Inlägg från: Johannus |Visa alla inlägg
  • Johannus

Farmen 2022

molly50 skrev 2022-02-06 20:14:18 följande:
    De klarade uppdragen.

Men jag skulle inte kunna äta kaniner. Kanske för att jag har ett par själv. 
    Skulle heller inte äta kaniner. Äter inte hare heller.
  • Johannus
    molly50 skrev 2022-02-06 20:41:52 följande:
    Levin är lite bättre på kunskap än vad jag trodde.
    Ja klart han är bra på kunskap då han har en naturbruksgymnasie bakom sig....
  • Johannus
    molly50 skrev 2022-02-06 20:50:18 följande:
    Skönt att Arlind vann. Men nu lär väl Jonas eller Isabelle bli storbonde.
    Det var verkligen kul att Arre vann, men gudarna ska veta att pakt gänget kommer att psyka ner honom. Hoppas bara att han har nog styrka att klara av dessa elaka människor.

Att Levin förlorade var bara hans egna fel när han svarade fel i en fråga. 
  • Johannus
    molly50 skrev 2022-02-06 20:59:19 följande:
    Så synd det blev om dem nu.
    När de spelar spel så är det tydligen ok. Men inte när någon annan gör det. Märkligt...
    Precis Kicha, Bella, Jonas, Levin och nu även Monika  spelar ju sina spel hela tiden, men när det finns andra som också vill spela spelet då ska det gapas och härjas hejvilt så till den grad att det blir Mobbning.

Jonas blir väl storbonde för det sa Levin till honom på tinget och denna grupp kommer garanterat åter igen ta Arre till tinget. 
  • Johannus

Nu är det verkligen delade grupper på Farmen och det kommer garanterat att påverka uppdragen och allt annat.

Vilka kommer Jonas (om det blir han skicka till Torpet?) För på Torpet får man amuletter...

• Johannus
    molly50 skrev 2022-02-06 22:45:38 följande:
    Ja,det får vi verkligen hoppas.

Ja,absolut.
    Jag hoppas att Arre får mer tv tid och börjar visa att han är en värdig farmare trots sin tysta blyga sätt. Snäll och hjälpsam har han hela tiden varit. Tur att Nicklas står på hans sida.

Skulle Cissi åter bli bonde då skulle Kicha, Monika, Bella vara valda till förste kämpe en efter en....Men man kan bara drömma om att hon skulle bli storbonde mer.
  • Johannus
    Beccus skrev 2022-02-07 19:43:42 följande:
    Även på Monika.. hon verkar tro att hon vet mycket och känner till allt efter så kort tid.. 
    Om jag irriterar mig på Bella och Kisha så  gör jag det hundra gånger mer på Monika som gapar och härjar utan att känna någon av deltagarna ännu. Hon verkar skum.
  • Johannus

Skulle inte Nicklas, Arlind, Abel och Cissi vara på Farmen skulle veckans uppdrag inte bli färdigt. Jonas satte direkt killarna att jobba med nåt han själv aldrig skulle klarat av....Ok att killarna sa att dem aldrig byggt rökeri, men det kommer dem att klara.

Tänker verkligen följa denna vecka och kolla hur många knop Monika kommer att göra. Så även Kicha och Bella.

• Johannus

Undrar också varför det först vara så att Monika kom med en kille/man till Torpet. Det var meningen att dessa två skulle följas åt till Farmen, men killen vara av hälsoskäl tvungen att lämna programmet. VARFÖR har inte han ersatts med någon annan om det var menat att två skulle in?

• Johannus
    Beccus skrev 2022-02-08 05:22:48 följande:
    Håller med. 

Tror med dom löser röken. Det som irriterade mig mest med den var att Jonas sa att det blir Niklas fel om dom inte klarar det uppdraget, han blev satt som byggledare för den. Men jag kan känna att alla uppdrag är storbondens ansvar, denne ska ju fördela uppdragen till rätt personer, kolla att allt går bra, hjälpa till där han kan osv. Är det ett uppdrag där flera känner sig osäkra så måste ju hela gruppen hjälpas åt till slut så att det blir klart. Alla vill ha belöningen, då får man oxå se till att jobba för den. 
    Monika, bella och Kisha kommer inte att jobba mycket, dom har inte gjort det hittills och nu är storbonden på deras "sida" så blir en slapp vecka för dom...
    Att Jonas satte Niklas och Arre på rökeriet var bara för att jävlas....Jag hoppas att det andra hjälper till killarna om det bara skulle vara den som ej hinner bli klar......Helt klart är det storbondens ansvar att alla uppdrag blir klara.
Svar på tråden Farmen 2022