Det tog sig på 2a försöket!
Anonym (..) skrev 2022-01-10 20:42:23 följande:
Jo? Om man försöker bli gravid så ska man inte snusa, röka, dricka osv.
De två vi har planerat så har jag snusat som vanligt fram tills plus. Båda gångerna har det tagit sig på 1a försöket. Har jag velat ta ett glas vin eller en öl så har jag gjort det fram tills ett plus uppenbarat sig.
TS!
Grattis. Jag kan relatera till svängningarna i humöret, det är så jag har förstått att jag är gravid innan jag ens plussat.
Jag har snusat i 10 år och har inte haft problem med att sluta snusa så fort jag har plussat. Visst kan jag sakna en snus till kaffet men inte så jag får abstinens eller gråter av att inte ta nån.
Efter sista graviditeten (2år sedan) så började jag aldrig snusa igen, saknar det inte ens
Symtom för mig har vart humöret i början och sedan mellan v.6/v.9 så har illamåendet börjat. Med sista nu så höll det i sig länge och det har aldrig vart så jobbigt som denna gång. (Slutade i v.16 men kan fortfarande må illa och kräkas ibland) är gravid med en pojke så det är pojke nr 2. Mådde inte såhär illa med vår första son, inte ens med mina döttrar.
Foglossning är också bedrövlig denna gång, innan så har den inte vart så farlig men graviditet nr4 har för mig vart värst. Är bara i v.22 också men man får kämpa på.
Igen, stort grattis