• Thu 6 Jan 2022 15:30
    3840 visningar
    15 svar
    15
    3840

    Tips tatuering

    Hej, söker tips till tatuering. Vill att det ska representera social fobi. För att ni ska förstå hur jag menar så kommer här mina idéer som jag har, men tar gärna emot fler.

    Do it anyway

    Keep going

    Be brave

    Walk with courage

    Tar som sagt gärna emot fler ni kommer på ???? så kanske jag hittar nån som jag gillar.

    Tack!

  • Svar på tråden Tips tatuering
  • Thu 6 Jan 2022 19:56
    #1

    Ingen som har något tips?

  • Thu 6 Jan 2022 19:59
    #2
    +1

    Gillade den sista walk with curage. Den kändes stark och går lätt att få till med både skrift och motiv.

  • Anonym (Bild)
    Thu 6 Jan 2022 20:00
    #3

    En bild säger mer än 1000 ord. Hade ritat ett litet samhälle med en folkmängd på ena sidan och en ensam person på andra sidan...kanske en bäck mellan och en liten bro som symbol.

  • Thu 6 Jan 2022 20:57
    #4
    Anonym (Bild) skrev 2022-01-06 20:00:06 följande:

    En bild säger mer än 1000 ord. Hade ritat ett litet samhälle med en folkmängd på ena sidan och en ensam person på andra sidan...kanske en bäck mellan och en liten bro som symbol.


    Ja har tänkt att motiv också fungerar, behöver inte vara text. Tack för tips, fick man lite fler idéer.
  • Thu 6 Jan 2022 21:10
    #5
    Anonym (Bild) skrev 2022-01-06 20:00:06 följande:

    En bild säger mer än 1000 ord. Hade ritat ett litet samhälle med en folkmängd på ena sidan och en ensam person på andra sidan...kanske en bäck mellan och en liten bro som symbol.


    Ja har tänkt att motiv också fungerar, behöver inte vara text. Tack för tips, fick man lite fler idéer.
    Trudy86 skrev 2022-01-06 19:59:12 följande:

    Gillade den sista walk with curage. Den kändes stark och går lätt att få till med både skrift och motiv.


    Tack för svar. Just nu lutar det mest åt do it anyway men är inte 100 än hmm
  • Anonym (Kansk­e)
    Thu 6 Jan 2022 23:27
    #6
    +1

    Fight your demons

  • Anonym (socia­l fobi)
    Thu 6 Jan 2022 23:33
    #7

    Att tatuera själva ordet "social fobi" tycker jag hade vart rätt coolt. Hade jag inte haft social fobi hade jag bokat tid redan imorgon så mycket gillar jag min idé.

    Skrivet i svanken.....eller på venusberget! (Ok det hade jag aldrig vågat men kanske i svanken?)

  • Fri 7 Jan 2022 00:06
    #8
  • Fri 7 Jan 2022 19:29
    #9
    Anonym (social fobi) skrev 2022-01-06 23:33:46 följande:

    Att tatuera själva ordet "social fobi" tycker jag hade vart rätt coolt. Hade jag inte haft social fobi hade jag bokat tid redan imorgon så mycket gillar jag min idé.

    Skrivet i svanken.....eller på venusberget! (Ok det hade jag aldrig vågat men kanske i svanken?)


    Hmm vill nog inte att det ska vara så tydligt.. skäms även över att jag har social fobi så... men med tanke på din sista meningen där så tror jag väl att du ändå skojar?
  • Anonym (socia­l fobi)
    Fri 7 Jan 2022 21:36
    #10
    walkingdead skrev 2022-01-07 19:29:07 följande:

    Hmm vill nog inte att det ska vara så tydligt.. skäms även över att jag har social fobi så... men med tanke på din sista meningen där så tror jag väl att du ändå skojar?


    Lite halvt :) Jag skulle vilja tatuera mig där eventuellt. Men som sagt, social fobi ihop med att visa ja... går inte riktigt ihop. :D

    Jag har en på armen, en annan på axeln över den och en på ankeln än så länge.
  • Sat 8 Jan 2022 12:49
    #11
    Anonym (social fobi) skrev 2022-01-07 21:36:34 följande:

    Lite halvt :) Jag skulle vilja tatuera mig där eventuellt. Men som sagt, social fobi ihop med att visa ja... går inte riktigt ihop. :D

    Jag har en på armen, en annan på axeln över den och en på ankeln än så länge.


    Nej, det går ju inte ihop..

    Jag har bara på armarna än så länge. Nästa blir ankeln och lite mer på armarna hehe
  • Sat 8 Jan 2022 13:28
    #12
    StudierKemi skrev 2022-01-07 00:06:00 följande:

    //


    Jaha! Trodde detta var reklam först xD

    Har hört denna förut och gillar den verkligen. Tycker den symboliserar overthinker, vilket jag också är.

    Tack för tips! :)
  • Anonym
    Sat 8 Jan 2022 13:31
    #13
    Anonym (social fobi) skrev 2022-01-06 23:33:46 följande:

    Att tatuera själva ordet "social fobi" tycker jag hade vart rätt coolt. Hade jag inte haft social fobi hade jag bokat tid redan imorgon så mycket gillar jag min idé.

    Skrivet i svanken.....eller på venusberget! (Ok det hade jag aldrig vågat men kanske i svanken?)


    Skippa svanken, numera ses det mest som lite "wt". De jag känner som tyvärr gjorde det då när det var inne, de ångrar ihjäl sig idag och döljer det så gott det går. Lite jobbigt på sommaren då man måste ha höga bikinibyxor.
  • Anonym (socia­l fobi)
    Sat 8 Jan 2022 14:57
    #14
    Anonym skrev 2022-01-08 13:31:31 följande:

    Skippa svanken, numera ses det mest som lite "wt". De jag känner som tyvärr gjorde det då när det var inne, de ångrar ihjäl sig idag och döljer det så gott det går. Lite jobbigt på sommaren då man måste ha höga bikinibyxor.


    Jag vet, men jag tycker personligen det är snyggt även om det är ute. Nu skulle just en sådan diskussion med en tatuerare som kanske upplyser mig om att det är ute? och jag ändå vill ha just en sån göra mig väldigt nervös och obekväm...men jag vill gärna ha en ändå.

    Kanske just "social fobi" (inspirerad av tråden) i svanken i någon snygg kursiv stil. Det hade jag faktiskt velat ha.
  • Fri 21 Jan 2022 19:29
    #15

    Kanske pusselbitar som föreställer ett motiv och så en pusselbit med ett helt annat motiv på. Den blir diskret så den inte skriker social fobi men samtidigt så kan du alltid veta vad den står för.

Svar på tråden Tips tatuering