Min son slog sin mobbare.. vad göra?
Litorina skrev 2022-01-16 09:39:19 följande:
Jag hänger inte riktigt med. Har den andra pojken mobbat din son periodvis i flera år utan att hans föräldrar informerats?
På din text låter det som att skolan är väldigt passiv. Har inte de pratat med det andra barnets föräldrar och berättat vad som hänt?
Vad gäller slaget hade jag sagt till mitt barn att jag hade full förståelse för att han slog, men att det inte betyder att det är rätt sak att göra. Rätt sak är ju att prata med en vuxen, men gör de vuxna på skolan något?
Förmodligen eftersom det är enkelt att bli av med jobbet och få yrkesförbud om du agerar. Men det sista är bara min teori.
Som pojke är det bästa sättet att bli av med mobbare att spöa upp dom ordentligt om du har den möjligheten. Det har mycket snabb verkan. Har du inte den möjligheten blir det hela väldigt mycket knepigare.
En av mina söner, jättesnäll råkade ut för en sådan där. Alla mina söner är storväxta. Han spöade upp mobbaren. Jag stod upp för min son, sa att han har rätt att försvara sig. Det hela rann ut i sanden. Mobbaren fortsatte med andra ungar under resten av skoltiden och skolan gjorde i praktiken inget alls. Fungerar inte 20 samtal så är det osannolikt att det 21:a fungerar bättre.