• Loppan1994

IVF 2022

Hej! 
    Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
    Ul på onsdag och så nervös ????

• Svar på tråden IVF 2022
  • Bix1

Hej
    Jag har följt tråden sedan början eftersom vi också gjorde vår första ivf nu i feb. Väldigt skönt att läsa om andra som är i samma/liknande situation. :)  vi gjorde ET nu i februari med testdag i dag, som dessvärre var negativt. Men vi hade turen att få 6 blastosyster så har 5 st i frysen. Min fråga är nu om eran erfarenhet av FET? Finns det nått man kan göra för att optimera chanserna? :) 

• Loppan1994
    Snöoväder skrev 2022-02-23 18:41:00 följande:
    Vad skönt att den äntligen kom! Synd bara med mensvärk... Upplever att jag fått mer efter behandlingar....

Vid nästa mens så ska jag få börja med letrozol inför att göra FET. Så att äl kommer som den ska, kan väl även bli aktuellt med ovitrelle men det får jag veta då efter ul.
    Så nu väntar jag och ser när nästa mens kommer om det blir redan nu i mars eller om vi väntar tills i april. 
    Men är rädd att det ska krocka med röda dagar runt påsken.. Brukar alltid ha den turen.
    Samtidigt nu när blödningen kom senare så kommer väl bf bli runt jul om det skulle bli en graviditet.
    Vet inte egentligen om det gör oss något, men vi får se hur vi känner när väl mensen dyker upp. 

Jag är inte heller in lika ofta just nu, går in mer när man går igenom en behandling. Just nu mellan vill man glömma ibland vad det är man går igenom Oskyldig
    Åh hoppas inte det krockar med några rösa dagar då! 
    Ja men precis, leva lite i förnekelse lxm.. 
    Mitt ul idag såg väl bra ut antar jag. Hade en ny läkare, han frågade om jag var där pga cystan? Fattade inget då tidigare läkare inte sagt eller sett den? Den var på 5cm och fylld med blod men tydligen inget ja skulle bry mej om.. hur lätt är det lxm... nytt protokoll skrevs och ja skulle höra av mig nästa mens. Påväg hem ringde dock bm och frågade om jag ville starta idag istället för nästa månad.. Men bestämde att jag väntar till nästa, kände att allt bara gick ur mig när han sa cysta. Kan de bara dyka upp sådär eller har den vart där länge.. 
  • Snöoväder
    Loppan1994 skrev 2022-02-23 20:16:14 följande:
    Åh hoppas inte det krockar med några rösa dagar då! 
    Ja men precis, leva lite i förnekelse lxm.. 
    Mitt ul idag såg väl bra ut antar jag. Hade en ny läkare, han frågade om jag var där pga cystan? Fattade inget då tidigare läkare inte sagt eller sett den? Den var på 5cm och fylld med blod men tydligen inget ja skulle bry mej om.. hur lätt är det lxm... nytt protokoll skrevs och ja skulle höra av mig nästa mens. Påväg hem ringde dock bm och frågade om jag ville starta idag istället för nästa månad.. Men bestämde att jag väntar till nästa, kände att allt bara gick ur mig när han sa cysta. Kan de bara dyka upp sådär eller har den vart där länge.. 
    Nej men gud, inge kul att höra sånt, än om det inte är farligt.
    Men man kan ha så kallade cystor kan kallas massa namn men kommer inte på just nu. Det blir blod i de i samband med mens och så går de sönder. Kan göra väldigt ont.
    Men eftersom de kollat dig tidigare när du tog sprutor och inte såg den där då, så kommer den säkert vara borta vid nästa ul. 

Ja än om man vill köra igång direkt kan det ibland vara bra att vänta. Man vill ju ge kroppen så bra förutsättningar som bara finns. 
  • Snöoväder
    Bix1 skrev 2022-02-23 20:14:22 följande:

Hej
    Jag har följt tråden sedan början eftersom vi också gjorde vår första ivf nu i feb. Väldigt skönt att läsa om andra som är i samma/liknande situation. :)  vi gjorde ET nu i februari med testdag i dag, som dessvärre var negativt. Men vi hade turen att få 6 blastosyster så har 5 st i frysen. Min fråga är nu om eran erfarenhet av FET? Finns det nått man kan göra för att optimera chanserna? :) 

Kul att du också är med här, men tråkigt att det inte blev positivt den här gången..

Vårt senaste ET blev heller inget så är inne på samma spår som dig. Vill också ha hjälp med vad man kan göra för att nu kommande FET ska få bästa chansen!

Vid vårt första FET fick vi ingen hjälp eftersom att det inte är något fel på mig. Men efter två misslyckade ET och ett FET kommer jag nu få ta letrozol för att jag ska få äl. Sen får jag se om jag även får ta ovitrelle för att inte få äl som krockar med helg och att jag verkligen haft äl.

Finns något som vissa kliniker har som heter embryo glue, det skulle jag vilja testa vid insättning, dock får man betala det själv.
  • ananna

Hej igen alla! 
    Längesedan jag var aktiv i tråden men har följt er under tiden. Så imponerad av peppen i tråden och eran styrka under behandlingen, snart snart snart måste det vara vår tur! 
    Imorgon är det sprutstart för min del. Försöker hela tiden tänka på "IVF är en behandlingsserie" vilket hjälper mig att förhålla mig till oavsett vad utfallet blir. 
    Heja oss! 

• Loppan1994

Snöoväder- men det lät ju positivt, tänk om läkaren kunde förklarat det som du Hjärta
    Ja precis! Var ändå inställd på nästa månad så det känns bra ändå 

• Loppan1994

Ananna- va kul! Håller tummarna för dig att de växer på bra! Vad fick du för start dos? Glad

• Hopplöstattkommapå

Hej!

Jag hoppar också in här för att få lite stöd och ta del av era erfarenheter kring IVF. 

Vår historia: Jag och min partner har försökt bli gravida i drygt 3 år, men inget har hänt. I november 2020 skickade jag in en begäran om utredning och i september 2021 fick vi lämna prover. Inget avvikande. I januari 2022 skickades en remiss till Umeå och i onsdags var vi på uppstartsmöte. Så nu blir det start nästa mens i mars, eller i april. 

Jag är kluven till när man ska sätta igång. Tänker på alla röda dagar i april, det kan ju ställa till det om man har otur. Och såklart vill man ju sätta igång direkt, vi har försökt så länge utan resultat... Hur hade ni tänkt? Glad

• Alegsken

Hej,
    Hoppar också in i tråden! 

Är igång med mitt första försök, korta programmet så ultraljud 2 imorgon och Äggplock i början av nästa vecka! 

1 barn sedan tidigare som blev till på första försöket naturligt (även en graviditet för över 10 år sen mellan byte av preventivmedel, abort pga ung). Hopp till 2 års konstant försök till syskon, som endast lett till ett utomkveds och fått operera bort vä äggledare. UA på utredning, en äggledare påverkar såklart men efter 1 års försök efter operation blev det IVF privat. 

Känns kul att följas åt! Hoppas på många plus i tråden framöver ????

• norrsken91
    Carina82 skrev 2022-02-20 20:00:35 följande:
    Hej, vilken dålig timing :( Jag tror dom avbryter om du fått bekräftat när det är dags för undersökning, dom kan ju inte riskera bli smittade. Men samtidigt är du ju inte bekräftat smittad ännu, tror vi alla har blivit exponerade för smitta ett antal gånger under de senaste åren; bara det att du VET att du blivit det. Kanske kan du fråga om det är möjligt att börja behandlingen och se vad som händer, första undersökningen är ju inte på en vecka eller så. Men i så fall; dubbelkolla så ni - om det behöver avbrytas- inte använt upp 1 av era 3 försök (om det är regionsfinansierat). Lycka till <3 Jag börjar min behandling på onsdag så om du börjar kan vi följas åt :) 
    Hur har det gått för dig började du igår? :) Jag har tagit sedan i tisdags, bemfola 150. Ska på ultraljud på måndag. 
Svar på tråden IVF 2022