• New  Dawn

    Ställer du upp på sex fast du egentligen inte vill?

    Anonym (Tog över) skrev 2022-08-11 19:30:09 följande:

    Skulle inte tråden handla om MÄN som ställer upp. 

    Hallå, var är ni??? 

    Det omvända finns det ju redan miljarders trådar om. Kvinnorna kan väl fylla på där. 


    I trådstarten,  i samband med frågeställningen, tar han upp både "kvinnlighet/manlighet" och "honom/henne" , och då är det knappast bara för män.  

    Men det är ju bara för män att skriva för övrigt.
    Om fler män svarar kommer det handla mer om män. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Anonym (Musse Drägg) skrev 2022-08-11 18:36:36 följande:
    Exakt så. Men när minsta antydan till sexuell beröring möts med avsky blir det svårt att ens börja någonstans. Jag ville ha en sån tillvaro där vi skulle kunna smeka varandra utan att det nödvändigtvis skulle leda till sex men det gick inte hem. Ingen form av sexuell beröring var välkommen. Mot slutet sov hon t o m fullt påklädd men ligga och kramas skulle vi göra för det hade hon behov av.
    Nej ibland går det inte.
    Det låter väldigt extremt. Skönt att du träffat en annan kvinna
    Ibland kan det ju vara känslor som saknas. 
    I slutet på min förra långa relation hade jag absolut inte velat ha ickesexuell närhet. 
    Sex var lättare, för det drevs mer av ett inre drift.(typ som onani) I längden funkar inte det heller (inte för mig). Det blir så torftigt och mekaniskt. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Anonym (Musse Drägg) skrev 2022-08-11 22:58:44 följande:
    Hahaha. Nej, jag har inte träffat nån. Om det verkade så uttryckte jag mig dåligt. Just nu lever jag själv. Får väl se om jag har tur och träffar nån med samma anställning som jag. 
    Det var jag som läste slarvigt, men i ditt tidigare inlägg där du beskrev ett sexliv, där ni tog och gav njutning, lät skönt och lättsamt...  Nu när jag läser om det, ser jag att du skrev "ditt ex". Var det alltså samma kvinna som sedan bara ville kramas endast fullt påklädd...? 
    En väldigt stor förändring!  
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Anonym (Musse Drägg) skrev 2022-08-11 23:31:59 följande:
    Ah, lätt att missförstå. Mitt senaste ex är den som inte alls var sugen. Hon som både gav och tog var jag tillsammans med för en väldig massa år sedan.
    Okej, trist att den kvinnan också var ett ex, men ja, då förstår jag. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Anonym (Seeex) skrev 2022-08-16 13:23:44 följande:

    Det har hänt många ggr, men lyckas alltid koma igång efter en stund. om Han trycker sig mot mig försiktigt och jag inte är på humör från början så brukar kroppen fixa det själv med glid och sen blir jag på humör 


    Och du anser att detta är att ställa upp??!? 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    ungvard skrev 2022-08-17 09:31:03 följande:

    Ja jag säger aldrig nej, men är typ kroniskt kåt också. Hur slut jag än är i huvud eller kropp så står kuken ändå alltid rätt ut om han vet att de nalkas samlag.


    Så du menar att du egentligen inte vill, men ställer upp? 
    Låter inte riktigt så på din beskrivning. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    ungvard skrev 2022-08-17 15:16:15 följande:

    Vill nog alltid, är nog mer att det känns som man inte orkar alltid. Men eftersom jag alltid är kåt så är det alltid skönt!


    Den typ av "ställa upp sex" (om du nu kallar det så)  skiljer sig väldigt mycket mot att ställa upp, när man inte är kåt och inte redo, och man gör det bara för att ställa upp. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Anonym (Finns inget egentligen) skrev 2022-08-17 23:06:28 följande:
    Män ska ställa upp och göra olika sexuella saker så kvinnor får någon orgasm vid sex även om de inte är kåt. 
    Jag tror att majoriteten av män VILL göra saker så att kvinnan får orgasm. 

    Om mannen gör det som en plikt, (och något han tror att han ska) kan det lika gärna va. Pliktskyldigt sex är ökentråkigt.

    Om man inte vill ska man avstå. Ingen måste göra något, man inte vill. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Anonym (Finns inget egentligen) skrev 2022-09-20 19:32:57 följande:
    Mycket med den sociala normen att männen ska prestera för kvinnans skull.
    Okej, så du anser alltså att män presterar pga den "sociala normen"? 

    Det är bedrövliga exempel på män här på FL. Även de sämsta erfarenheterna av män irl är extremt mycket högre än hur genomsnittsmannan är, och beskrivs, här på FL. 

    Min absoluta erfarenhet är att män, på riktigt, VILL att den kvinna de har sex med ska njuta och TYCKER om att ägna sig åt detta. Kvinnor kommer inte lika lätt av samlag, som ju utgör en väldigt centralt del av sex. Kvinnans kön är lite svårare rent anatomiskt. Synliga delen av klitoris är liten och skänklarna, de inre delarna, är dolda. Klart det krävs lite mer. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Anonym (Finns inget egentligen) skrev 2022-09-20 20:08:17 följande:
    nyheter24.se/nyheter/forskning/879864-man-egoister-kvinnor-orgasm
    Varför gömmer du din åsikt bakom en patetisk länk? Fegt. 
    Det är självklart att män känner sig otillräckliga om de inte kan ge sin kvinna njutning. Det är en boost att kunna ge njutning. Inget konstigt med det. Jag har dock betydligt högre tankar om män.

    Jag vet att det finns män som VILL ge sin kvinna njutning ÄVEN för att de bryr sig om kvinnan.. Det kanske låter främmande för dig och för  många män här på FL. För er är det kanske mest en egoistisk handling. 

    Men det finns bättre män än så. Jag vet.

    Så ni kvinnor som läser. Ge inte upp! Det finns riktigt bra män, även om det många gånger inte verkar så(särskilt inte här på FL) 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Tecum skrev 2022-09-20 20:42:33 följande:
    De flesta som beskriver män här är olyckliga eller bittra kvinnor som inte trivs i sina relationer. Det är givet att beskrivningen då blir negativ. Att se de männen som genomsnittliga är knappast sant. Sen finns det ett antal personer av bägge kön som bara vill provocera och därför skriver negativt om andra.

    Håller med om att de flesta män vill att deras kvinna ska gilla sex och njuta av det och att de gör vad de kan  för att det ska bli så.

    Den sociala normen på 70-talet var att det var mannens ansvar att kvinnan fick orgasm, så långt stämmer det. Vilket berodde på den monumentala okunnighet om kvinnors sexualitet som funnits under generationer.
    Fast jag skrev ju just att även min sämsta erfarenhet av män är extremt mycket bättre än genomsnittet av hur män ÄR och beskrivs här.
    Det betyder ju att jag har en bättre syn på män. 
    Mitt ex, som hade en hel del brister, och inte var den bästa i sängen, känns ändå som i en helt annan liga, som många män här, är så långt i från att det känns skrämmande.

    Nu tycker jag även att kvinnor här känns väldigt trångsynta och lättkränkta.
    Om jag frågar en kvinna varför hon inte kan/vill komma under sex blir jag hatad.

    Jag säger vad jag tycker. Jag säger vad jag ser. Jag ställer frågor som jag får, och det tål nästan ingen här. Det är trist men jag har inget intresse av att linda in mina tankar/åsikter och reflektioner i silkesvantar och bomull. 

    Ang 70 talet så var det första gången man började prata om att kvinnor också skulle njuta. Eftersom sex tidigare var väldigt centrerat kring mannens lust och kring samlag, var det naturligt att mannen behövde ändra sig. Det var nytt med klitoris. Det var inte läge, då, att rikta sig till kvinnor främst, eftersom den sexuella akten var mannens. 

    Min åsikt är att samlaget, och mannens erektion är för centralt när det gäller sex även nu. Sex är för många gånger fortfarande det samma som samlag. Semkningar av kvinnans kön, ses för många som "förspel" , så jag anser att vi inte kommit så långt egentligen. Jag tycker själv att min "erektion" är så mycket mer än våthet och min "erektion" är inte detsamma som kåthet. Jag kan, som en man, vara kåt, men ibland ha för lågt tryck i könet. Ingen pratar och detta och det tycker jag är väldigt konstigt 2022.
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Anonym (Finns inget egentligen) skrev 2022-09-20 20:54:29 följande:
    Att du säger riktiga män säger något om dig. 
    Jag misstänker att det kanske är svårt för dig att läsa så långa texter och verkligen försöka förstå vad det står.

    Läs igen... Jag sker inte "riktiga män"

    Jag skrev "Det finns riktigt bra män"
    Man kan tex säga "Det var en riktigt bra film"
    Det betyder inte att man menar att den filmen är mer "riktig" än andra.
    "riktigt bra" betyder väldigt bra. Det kanske var nytt för dig men ändå. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Anonym (Japp) skrev 2022-09-20 21:20:10 följande:
    varför könsbestämma detta? Om en partner inte vill eller försöker få sin partner till att njuta i sängen under sexakten, dvs bara tänker på sin njutning, så är det en dålig älskare eller dålig match. Det är väl inte så svårt att förstå?

    blir nästan mörkrädd av att läsa kommentarerna i denna tråden. Sex är en gemensam lek, för att lyckas och få den man leker med att vilja leka fler gånger så måste man bjuda till, vara lyhörd för den andras behov osv. Annars kan man ju lika gärna onanera. Vem vill leka med någon som aldrig ger något tillbaka?
    Håller med 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Anonym (Finns inget egentligen) skrev 2022-09-20 21:05:18 följande:
    Om en man kritiserar kvinnors sexuella val, då är man en kvinnohatare, hemsk människa och sex ska vara ingen mänsklig rättighet.
    Om en man inte vill göra som en kvinna i sängen, då är han en värdelös man.
    Om det handlar inte om att män ska tvingas göra som kvinnan vill då är det inte okej att förnedra de för det.
    ? ?
    Vad snackar du om för situationer? Ge exempel. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Anonym (Finns inget egentligen) skrev 2022-09-20 21:05:18 följande:
    Du snackar om machokultur och könsnormer nedan. 

    Det är självklart att män känner sig otillräckliga om de inte kan ge sin kvinna njutning.
    ?
    Så du ser det som en machokultur att män känner sig otillräckliga?!? ... Knappast

    Om vi ska snacka machokultur representerar det snarare att inte bry dig om kvinnan, utan att bara ta för sig.

    För övrigt känner sig de flesta kvinnor också sig ofta otillräckliga om mannen inte kommer, eller tänder på en.... Osv. Skillnaden är att det krävs lite mer av mannen generellt, eftersom kvinnor är lite "svårare" rent anatomiskt/sexuellt. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Anonym (Finns inget egentligen) skrev 2022-09-20 20:56:38 följande:
    Det hade inte varit okej om en man sa något om hur han vill att kvinnorna ska vara för de ska vara riktiga män.
    Om man ska ha sex när någon man vill, då respekterar du inte det för de skulle annars inte vara riktiga män som du säger
    Du har inte förstått mycket av det jag skriver.... 
    Har aldrig skrivit något om. "riktiga män" 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Anonym (Hmm) skrev 2022-09-20 22:23:53 följande:
    Du kanske inte har träffat en riktig man ännu?
    Vad är en riktig man enligt dig? 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Anonym (Hmm) skrev 2022-09-20 21:48:43 följande:

    Riktiga män ... 
    Lyssnar på min kvinna, vad hon orkar och vad hon vill, Hon vill men kan inte alltid så då får jag ju passa ini i hennes schema.
    Så får det bli just nu.


    Så din kvinna har ett schema?
    Varför har ni inte "schemat" tillsammans? 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Anonym (Hmm) skrev 2022-09-21 07:47:30 följande:
    Klimakteriet styr hennes "schema".
    Häng inte upp dig på ordet schema.
    Klimakteriet. På vilket sätt? Du skrev om torra slemhinnor. Hur löser ni det? 

    Om jag förstår det rätt så anpassar du dig efter henne. Varför gör ni inte sexlivet till något gemensamt, där ni ger och tar emot, för att ni vill, och gör sex till något skönt och positivt? 

    Du beskriver närmast plikskyldigt sex där du "ställer upp" .
    Jag fattar inte detta, varför du, och så många, verkar så negativt inställda till sex. Om du inte har lust kan du väl hellre tillfredsställa henne? Eller vänta tills du har sovit. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
Svar på tråden Ställer du upp på sex fast du egentligen inte vill?