• Anonym (Tråds­tartar­e1)
    Thu 13 Jan 2022 20:50
    3666 visningar
    27 svar
    -1
    27
    3666

    Kollega

    Hej! Det har precis börjat en ny kollega på mitt jobb. Vi har bara arbetat tillsammans några pass.

    Första och andra gången vi arbetade tillsammans så var han väldigt trevlig mot mig. Jag tänkte först att han bara ville vara trevlig i och med att han är ny osv.

    Men efter ett tag tyckte jag att det kändes lite överdrivet. Han höll med i allt vad jag sa, typ oavsett vad jag sa. Han kändes väldigt insmickrande. Han erbjöd sig t om att göra ett nytt schemaförslag för min skull, även om han själv var nöjd med schemat.

    Han gick med mig överallt och vi pratade typ oavbrutet hela passet som varade 5 timmar. Han pratade inte mycket med de andra två kollegorna utan med mig mest.

    Dagen efter så var han också väldigt trevlig. Han skojade mycket och kändes lite flörtig. Han skröt ganska mycket om sig själv också.

    Sedan tredje gången vi arbetade tillsammans så möttes vi väldigt kort (eftersom jag skulle gå hem då). Men då undvek han mig mycket, var ganska kort i sitt bemötande och väldigt korrekt. Jag förstår inte alls varför det blev så här. Vad tror ni?

  • Svar på tråden Kollega
  • Anonym (Eh)
    Fri 14 Jan 2022 15:32
    #11

    Han kanske var nervös i början. Vissa pratat mycket då. Och så kan han varit stressad när han hälsade kort.

  • Anonym (Tråds­tartar­e1) Trådstartaren
    Fri 14 Jan 2022 22:31
    #12
    Anonym (Eh) skrev 2022-01-14 15:32:49 följande:

    Han kanske var nervös i början. Vissa pratat mycket då. Och så kan han varit stressad när han hälsade kort.


    Ja så kan det säkert vara. Tack för att du svarade :)

    Han kändes sur eller väldigt tillbakadragen idag med dock. Han höll sig undan.
  • Anonym (HH)
    Sat 15 Jan 2022 03:24
    #13

    Är du singel?

  • Anonym (....)
    Sat 15 Jan 2022 03:28
    #14

    Han har väl fått för sig (igen) att du är intresserad mer än vänskapligt. Precis som i dina förra trådar.

  • Anonym (Tråds­tartar­e1) Trådstartaren
    Sat 15 Jan 2022 06:54
    #15
    Anonym (....) skrev 2022-01-15 03:28:10 följande:

    Han har väl fått för sig (igen) att du är intresserad mer än vänskapligt. Precis som i dina förra trådar.


    Nej och det har jag varit tydlig med ända från början.
  • Anonym (Tråds­tartar­e1) Trådstartaren
    Sat 15 Jan 2022 06:57
    #16
    Anonym (HH) skrev 2022-01-15 03:24:49 följande:

    Är du singel?


    Nej och det har jag varit tydlig med ända från början.
  • Anonym (Tråds­tartar­e1) Trådstartaren
    Sat 15 Jan 2022 06:58
    #17
    Anonym (HH) skrev 2022-01-15 03:24:49 följande:

    Är du singel?


    Nej och det har jag varit tydlig med ända från början.
    Anonym (....) skrev 2022-01-15 03:28:10 följande:

    Han har väl fått för sig (igen) att du är intresserad mer än vänskapligt. Precis som i dina förra trådar.


    Jag tror att du har blandat ihop mig med någon.
  • Anonym (Eh)
    Sat 15 Jan 2022 08:14
    #18
    Anonym (Trådstartare1) skrev 2022-01-14 22:31:51 följande:

    Ja så kan det säkert vara. Tack för att du svarade :)

    Han kändes sur eller väldigt tillbakadragen idag med dock. Han höll sig undan.


    Då är det nog något som du sagt som han reagerat på ????
  • Anonym (Tråds­tartar­e1) Trådstartaren
    Sat 15 Jan 2022 16:00
    #19
    Anonym (Eh) skrev 2022-01-15 08:14:09 följande:

    Då är det nog något som du sagt som han reagerat på ????


    Ja, vem vet?

    Jag kan bara inte komma på vad och varför han ändrat sig så mycket.
  • Anonym (E)
    Sat 15 Jan 2022 17:36
    #20

    Det är väl ingen större fara. Man kan inte älska alla sina kollegor liksom. Var korrekt och artig bara så löser det sig.

  • Anonym (Tråds­tartar­e1) Trådstartaren
    Sat 15 Jan 2022 17:40
    #21
    Anonym (E) skrev 2022-01-15 17:36:07 följande:

    Det är väl ingen större fara. Man kan inte älska alla sina kollegor liksom. Var korrekt och artig bara så löser det sig.


    Ja....
  • Anonym (Tråds­tartar­e1) Trådstartaren
    Mon 17 Jan 2022 20:50
    #22

    Idag träffade jag kollegan igen. Först ignorerade han mig och var väldigt stel. Sen så började han slappna av och blev trevlig igen.

    Jag hoppas att vår kontakt ska fungera bättre nu framöver.

    Jag känner att han kan vara väldigt trevlig och jag hade lätt kunnat ha honom som vän men inget mer. Ibland får jag vibes av att han är intresserad av annat men att han försöker hålla distans eftersom jag är upptagen.

  • Anonym (E)
    Mon 17 Jan 2022 21:59
    #23
    Anonym (Trådstartare1) skrev 2022-01-17 20:50:41 följande:
    Idag träffade jag kollegan igen. Först ignorerade han mig och var väldigt stel. Sen så började han slappna av och blev trevlig igen.

    Jag hoppas att vår kontakt ska fungera bättre nu framöver.

    Jag känner att han kan vara väldigt trevlig och jag hade lätt kunnat ha honom som vän men inget mer. Ibland får jag vibes av att han är intresserad av annat men att han försöker hålla distans eftersom jag är upptagen.
    Varför ska du ha honom som vän? Som sagt, behandla honom artigt och korrekt. Det räcker gott och väl. Ser ingen anledning till varför du, som är upptagen och säger dig tror att han kan vara intresserad, skulle försöka starta upp en vänskap. Så pass mycket att du startar en tråd. Nej släpp sådana tankar.
  • Anonym (Tråds­tartar­e1) Trådstartaren
    Tue 18 Jan 2022 14:16
    #24
    Anonym (E) skrev 2022-01-17 21:59:12 följande:
    Varför ska du ha honom som vän? Som sagt, behandla honom artigt och korrekt. Det räcker gott och väl. Ser ingen anledning till varför du, som är upptagen och säger dig tror att han kan vara intresserad, skulle försöka starta upp en vänskap. Så pass mycket att du startar en tråd. Nej släpp sådana tankar.
    Jag menar inte att jag ska starta en privat vänskap. Jag menar att han är trevlig men jag hade max kunnat vara vän med honom, även om jag varit singel. Det är ett sätt att säga att jag inte känner någon attraktion men att han är trevlig bara.
  • Anonym (E)
    Tue 18 Jan 2022 16:11
    #25
    Anonym (Trådstartare1) skrev 2022-01-18 14:16:58 följande:
    Jag menar inte att jag ska starta en privat vänskap. Jag menar att han är trevlig men jag hade max kunnat vara vän med honom, även om jag varit singel. Det är ett sätt att säga att jag inte känner någon attraktion men att han är trevlig bara.
    Ärligt talat, om så varit fallet tvivlar jag starkt på att du hade analyserat såhär och startat en tråd om honom.
  • Anonym (Klari­ce)
    Tue 18 Jan 2022 16:21
    #26

    Ärligt talat förstår jag inte varför du sitter och funderar på kollegan så mycket. Eftersom du inte känner honom kan det ju bero på att han var stressad för att han missat sin uppkörning, sovit dåligt, funderade på vad han skulle äta till middag, osv, osv. 

    Sköt ditt jobb, var vänlig mot honom och sluta älta?!

  • Anonym (A)
    Tue 18 Jan 2022 21:03
    #27
    Anonym (E) skrev 2022-01-15 17:36:07 följande:
    Det är väl ingen större fara. Man kan inte älska alla sina kollegor liksom. Var korrekt och artig bara så löser det sig.
    Håller med
Svar på tråden Kollega