• klyban

    Varför tar ni inte vaccinet?

    EpicF skrev 2022-01-07 22:57:19 följande:
    Nej, det vi vet är att det har blivit inrapporterat till Läkemedelsverket om biverkningar i form av mensrubbningar som kommit EFTER covid-19 vaccinet. Vad dessa mensrubbingar består av är inte preciserar.

    Vi vet bara rikligt och lätt oregelbundet, prata om andra reproduktionssystemssjukdomar är inte mycket till hjälp här.


    Om du nu inte försöker påstå att forskningen har en förutfattad mening och bestämmer sig före faktan är inne och vad det är och om det är mer än rikligt och lätt oregelbundet och du har ingen hjälp i att prata om andra sjukdomar och åkommor här.
    För det är icke vetenskapligt sätt att förhålla sig till forskning, så varför du vill det är konstigt.


    Vi står här med att vi står och inväntar vad det innebär, och vi väntar på studier, dvs plural inte singularis.


    Och allt jag sade var vi måste invänta fakta, men det gillade inte du, utom senare då du sen erkände vi ska vänta på fakta.
    Så vad vill du ha sagt kan an undra, ska vi invänta fakta och inte applicera andra reproduktionssystemssjukdomar osett, eller ska vi strunta i fakta så kan du prata om vad som helst osakligt?


     


    För fakta är det enda som funkar här, och allt vi har mens som kommit tillbaka, rikligt och lätt oregelbundet.


    broderbob skrev 2022-01-07 22:41:18 följande:
    Du som följer ämnet, är expert i infektionssjukdomar och vaccin.mm samt expert i kvinnornas sjukdomar och gynekologiska sjukdomar skulle gärna vilja läsa dina avhandlingar och var de är
    publicerade, en seriös expert som du har alltid något som är publicerat

    Seriös är svårt och vara om man inte tycker fakta var intressant i utredningen vad rikligt och lätt oregelbundet.


    Sen 50 inlägg senare så var fakta viktig, så ingen vet vad som gäller, för sånt underlåter sig epi att berätta var gång.(Se ovan.)


    EpicF skrev 2022-01-07 22:58:10 följande:
    Jaha. Jag har då läst på Läkemedelsverket hemsida pm vad som är inrapporterat. Jag även länkat till det.

    Återkommen mens, rikligt och lätt oregelbundet.
    Jo, vi vet alla detta och det är detta man håller på ta reda på vad det har för betydelse, och betydelse finner man inte i en biverkningsrapport, men kanske du inte visste om det?


    Utan det finner man sen i forskningen som följer upp denna specifika biverkning, jag som trodde du kunde hur forskning gick till med alla dessa inlägg.


     


    Komiskt nog så vet vi fortfarande inte riktigt vet om du anser Clear Blue exakt nog med sina 89% och 6 dagar, utan du säger billiga märken inte är pålitliga, jag pratar inte om dom, men du gör.
    Så vad är syftet med detta?
    För oavsett vad du säger, så står vi här med ett mycket säkert Ägglossningstest, och kanske det är detta som upprör, inte vet jag,

    Så du tror broderbob  menar att HPV-vaccinen är ett COVID-19 vaccin, lycka till med att påvisa det.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (M) skrev 2022-01-08 04:10:44 följande:
    Tack för svaret!
    Nej har inte alls lång tid kvar, beräknad 10/2 men jag ska föda med planerat snitt så det blir ca 1-2 veckor innan. Så 3-4 veckor kvar ungefär.
    Så kommer inte ta vaccinet nu innan jag ska föda , det får väl bli nån gång efter, det tyckte min BM också.
    Ändå tur i oturen att jag blev sjuk nu och inte precis när jag ska föda för det hade ju varit väldigt jobbigt..

    Och när det gäller det där med mensrubbningar , det har jag också hört att man kan få men min mens lär ju ändå inte direkt vara regelbunden när den kommer tillbaks efter förlossningen, speciellt om jag ammar och det hade jag tänkt iallafall (ammat båda mina barn). Så är inte speciellt rädd för det.. Det är ju lätt att få ändå av olika anledningar.

    Läste denna, inte speciellt upplyftande :/
    www.aftonbladet.se/family/a/mrpla4/fa-gravida-vaccinerade-djupt-bekymrade

    Men låter skönt du har så kort tid kvar, så du får detta ur världen så att säga.


    Det är idag svårt och veta vad detta innebär med återkommen mens(Fertila igen?), riklig mens och lätt oregelbunden.
    Ibland är det rätt tråkigt att vänta på forskning, men det är tyvärr ett måste.


    broderbob skrev 2022-01-07 23:32:21 följande:
    Men du gör ju dina säkra inlägg och hävdar att det är FAKTA- du har inte hänvisat till något då måste det vara expert och forskning som kommer från dig och nu säger du att du inte är det- det enda jag då kan förstå är att du är en lögnare och vet inte vad du pratar om utan bara vill göra dig märkvärdig

    Exakt, det tog 50 inlägg innan vi kom till punkten att fakta krävs för veta vad detta betyder med rikligt och lätt oregelbundet.


    mari123 skrev 2022-01-08 04:24:19 följande:
    OT OT OT men i ämnet ändå. PONERA att man när "digerdöden" härjade fått höra talas om någon som hade en spruta att ge som kunde skona en. INGEN skulle vara antivaxxer utan kön utanför doktorns klinik skulle vara kilometerlång......

    Inte alls säkert, men många helt klart, för när döden knackar på dörren på riktigt, så ger dom upp sina antivaccer fel.
    Såg på Vice News hur de grät när de var smittade och chippade efter andan och var på G in i respiratorn.


     


    Och enda jag tänker då är, har verkligen en del folk så svårt och ta in verkligheten(Som alltid är fel) och varför är alltid konspirationen sann.
    Redan där borde det berätta att de inte har en susning vad de håller på med, och det bevisar dom också.


    EpicF skrev 2022-01-08 10:31:40 följande:
    Det ÄR fakta att 5139 fall av mensrubbningar som uppkommit efter covid-19 vaccinering är inrapporterade till Läkemedelsverket som biverkning. Det ÄR också fakta att man även i Norge haft kvinnor som rapporterats in samma sak och att det nu väljer att göra en studien för att se om det finns någon samband.

    Och har hänvisat.

    Ja, vi vet om att det är en del som fått tillbaka mensen, fått rikligt och lätt oregelbundet.
    Dock berättar det inget idag mer än detta, det är därför forskning grävs i plural.


     


    Dessa inrapporterade fall berättar inget om vad det handlar om för mekanismer bakom eller om det ens har betydelse utanför rikligt och lätt oregelbundet.
    Och andra reproduktionssystemsjukdomar går aldrig koppla på här innan evidens finns, och den saknas idag.
    Som du efter 50 inlägg sen erkände också det krävs.


    Det riktigt KOMISKA, det är att ingen ifrågasätter dessa inrapporterade, för där vi är att vi berättar för dig att vi inte har svaret än om och om igen.


    mari123 skrev 2022-01-08 11:09:36 följande:
    Tror du? Folk dör under fasansfulla kval runt dig och du har chansen att överleva! Liksom vi snackar inte förkylning utan en sjukdom som i vissa former har 100% dödlighet. Jag skulle tälta utanför kliniken.

    Det tror säkert h*n, är övertygad, men sade allra flesta kommer inse att gör jag inte det, så dör jag.
    Och då har man bara ett fåtal kvar som inte har intellektet att riktigt förstå vad som sker, och där med vägrar även då.
    Men de är få och med en så svår patogen det var.


    Anonym (Idiotförklarar antivaxxrörelsen) skrev 2022-01-08 11:37:29 följande:
    Jag tror som du, jag hade smällt upp mitt tält bredvid..

    Jag hade nog satt tältet en bit bort, och inväntat så lite folk som möjligt, och sen tagit den Flört


    Anonym (Mitt val) skrev 2022-01-08 11:42:36 följande:
    Kan svara såhär
    Jag jobbar på sjukhus som en reparatör
    Har gjort detta i ca15 år är på 1-15 avdelningar pär dag, springer mellan förlossning till covid iva/hiva/miva sedan neo osv. In på sal och ut till nästa
    Så jobbar ganska ofta passient nära. Är oftast på 1 av sthlms största covid sjukhus
    När vaccsinet kom sa man att alla innom vården skulle få det. Men oss sket man i då vi är en servic entrepenär med ramavtal. Då sa man att vi inte var prioriterade. Så dom sket i mig. Men jag lyckades jobba såhär under tiden då sjukhuset jade över 85%covid utan att bli sjuk. Så nu 2år senare skiter jag i vaccin.

    Känner sympati för den galna och exkludera er, men sen är ju det även för ens egen skull och sina nära anhöriga.
    Så du inte får dom till sjukhuset, speciellt inte de äldre, för de kanske inte ens klarar av att få en immunrespons som ger antikroppar, för det är vanligt med äldre i livets slutskede.


    Men att de inte tog med er i patientsäkerheten är rätt udda, du frågade aldrig eller var det bara nått de inte brydde sig om?


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    AndreaBD skrev 2022-01-08 12:45:28 följande:
    Men snälla klyban, det är sida om sida med era meningslösa diskussioner. Kan du inte lägga ner dessa ett tag så att vi kan komma tillbaka till ämnet. 

    Okey, såg det först nu.
    Men du vet också tyvärr att det kommer bara en ny och lika tokig igen, och så får man förklara vad som komemr efter ett igen.(Det är två...)

    Det så att det finns få skäl att inte ta vaccinen och det man märker är att de som inte ska ta vaccinen de allra flesta, de gör det pga antivetenskap och sen som ovan en sur reparatör som är svårt att inte ha sympati för, och vart i hundan har dom inte räknat med dom för.
    De är ju potentiellt extrema smittspridare pga deras rörliga arbete över sjukhuset och avdelningar och sjukhuspersonal.


    EpicF skrev 2022-01-08 12:39:57 följande:
    Och ändå så berättar du att du är lättkränkt

    Att mobba som ett sakligt argument för nått, det berättar allt.
    Dock ser jag bara du som är "kränkt" nu, och du försöker släta över ad hominem du gett.
    Saken du kan kalla mig vad du vill, jag kommer ändå bara vara saklig.


    Anonym (Idiotförklarar antivaxxrörelsen) skrev 2022-01-08 12:59:24 följande:
    Jag har haft lunginflammation två gånger, första gången dubbelsidig. Fick sulfa utskrivet som det visade sig att jag inte tålde, så fick stark cortison för att dämpa de extrema svullnader jag fick, främst på läpparna. Jag såg ut som att jag skållat mig och det tog månader innan jag läkte ordentligt, trodde aldrig att jag skulle få tillbaka mitt ansikte som det var innan. Som tur var läkte det snyggt.

    Att uppleva hur det känns att ha dubbelsidig, svår lunginflammation, att nästan hosta lungorna ur sig,  önskar jag inte någon. Jag har aldrig varit så sjuk i hela mitt liv.

    Min lunginflammation var väldigt mild förstår jag, den skadade inte ens lungorna sade dom efteråt.
    Eller ja, inte så mycket att det gick höra i alla fall.

    Men samma hostade så att man fick trycka tillbaka lungorna i kroppen, och en feber som accelerera i en rasande hastighet.
    Så snabbt så att sambo undra varför jag ville till sjukhuset och ville först inte, för jag mådde ju bra bara precis nyss.

    Och ha det på två sidor, det låter inte bättre Flört


    Jag fick antibiotika den som man tar en tablett per dag, och 1 flaska cociliana etyfin, som blev till 4 innan det vart över.
    Svarade bra på antibiotikan och kom hem redan dagen efter, svarade bra är då att febern backade, för hostan tog längre.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (Konrad) skrev 2022-01-08 13:16:09 följande:
    För att det inte är bra för kroppen det som finns i Sverige idag.

    Utan du berättar vad, så kan ingen avgöra vad du ens säger.
    För vad vi vet är att vaccinen ger galet få svåra biverkningar och är mycket effektivt, men på omikron får vi se vad det har för effekt på, men mindre är det helt klart.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (Mitt val) skrev 2022-01-08 13:20:54 följande:
    Det togs upp som fråga till sthlm landsting om underentreprenörer skulle få förtur men sen tog det stop. Kan ge en inblick i min vardag en överläkare ber mig fixa en grej inne på passient sal. Han frågar mig är du vacinerad. Jag svarar nej då säger han oj då kan du byta munskydd sedan går vi in. 15min senare jobbet klart på väg mot nästa. Kan säga att efter 2 år med dessa jobb slutar man bry sig.

    Haha, det är ju hur tokigt som helst.
    Jävligt udda, förstår du blir som att du inte bryr dig, för det är ju vad dom säger till dig, vilket är rätt udda eller ja, riktigt udda.


    Anonym (Idiotförklarar antivaxxrörelsen) skrev 2022-01-08 13:23:19 följande:
    Hade detta drabbat mig så hade jag nog gråtit i förtvivlan!

    Jag som äntligen, äntligen är klar med den delen av livet, och som avskydde det varje månad, hade nog deppat ihop rejält om det startat om igen.

    Dock blir man inte fertil igen om så skulle ske. Jag är lika fertil som ett nedbrunnet hönshus, vilket enbart är en fördel numera.

    Så tänkte jag med, det kan nog inte vara så skoj att börja med det igen.

    Vad kommer blödningen av, trillar det ned "gamla" ägg och bildar detta, eller undra vad som sker där.
    Men som vanligt så tar det väl lång tid att ta reda på på varför det sker, viktigt att inte blanda in andra sjukdomar och åkommor som bias.


    För då får vi aldrig svar.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    EpicF skrev 2022-01-08 13:32:48 följande:
    Nej, det vi vet är att det har blivit inrapporterat till Läkemedelsverket om biverkningar i form av mensrubbningar som kommit EFTER covid-19 vaccinet. Vad dessa mensrubbingar består av är inte preciserar.

    Nej, mensrubbningar/menstruationsrelaterade problem som rapporterats in som biverkningar efter covid-19 vaccinet av Pfizer.

    Clearblue är fortfarande inget billigt skitmärke. Så varför skulle jag säga att det inte är säkert? Jag har ju sagt precis motsatsen.

    Och jag har aldrig påstått att just clearblue är ett dåligt ägglossningstest. Jag skrev igen att de billiga ägglossningsteserna inte är bra. Clearblue är inte ett billigt test och såldes ett bra test, med 99 % säkerhet enligt dem själv.

    Dessutom så är det clearblues graviditetstest som går att testa 6 dagar före utebliven menstruation och med 99% säkerhet enligt dem själva.

    Att HPV-vaccin skulle vars not covid-19? Var har du fått det ifrån. Det är du som tagit upp HPV-vaccinet i tråden. Märkligt och udda beteende.

    Komiskt och när vi pratar om vad detta innebär för kvinnorna mer än återkommen mens, rikligt och lätt oregelbundet.


     


    Bra, då vet vi att det inte är dyrt att ta massor av ägglossingstester, att det skulle ta så lång tid.


     


    Läs om HPV, för det blev fel för dig där.


    EpicF skrev 2022-01-08 13:35:55 följande:
    För dig kanske det gjorde det men jag sa det från första början. Något du missade att läsa eller kanske inte förstod.

    Då skulle du inte ifrågasatt när jag vi vet inte vad detta innebär och vi får invänta fakta.


    Anonym (Idiotförklarar antivaxxrörelsen) skrev 2022-01-08 13:36:47 följande:
    Jag vet inte varför, har inte engagerat mig i frågan heller.

    Men jag vet iaf att äggen fortsätter att mogna varje månad tills ägganlagen är slut och menopausen inträffar när det inte finns några ägg kvar. 
    Så några gamla ägg existerar helt enkelt inte.

    Tackar gudarna att jag inte fick denna biverkan!


    Vi får väl bara vänta och se precis som jag berättat för epicf att vi måste för veta vad detta innebär mer än den rapporterade biverkningen.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Pentra skrev 2022-01-08 14:32:02 följande:
    Eftersom det som finns idag inte är bra för hälsan. Och, att jag är en av dem som har förstått vikten av att sträva efter ett gott immunförsvar. Ett immunförsvar som följt med oss och byggt upp oss, och vårt naturliga skydd, sedan vår mänsklighets evolutions början. ... 

    Mvh,
    Pentra

    Vad är inte bra?
    Du berättar ju aldrig detta sakligt, utan bara med konspirationsteorier.


    Men kanske inte alla dessa liv man redan räddat är nått bra.
    Ja, ett naturligt skydd är bättre, men då riskerar du att dö istället, det verkar som du missat den delen.


    EpicF skrev 2022-01-08 13:40:40 följande:
    Nej, det vi vet är att det handlar om mensrubbningar. Inget annat.

    Redan i första inlägget talade jag om för dig att det inte finns något svar ännu ang sambandet. Att du inte har förstått för i inlägg 50 är komiskt.

    Och de där andra reproduktionssystemssjukdomar du hela tiden tror upp, som du inte ens vet vad du menar får bara dig att framstå som mera okunnig.

    Jo, du ifrågasätter att det är MENSRUBBNINGAR som är inrapporterade och hävdar bestämt att det enbart handlar om riklig mens och sedan även oregelbunden mens. Och nu folk som fått tillbaka mensen.

    Vi ser när forskningen kommer in plural, samma budskap som första gången du svara mig om detta.
    Är det nått som är oklart detta tycker du?


    Nej, det är du som säger det, och lägga orden i mun på folk, så är det bara du som säger och ingen annan.
    Denna biverkning har jag vetat om sedan starten den ko, bara en sådan sak.
    Och nu ska jag ifrågasätta fakta, snacka om tokigt det blir för dig när du lägger orden i munnen på mig.


    EpicF skrev 2022-01-08 13:42:45 följande:
    Det är inte mobbning att påpeka att någon är lättkränkt. Det är saklighet.

    Jag är inte kränkt. Har öht inget att vara kränkt över.

    Ad hominem och när vi sa belyste din mobbning, det är allt vad det är så inget sakligt argument för nått.
    Ingen kan kränka mig och många har försökt, det slutar alltid med att de blir galet frustrerade över mitt lugn.


    AndreaBD skrev 2022-01-08 13:41:48 följande:
    Visserligen, men det är ju mycket annat också, dvs. tjafs om enskilda ord. Alla är nog ganska less på alla definitioner på mensrubbningar. Och jag förstår inte heller varför du upprepar det där med riklig mens så många gånger. Oftast handlar det nog om annat - oregelbundet och sånt. Men jag ska inte heller gå in i det igen nu. 

    Så inte epic glömmer av det handlar om, för du vet ju vad som sker om man inte gör.


    Vi lämnar detta ämne nu tror jag, och väntar tills nått nytt kommer, fin s liksom inget att säga än då vi inte vet ens vad det innebär mer än....


    EpicF skrev 2022-01-08 13:45:18 följande:
    Använder du munskydd och visir? Eller struntar du i dessa?

    Det stod ju där klart och tydligt = munskydd.


    EpicF skrev 2022-01-08 14:47:45 följande:
    Han har inte svarat på mina frågor. Hade han svarat så hade jag inte ställt dem flera gånger. Men klyban har en tendens att gå runt frågorna och svamla om annat istället.

    Svaren och forskningen är inte här, visste du inte om det? Förvånad


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Opa96 skrev 2022-01-08 15:17:07 följande:
    Det lustiga är ju ändå att de kommer med en massa vaccin, säger att det hjälper och att man har mer rätt att gå ut och leva livet - och så blir det tvärtom. Det blir lockdowns ändå och vaccinerade får ändå viruset. Sedan blev pass ett MÅSTE. I Australien så finns det många människor som blir insatta i KAMPER bara för att de visat positivt eller att de inte tagit vaccinet (finns videos på det om ni behöver länken). Nyheterna skönmålar allt detta såklart, allt är frid och fröjd. Varför skulle de inte visa de hundratals protesterna som pågår runt om i världen då det är hundratusentals människor som samlas demonstrerar, HUNDRATUSENTALS! Tror det var någon protest som nådde upp till nästan miljonen! Det borde väl nyheterna ta upp? Sen, Frankrikes president har varit ett riktigt arsel på den senaste tiden, har ni hört hur han talat om ovaccinerade? Snälla kolla upp det.
    Och det sättet amerikanerna mutat människor för att ta vaccinet är löjligt som fa*. "Ta vaccinet och ni får en gratis hamburgare och pommes!" "Ta vaccinet och ni får weed!". Australien har börjat muta också med en antal summa pengar. Låter inte detta lite fishy? Ni är så otroligt blinda hela bunten.. dessutom finns det många kända personer, forskare, som erkänt att vaccinet inte fungerat alls! Till och med Boris Johnson har sagt det! Det är diktatur i världen, snart kommer tvångvaccination hit ska ni se..

    Vi vet redan om att vaccinen är effektiva(svar hur väl på omikron kommer, men bör vara lägre än upp till delta.)


     


    Människor är av naturen lata, och kan dom tjäna på det så kommer man gärna när det vankas mat.
    Detta lärde jag mig redan i min ungdom, där "grisarna" och bråkade och trängde sig öre, och över lite gratis tacos som vi fick på premiär jag var på.
    Det var så galet och se att det blir tragikomiskt hur en del folk gick över lik, för kanske äta för 30:-.


    SÅ ja, det är ett sätt och locka vissa, vad det är för fel med det vet ingen.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    EpicF skrev 2022-01-08 15:53:40 följande:
    Om det är dyrt med ägglossningstest är individuellt. Beror helt och hållet på vilket märke man köper, vart man köper och hur många.

    Varför ska jag läsa på pm HPV? Vad har HPV med covid-19 att göra? Och varför diskuterar du HPV?

    Blev fel för mig? Jaha, så du menar alltså att HPV-viruset kommer av covid-19 eller covid-19 vaccinet. Märkligt att inte forskare har kommit på detta än.

    Jo, jag ifrågasätter när du kräver mig på svar som ännu inte finns. Och till råga på allt fortsätter efter du fått veta att svaret inte finns än.

    Forskningen i plural? Så vitt jag vet är det EN studie som görs i Norge. Och EN studie är inte forskningen i plural.

    Nej, för mig har det aldrig varit oklart. Du verkar dock ha hajat allt nu att vi inte kan svara på sambandet förän studien i klar.

    Jag har aldrig pratat om andra reproduktionssystemssjukdomar. Det var du som tog upp det i inlägg 308.

    Och, så du har vetat om biverkningen mensrubbningar sedan starten? Jaha, det är mer än vad forskarna har vetet eller läkemedelsverket.

    Det är inte mobbning att påpeka att någon är lättkränkt.

    Jag har ingen ledning att kränka dig och har heller aldrig påstått att du är lättkränkt.

    Jaha, då har du ljugit igen. Du ljuger om din utbildning, att du skulle vara vaccinerad när du i själva verket är ovaccinerad och inte bryr dig om vaccinet. Sedan skriver du också med två nick i tråden. Du är avslöjad

    Mina frågor till dig hade inget med svaren från forskningen att göra. Så det är fortfarande väldigt märkligt och udda av dig att aldrig svara.

    Jag har redan berättat om HVP och vad det var där, så läs du.

    Visste du inte om att forskning måste upprepas?
    Därav plural.


    Och samma sak gäller idag som vid post ett, vi får invänta fakta, just nu vet vi bara återkommen mens, rikligt och lätt oregelbundet.


     


    Det stod klart och tydligt där att det han var tvungen och sätta sig på munskydd, vad jag har med det och göra vet jag inte, men det är bara en nu konstighet av dig som vi aldrig kommer få svar på.


    Och ändå står vi här med dina ad hominem mot mig, så udda.
    Jag diskuterar aldrig min utbildning kan inte se hur den är relevant för en enda sak.


     


    Jag ljuger aldrig, har inte det behovet.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    EpicF skrev 2022-01-08 16:18:58 följande:
    Jag förstår faktiskt inte varför du pratar pm HPV hela tiden. Var finns kopplingen till covid-19?

    Jo, jag vet att man gör in resultatet för att få fram samma resultat två gånger. Fortfarande bara EN forskning och inte i plural.

    Jag frågade om han använde munskydd och visir? Inte vad han hade använt. Men eftersom den personen är du så kanske du kan svara på pm du använder munskydd och visir vid patientnära kontakt? Och om inte, varför?

    Ad hominem om dig? Jaha, så du är också AndreaBD. Hur många nicka har du egentligen? Hittills två nick och ett anonymt, är flera?

    Det stod vad jag pratade om HPV, läs igen i så fall.


    Det är viktigt att följa principerna u hur man kommer fram till saker, detta ska inte tummas på.

    Det stod där = munskydd.


    Anonym (Mitt val) skrev 2022-01-08 13:20:54 följande:
    ....munskydd...

    Det står dock inget om visir, så vi får anta att det inte var använt några såna då.


    Ja, och AndreaBD undrade varför du mobbade mig, ingen vet vad du vill ha sagt sakligt med denna ad hominem, kan du berätta eller är även detta en sak till som du aldrig kommer berätta.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?