Inlägg från: Mortiscia80 |Visa alla inlägg
  • Mortiscia80

Min son slog sin mobbare.. vad göra?

Prata med Skolinspektionen, skolan misslyckas i sitt uppdrag att motverka mobbning och det måste tas tag i. Och prata med din son om att hitta bättre sätt att hantera sin frustration. Det är ok att vara arg men inte att slåss!

Om din son blir utfrusen ur en grupp så ska han gå därifrån med huvudet högt, om han visar sig stark är det ändå han som kommer att framstå som den bättre av de två. Och självklart ska han inte leka med den där idioten även när han inte retas. Det måste finnas andra på den där skolan han kan vara med, eller hellre ensam än med en mobbare och de som umgås med honom.

Finns det möjlighet för din son att spela in de där retningarna, med en mobil t ex? Det är helt lagligt, men kan bidra till att visa för skolan vad som faktiskt händer och att din son inte bara oprovocerat attackerar den andra.

• Mortiscia80
    Litorina skrev 2022-01-16 10:38:40 följande:
    Jag vet att det är så. Det jag skrev var menat lite som retoriska frågor för att påvisa för TS hur passiv skolan är, trots att en mycket stor del av ansvaret vilar på dem.

Har hört fler pojkar som blivit kvitt mobbare mha våld. Men ett misslyckat slag kan ge helt motsatt effekt istället, så det är ändå inget att rekommendera.
    För att inte tala om risken att ts son är den som framstår som en aggressiv mobbare om man börjar slåss!
  • Mortiscia80
    IkaMe skrev 2022-01-16 12:37:02 följande:
    Det är ju lite så det har blivit tyvärr. Och nu är ju den pojken otroligt rädd för min son säger föräldrarna. Det ska han tydligen vart länge, men det har ändå inte hindrat pojken från att retas tydligen?.
    Klart han säger det den lilla lögnhalsen. Du ska tro vad ynklig och gråtig en mobbare kan bli inför mamma och pappa för att slippa stå för vad de gör.
  • Mortiscia80
    Friger skrev 2022-01-16 12:42:15 följande:
    Hur många samtal tror du då att det krävs för ändring om mobbaren får höra av sina föräldrar att han gör rätt?
    Hur långt är ett snöre....? Grundproblemet är att ingen säger ifrån till mobbaren, varken skolan eller hans föräldrar, som inte ens vet hur deras barn är mot andra.
Svar på tråden Min son slog sin mobbare.. vad göra?