• Anonym (Bibi)

Älskar min partner men är inte kär längre

Det låter som att du söker spänning, fjärilar i magen, attraktion etc. Tyvärr låter det lite omoget. 

Det är vanligt att detta med fjärilar i magen kommer och går när man har varit tillsammans ett tag. Man går ofta inte runt med en konstant attraktion till sin man efter 6 år. 

Ni har ju inga barn så det är väl bara att köra på om du önskar mer spänning i livet. Men då med medvetenheten att nästa relation kommer att kännas likadant efter ett antal år. 

• Anonym (Bibi)
    Anonym (FF) skrev 2022-01-10 11:38:17 följande:
    Du har alltså varit otrogen. Ja, med din logik att hans snedsteg troligen kommer att upprepas, så kommer du också att fortsätta vara otrogen.

Du ska göra slut eftersom du inte respekterar din sambo. Sedan kan du leva ut dina attraktioner så mycket du vill.
    Vill du stanna så ska du berätta vad du gjort så han får välja om han vill leva med dig.
    Men risken är stor att du fortsätter vara otrogen, eftersom du inte har kvar spärren längre. Du ångrar inte ens dig, vilket är lika illa som själva otroheten. 
    Hur fick du det till att det var hon som gjort snedsteg när det står att det är han? Jag kanske misstolkar ditt inlägg? 
  • Anonym (Bibi)
    Anonym (FF) skrev 2022-01-10 11:46:17 följande:
    Nej, du misstolkade inte. Men däremot läste du inte TS inlägg:

Har ni någonsin upplevt en så stark attraktion av någon annan att känsla av att inte få vara med den personen är så förödande? Jag har haft en så extremt stark attraktion till en annan och denna attraktion tar helt över från mitt förnuft. Jag känner mig så olevande om jag inte får leva ut denna attraktion, vilket var anledningen att jag till sist var tvungen att agera på den. Jag ångrar mig inte efteråt för det gick nästan inte att stå emot denna starka känsla, då jag nästan började känna en depression av tanken på att inte få göra de. Min sambo vet dock inte om detta och jag vill inte såra han i onödan genom att säga de nu när jag kanske kommer att lämna han. Vet såklart hur fel detta är.
    aha! Jag missade den biten! Jamen då verkar båda parter vara lika goda kålsupare då... Kanske enklast att bara lämna. Om det redan är så sårigt efter bara 6 år tillsammans är det kanske inget att bygga på...
Svar på tråden Älskar min partner men är inte kär längre