LinaFiaK skrev 2022-01-03 12:56:58 följande:
Så ont i magen
Hej!
Jag är i vecka 6 och har haft molande värk längst ner till vänster i typ 2-3 veckor nu, och vad jag förstått så är det helt normalt :)
Men, jag har under en veckas tid haft så himla ont i magen. Den bubblar, är gasig och lös i magen. Nu när jag precis åt lunch tex sitter jag vid skrivbordet böjd för de gör så ont. Det är en sån smärta man får när man är riktigt dålig i magen alltså. Är det fler som haft så här i början av en graviditet? Man läser ju mest om förstoppningar.
Man blir såklart lite orolig.
Jag hade ganska liknande symtom som du från och med vecka 7+ och varade tills vecka 20 typ, efter de blev jag "normal" i magen, varken lös eller förstoppning. Men fram tills de var jag mer lös i magen, hade inte förstopping en enda gång.. (vilket jag ibland nästan önskade haha)
Ringde dock in pga smärta som du beskriver, fick jätte dåligt mötande i tele "det låter som missfall på G och du måste förstå att de kan vi inte göra något åt" jag grät i floder.. trodde såklart på läkaren.. Åkte in, fick VUL på sjukhuset och där sa dom att de är vanlig växtvärt och gaser. Dvs. Helt normalt.