Inlägg från: Anonym (Utveckling?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Utveckling?)

Jobb-byte

Vilket jobb ger bäst utveckling för dig inom ditt yrke? Kommer valet att långsiktigt påverka din framtida möjlighet till anställning /jobbyte? Man kan vara lite försiktig så man säkerställer att man har jobb om 10 år också.

Om det är likvärdigt så hade jag valt det jobb med bäst kommunikationer /bäst logistik. Vilket jag antar är jobb 2?

Tycker rent generellt att 40 min är en högst normal restid. Däremot gillar jag inte att behöva åka bil. Bytte jobb och gick från 35 min med bil till 50 min med tåg, väljer lätt tåget av det alla dagar i veckan.

• Anonym (Utveckling?)

Citerafunktionen verkar tyvärr ha lagt av.

När jag läser dina svar så tänker att du kanske egentligen ska söka dig till jobb #3 inget verkar ju klockrent? Kan du stanna säg 1-2 år på nuvarande jobb så att du drar ut mest möjliga där, med erfarenhet och referenser? Och börja titta så smått efter jobb 3?

Nu vet jag inte hur gammal du är, men att byta till ett jobb som man redan från start tror är tråkigt efter 5-10 år känns lite sådär. Det kanske är bättre att vänta på ett bättre jobb som man tror ger mer på sikt?

Svar på tråden Jobb-byte