Inlägg från: Johannus |Visa alla inlägg
  • Johannus

Farmen 2022

nomina skrev 2022-03-03 20:02:22 följande:
    Jag har väldigt svårt för viktoria, hon ska överanalysera allt och vad andra gör och säger.
    Hoppas hon väljer monica, då spelar det ingen roll vem som åker, trött på båda två.
    Bea är också en som överanalyserar allt och inget. Hoppas Victoria väljer antingen Bea eller Monika.....Skulle inte spela någon roll om alla tre åkte ut, så även Kischa och Helen....Skulle inte sakna någon av dem.
  • Johannus
    molly50 skrev 2022-03-03 20:27:44 följande:
    Ja,det är ju ett spel. Alla kommer att bli valda förr eller senare.
    Hon lät nästan som om hon blivit utskickad direkt.
    Eller så kan hon välja Keisha. Jag är trött på henne och hennes belåtna flin så fort hon tycker att hon har gjort något bra.
    Det är ett spel, men hoppas det andra deltagarna inte får Victoria att välja Arlind till andre kämpe....alla andra kan hon få välja.
  • Johannus
    molly50 skrev 2022-03-04 13:51:30 följande:
    Är de inte fredade då de kom från Torpet?
    Torparna är fredade från att bli förste kämpe, men till andre kämpe får dem väljas. Helen vill ju att Monika ryker så då kanske Viktoria väljer henne. Hoppas kan  man ju.Glad
  • Johannus
    molly50 skrev 2022-03-04 13:52:24 följande:
    Eller var det så att de som kom från Torpet fick välja ut någon som skulle bli fredad från kampen?
    Cissi blev ju vald då,har jag för mig.
    Jaa Cissi blev fredad av Torparna och det tyckte jag var bra. Vill se i final Arlind och Cissi och att Arlind vinner även om Cissi är duktig som Farmare, men hon säger så gott som i alla program till det andra hur Farmen ska skötas.....Hon kan inte bara vara och göra saker utan att irritera andra som inte kan. Arlind däremot gör allt, men gnäller inte och gör inte andra irriterade...(förutom då han ändrade sig i kämpe stugan och kämpade istället för att lägga sig), Men det är ett spel och då kan man ändra sig i sitt tänkande som Arlind gjorde och Levin åkte ut.
  • Johannus
    molly50 skrev 2022-03-04 15:26:19 följande:
    Ok. Då hänger jag med.
    Glad....Det blir långtråkigt att vänta till söndag till nästa program.
  • Johannus
    molly50 skrev 2022-03-06 20:36:13 följande:
    För min del så kan båda gärna åka.
    För min del också hade båda fått åka hem...
  • Johannus

Enligt mig så var det rätt val av Viktoria till andre kämpe, men fasen att Monika tog kampen var jag inte glad över.

Jag kan inte med Monika inte för att jag kan med flera andra heller.  Viktoria kommer att välja Helen till storbonde som i sin tur väljer Arre till förste kämpe eller någon annan som i sin tur skulle vela få ut Arre. Menjag hoppas att den som oavsett blir förste kämpe försöker få ut Monika. Sen Kischa, Bea.

• Johannus
    molly50 skrev 2022-03-07 19:38:50 följande:
    Förstod att Victoria skulle välja Helen till storbonde.
    Och hon väljer i sin tur att ta med sig Keisha in i storbondestugan.
    Jag ville inte ha dem till final.
    Ja det förstod jag med att Helen skulle bli storbonde så tajta som dem två blev innan Victoria for till bonde stugan...

Och att Helen skulle ta med sig Keisha var också självskrivet. Tror nog att Bea kände sig besviken att inte hon blev vald.
  • Johannus
    molly50 skrev 2022-03-07 19:42:00 följande:
    Men fy! Ska de slakta en kanin? Det vill jag då inte se. 
    Där blundade jag faktiskt. Har aldrig förstått att att folk äter kaniner som är djur som oftast barn tar hand om med föräldrar. Äter heller inte hare efter att jag sett en hare ha Harpest när jag var barn.
  • Johannus
    molly50 skrev 2022-03-07 20:00:56 följande:
    Usch! Stackars kaniner och höns. Rynkar på näsan
    Höns har jag inte problem att se slaktas. Visst alla slakt är jobbigt, men mat behövs. Jag är storkonsument av kycklinglår sen långt tillbaka....(grillade kycklinglår) Glad
Svar på tråden Farmen 2022