frågan om man ska dö nyfiken eller inte ???? jag beundrar din moral ändå för långsiktigt gör du nog rätt.

    Jag har tagit snedsteg en gång tidigare men den gången med en kvinna så kändes inte som otrohet på samma vis. Har inte ångrat den erfarenheten men då var det inte känslor inblandade utan bara nyfikenhet på kvinnors kroppar.

    Lite farligare nu eftersom denna man tilltalar alla mina sinnen.


    Farligt farligt men härligt härligt. Alltså ärligt talat tänk inte så mycket utan agera. Det troligaste är att du bara lever en gång.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (kåtknullaren) skrev 2022-01-04 15:51:24 följande:
    Farligt farligt men härligt härligt. Alltså ärligt talat tänk inte så mycket utan agera. Det troligaste är att du bara lever en gång.
    Ja, så har nog alla idioter som skilt sig pga en otrohet tänkt.
    Stäng av hjärnan och kör bara.... sen sitter man och grinar, tycker enormt synd om sig själv och kan bara inte förstå huuuuur det  kunde gå så fel, snyft, snyft Tomte
  • Anonym (jaha)
    Anonym (kåtknullaren) skrev 2022-01-04 16:03:36 följande:
    Haha vilket skämt, riktigt roligt. Dom som grinar är väl såna som du som aldrig får knulla.
    Nja det är snarare så att vissa av oss kan knulla utan att bete sig som svin mot andra medan såna som du behöver bete sig som svin för att för sig ett skjut.
  • mizelia
    Anonym (Suck) skrev 2022-01-04 14:10:56 följande:

    Glöm honom. Ni bor inte ens i samma land, ge dig ts. Det här är fantasier som uppstått för att du är missnöjd med din relation. Se till att fixa den eller lämna.


    Det ser jag ifs inte som ett problem. Jag har inga småbarn och vid en ev ny relation så kunde jag tillbringa längre tider i det landet och är flyttbar.

    Och jag har som sagt i första hand tänkt mig en affär och då är det praktiskt att bo på hotell

    Sedan är jag inte missnöjd men har troligen lite rymligare samvete.
  • mizelia
    Anonym (kåtknullaren) skrev 2022-01-04 15:51:24 följande:

    Farligt farligt men härligt härligt. Alltså ärligt talat tänk inte så mycket utan agera. Det troligaste är att du bara lever en gång.


    Tack för pepp! Nästa gång på plats så kommer jag agera. Det är inte ofta man känner att allt stämmer så vill inte missa en sådan chans.
  • Anonym (jaha)
    mizelia skrev 2022-01-04 16:18:15 följande:
    Det ser jag ifs inte som ett problem. Jag har inga småbarn och vid en ev ny relation så kunde jag tillbringa längre tider i det landet och är flyttbar.

    Och jag har som sagt i första hand tänkt mig en affär och då är det praktiskt att bo på hotell

    Sedan är jag inte missnöjd men har troligen lite rymligare samvete.
    mizelia skrev 2022-01-04 16:24:55 följande:
    Tack för pepp! Nästa gång på plats så kommer jag agera. Det är inte ofta man känner att allt stämmer så vill inte missa en sådan chans.
    Tja, om du totalt skiter i de moraliska aspekterna eftersom du har ett sk "rymligt samvete" så finns väl inte så mycket att diskutera?

    Jag menar, tar man bort de moraliska aspekterna i saker man tänkt göra så är ju vilken handling som helst helt ok för alla slags handlingar är likvärdiga och vad finns det då att öht diskutera?...

    Exempel...

    A: "jag är bara så sugen på att slå in skallen på min granne med en slägga.. ge mig råd!"

    B: Gör inte det, det kommer göra ont på din granne

    C: Tänk inte... gör det bara, göööööör det!!!

    A: Jag har ett rymligt samvete så jag skiter i om det gör ont på min granne.

    Vad finns kvar att diskutera? A skiter ju bevisligen i om det hen gör skadar andra, så alla svar som syftar till moraliska aspekter blir irrelevanta och det enda A är intresserad av är de som ger A medhåll.

    Men det var kanske det som var syftet med tråden?
  • mizelia
    Anonym (jaha) skrev 2022-01-04 16:39:03 följande:

    Tja, om du totalt skiter i de moraliska aspekterna eftersom du har ett sk "rymligt samvete" så finns väl inte så mycket att diskutera?

    Jag menar, tar man bort de moraliska aspekterna i saker man tänkt göra så är ju vilken handling som helst helt ok för alla slags handlingar är likvärdiga och vad finns det då att öht diskutera?...

    Exempel...

    A: "jag är bara så sugen på att slå in skallen på min granne med en slägga.. ge mig råd!"

    B: Gör inte det, det kommer göra ont på din granne

    C: Tänk inte... gör det bara, göööööör det!!!

    A: Jag har ett rymligt samvete så jag skiter i om det gör ont på min granne.

    Vad finns kvar att diskutera? A skiter ju bevisligen i om det hen gör skadar andra, så alla svar som syftar till moraliska aspekter blir irrelevanta och det enda A är intresserad av är de som ger A medhåll.

    Men det var kanske det som var syftet med tråden?


    Bara så det är sagt så skulle jag inte gå i taket om jag själv blev utsatt för otrohet. Jag är fullt medveten om att alla kan attraheras av andra under en livstid och ör det egentligen så stor skillnad på att fantisera själv eller njuta med en annan?

    Det är sant att jag hellre lyssnar på råd hur jag ska få tillfälle att uppleva passion och bortser från ?lägg ner? råd.

    Men kanske kommer föremålet för mitt intresse ta beslutet att han nöjer sig med lite spänning som bekräftelse vilket jag får respektera. Det har jag förstått på svaren att många frestas men inte alla fullföljer. Det återstår att se hur det blir för mig.
  • Anonym (jaha)
    mizelia skrev 2022-01-04 17:24:58 följande:
    Bara så det är sagt så skulle jag inte gå i taket om jag själv blev utsatt för otrohet. Jag är fullt medveten om att alla kan attraheras av andra under en livstid och ör det egentligen så stor skillnad på att fantisera själv eller njuta med en annan?

    Det är sant att jag hellre lyssnar på råd hur jag ska få tillfälle att uppleva passion och bortser från ?lägg ner? råd.

    Men kanske kommer föremålet för mitt intresse ta beslutet att han nöjer sig med lite spänning som bekräftelse vilket jag får respektera. Det har jag förstått på svaren att många frestas men inte alla fullföljer. Det återstår att se hur det blir för mig.
    Så kort sagt...

    Du har själv varit med om det och vet hur det känns men väljer ändå att utsätta andra för det.

    Du precis som alla andra som vill göra omoraliska saker vill helst höra att det är helt ok och vill inte höra talas om att det skulle vara fel

    Du lägger över hela ansvaret för om det blir rätt eller fel på någon annan så slipper du ta ansvar för din del. Blir det fel så är det inte ditt fel utan den andras fel. Att du var med och så till att det blev fel är helt ointressant.
  • prospicientia

    Kan inte råda dig i hur du ska göra, men jag tycker du ska göra det du själv känner känns bäst för dig.Lägg inga känslor i vad andra (här i tråden t.ex.) tycker - de får tycka vad de vill. Bestäm dig för vad du kan tänka dig och inte tänka dig och stå för detta inför dig själv när du tittar dig själv i spegeln.Givetvis måste det finnas ett konsekvenstänk också.

  • mizelia
    prospicientia skrev 2022-01-04 17:57:24 följande:

    Kan inte råda dig i hur du ska göra, men jag tycker du ska göra det du själv känner känns bäst för dig.Lägg inga känslor i vad andra (här i tråden t.ex.) tycker - de får tycka vad de vill. Bestäm dig för vad du kan tänka dig och inte tänka dig och stå för detta inför dig själv när du tittar dig själv i spegeln.Givetvis måste det finnas ett konsekvenstänk också.


    Du har helt rätt och ofta är det väl så när man ber om råd att man egentligen har svaret inom sig hela tiden.

    Jag inser att det definitivt kan leda till både ånger och krossade hjärtan men vad vore livet om man inte vågade hoppa ut i det okända ibland.

    Jag vill inte vara utan mina fjärilar i magen och lust till hela livet just nu så har min riktning klar.
Svar på tråden Måste hända något