• Anonym (bonus)

    Särbo och bonus

    Jag har varit särbo med min man och hans bonusdotter som var tonåring men nu snart vuxen. Det fungerade inte eftersom jag inte har barn och behövde känna att jag iallafall varannan vecka fick tid utan barn. Detta vägrade denna tjej att acceptera utan ville komma och gå hur hon ville. Alla våra bråk handlade nästa bara om just detta. jag vet att barn ska komma först och man ska tänka på deras bästa bla bla...men anser att när man är 19 år kan man väl visa lite respekt. Detta barn vet hur mycket jag behöver denna egentid eftersom jag sagt 100 gånger att det enda pappan och jag bråka om är just detta. Hon säger bara att hon är barn och har rätt att komma hur och när hon vill. Pappan visste till slut inte vad han skulle göra.

    Till slut så flyttade jag ut och nu är vi särbos, vilket är jätteskönt för mig, men inte för pappan. Nu kräver tjejen att jag inte får vara i huset om hon är där, vilket betyder nästan aldrig, eftersom hon ju kommer och går hur hon vill. 

    Vad tycker ni om detta?

  • Svar på tråden Särbo och bonus
  • Anonym (Rätt)

    Att tjejen har helt rätt! Det är hennes HEM, självklart ska hon alltid kunna vara hemma.

    Bra att du har flyttat . Ni kanske kan bli sambos igen när hon flyttat hemifrån om x antal år.

  • Ess

    Att det är dags för pappan att sätta ner foten, för hon har ingen rätt att diktera villkoren.

    Eller så dumpar du honom, för ni bor ju inte ihop längre så det är bara att göra ett tvärt slut på plågan. Dottern kommer inte försvinna även om hon flyttar hemifrån.

    Du har väl skrivit här om din situation tidigare?

    Jag anser att ditt liv blir bättre utan en lam man och en dryg särkull.

  • Anonym (Igen)
    Anonym (bonus) skrev 2022-01-02 09:38:11 följande:
    Särbo och bonus
    Jag har varit särbo med min man och hans bonusdotter som var tonåring men nu snart vuxen. Det fungerade inte eftersom jag inte har barn och behövde känna att jag iallafall varannan vecka fick tid utan barn. Detta vägrade denna tjej att acceptera utan ville komma och gå hur hon ville. Alla våra bråk handlade nästa bara om just detta. jag vet att barn ska komma först och man ska tänka på deras bästa bla bla...men anser att när man är 19 år kan man väl visa lite respekt. Detta barn vet hur mycket jag behöver denna egentid eftersom jag sagt 100 gånger att det enda pappan och jag bråka om är just detta. Hon säger bara att hon är barn och har rätt att komma hur och när hon vill. Pappan visste till slut inte vad han skulle göra.

    Till slut så flyttade jag ut och nu är vi särbos, vilket är jätteskönt för mig, men inte för pappan. Nu kräver tjejen att jag inte får vara i huset om hon är där, vilket betyder nästan aldrig, eftersom hon ju kommer och går hur hon vill. 

    Vad tycker ni om detta?
    Att du har det mycket bättre som singel, utan honom.

    Läs din andra trådar igen.
  • Dexter dot com

    Om din särbo inte tänker ta konflikten med dottern så får ni väl ses hos dig istället. En 19åring klarar ju sig bra själv.

  • Anonym (Biomamma)

    Mina 3 döttrar får komma och gå precis som de vill hos oss, även när de är hos sin pappa. Min sambo har inga som helst problem med det, och de kommer även när sambon är ensam hemma, och pratar, äter och spelar spel med sambon.

    Dock hör de numera av sig lite innan de dyker upp för att vi ska veta om det. Detta efter att en av dem hittat oss i sovrummet när hon dök upp oanmäld på en pappavecka.

    Om detta är hennes föräldrahem så är det ju helt rimligt att hon får komma dit, att dörren är öppen.

    Tycker att problemet mest verkar vara er urusla relation

  • Yllop

    Varför kan ni inte umgås i ditt hem så slipper du konfronteras med hans dotter.

  • FannyN

    Jag tycker att den mannen är helt störd och förstår inte att han jamsar så med en vuxen dotter.

  • Anonym (bonus)

    Ja det är delade meningar här. Jag står fast vid att vara särbo och det tänker jag vara tills ungen flyttar. Och eftersom pappan vill ha mig oftare än varannan vecka så lär hon känna sig pressad att flytta snart eftersom hon ställer orimliga krav och är vuxen! Hon kanske inser att hon kanske ska vara mer hos sin mamma eller skada eget boende.

  • Anonym (ööö)
    Anonym (bonus) skrev 2022-01-02 13:43:02 följande:

    Ja det är delade meningar här. Jag står fast vid att vara särbo och det tänker jag vara tills ungen flyttar. Och eftersom pappan vill ha mig oftare än varannan vecka så lär hon känna sig pressad att flytta snart eftersom hon ställer orimliga krav och är vuxen! Hon kanske inser att hon kanske ska vara mer hos sin mamma eller skada eget boende.


    Du skulle väl dumpa dåren, trodde jag? 
    Du flyttade äntligen, men nu är ni ändå ihop? Jag blir förvånad. 

    Även om hon flyttar så kommer hon nog komma hem en hel del, så du blir inte av med henne. 

    Och som någon skrev: envisas inte med att ni ska hänga i hans hem, utan ni kan hänga i din lägenhet. 
Svar på tråden Särbo och bonus