IVF 2022
Hej!
Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
Ul på onsdag och så nervös ????
Hej!
Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
Ul på onsdag och så nervös ????
Hej
Jag har följt tråden sedan början eftersom vi också gjorde vår första ivf nu i feb. Väldigt skönt att läsa om andra som är i samma/liknande situation. :) vi gjorde ET nu i februari med testdag i dag, som dessvärre var negativt. Men vi hade turen att få 6 blastosyster så har 5 st i frysen. Min fråga är nu om eran erfarenhet av FET? Finns det nått man kan göra för att optimera chanserna? :)

Hej
Jag har följt tråden sedan början eftersom vi också gjorde vår första ivf nu i feb. Väldigt skönt att läsa om andra som är i samma/liknande situation. :) vi gjorde ET nu i februari med testdag i dag, som dessvärre var negativt. Men vi hade turen att få 6 blastosyster så har 5 st i frysen. Min fråga är nu om eran erfarenhet av FET? Finns det nått man kan göra för att optimera chanserna? :)
Hej igen alla!
Längesedan jag var aktiv i tråden men har följt er under tiden. Så imponerad av peppen i tråden och eran styrka under behandlingen, snart snart snart måste det vara vår tur!
Imorgon är det sprutstart för min del. Försöker hela tiden tänka på "IVF är en behandlingsserie" vilket hjälper mig att förhålla mig till oavsett vad utfallet blir.
Heja oss!
Snöoväder- men det lät ju positivt, tänk om läkaren kunde förklarat det som du 
Ja precis! Var ändå inställd på nästa månad så det känns bra ändå
Ananna- va kul! Håller tummarna för dig att de växer på bra! Vad fick du för start dos? 
Hej!
Jag hoppar också in här för att få lite stöd och ta del av era erfarenheter kring IVF.
Vår historia: Jag och min partner har försökt bli gravida i drygt 3 år, men inget har hänt. I november 2020 skickade jag in en begäran om utredning och i september 2021 fick vi lämna prover. Inget avvikande. I januari 2022 skickades en remiss till Umeå och i onsdags var vi på uppstartsmöte. Så nu blir det start nästa mens i mars, eller i april.
Jag är kluven till när man ska sätta igång. Tänker på alla röda dagar i april, det kan ju ställa till det om man har otur. Och såklart vill man ju sätta igång direkt, vi har försökt så länge utan resultat... Hur hade ni tänkt? 
Hej,
Hoppar också in i tråden!
Är igång med mitt första försök, korta programmet så ultraljud 2 imorgon och Äggplock i början av nästa vecka!
1 barn sedan tidigare som blev till på första försöket naturligt (även en graviditet för över 10 år sen mellan byte av preventivmedel, abort pga ung). Hopp till 2 års konstant försök till syskon, som endast lett till ett utomkveds och fått operera bort vä äggledare. UA på utredning, en äggledare påverkar såklart men efter 1 års försök efter operation blev det IVF privat.
Känns kul att följas åt! Hoppas på många plus i tråden framöver ????