Har narcissism och antisocial personlighetsstörning
För sådär 7 år sedan fick diagnoserna narcissism och antisocial personlighetsstörning.
Känner väl att det är väldigt stigmatiserande. I vardagligt tal när man har kombinationen kallas man för psykopat.
Men jag har aldrig skadat djur eller något. Skulle inte säga att jag är allmänt farlig heller.
Däremot kan jag när jag anser mig behöva bli helt kall och rationell. Men det är inte så att jag är ett monster som skadar andra människor.
Jag har ett sånt där parasit beteende man talar om. Är kvinna och har väl aldrig tvättat exempelvis i hela mitt liv. Har inget behov av att börja med det heller. Jag lever på män och anser inte att det är något problem. Jag håller mig snygg och attraktiv och i utbyte får jag en man som vill försörja mig. Jag ger dom det som dom önskar, MEN det är grisar till män. Det gör att jag inte behöver ta hänsyn till dessa herrar.
Jag anser att det är okej att bete mig på ett visst sätt om personen själv förtjänar det. Om en annan person älskar att utnyttja andra människor så kan jag behandla dom rått tillbaka. Men skulle aldrig behandla ett djur illa eller ett barn. Det är inte ens så att jag skulle vara elak mot serveringspersonal eller personalen på Ica.
Jag har gjort om utredningen för två år sedan. Diagnoserna kvarstår.
Men min fråga är, varför har vi denna stigmatisering över dessa personlighetsstörningar?
Jag tycker vi har ett väldigt svart och vitt tänkande kring detta tillstånd.
Tycker folk slänger ur sig detta enbart för att någon är elak eller galen. Jag är extremt selektiv med vilka jag behandlar illa och inte. Så att håller man sig själv inom normalkurvan så är jag absolut inte hänsynslös.
Så varför denna föreställning? Man pratar ju inte såhär om någon annan diagnos.