• Loppan1994

IVF 2022

Hej! 
    Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
    Ul på onsdag och så nervös ????

• Svar på tråden IVF 2022
  • Lilleplutt2022

Hej!
    Hoppar också in i tråden . Jag om min sambo har försökt sen 2019 att få barn. Startade ivf i sep 21 och är nu inne på 3 gången. Återföring av 2 dagar skedde 12 feb. Har testdag 28/2 men testade mig idag då jag fick en blödning igår och gravtestet var negativt. Blöder fortsatt sparsamt idag och väntar bara på att mensen ska komma men får se vad som händer. Mår uselt idag , lätt illamående och huvudvärk vilket jag inte gjorde tidigare gånger. 
    Håller fortsatt hoppet uppe att det lyckas denna gång och håller alla tummar och tår för er alla i tråden som kämpar med ivf! Hjärta

• Bix1
    Snöoväder skrev 2022-02-23 20:50:29 följande:
    Kul att du också är med här, men tråkigt att det inte blev positivt den här gången..

Vårt senaste ET blev heller inget så är inne på samma spår som dig. Vill också ha hjälp med vad man kan göra för att nu kommande FET ska få bästa chansen!

Vid vårt första FET fick vi ingen hjälp eftersom att det inte är något fel på mig. Men efter två misslyckade ET och ett FET kommer jag nu få ta letrozol för att jag ska få äl. Sen får jag se om jag även får ta ovitrelle för att inte få äl som krockar med helg och att jag verkligen haft äl.

Finns något som vissa kliniker har som heter embryo glue, det skulle jag vilja testa vid insättning, dock får man betala det själv.
    Tack :) tråkigt att höra, det är så frustrerande när man inte förstår varför. "När allt ser bra ut". 
    Förstår jag det rätt som att ni ska göra FET nu snart? Är det 2,4 eller 5 dagars embryo ni har/haft?

Hm, låter intressant ska kolla upp. Vi har bara gjort en ET, och 5 insemineringar som alla har varit negativa. Hos oss är det manlig faktor och använder oss av donator nämligen.
  • Snöoväder

Vad roligt att det kommit så många fler hit, än om omständigheterna inte är roliga. Men tror det är bra att kunna stötta varandra och hjälpa varandra att hålla hoppet uppe!

Loppan1994 - Jag hoppas verkligen att ni ska få många fina ägg nu nästa gång när du får köra igång! 
    Det här är en av få gånger man vill att tiden ska gå riktigt fort, man vill ju ha nästa mens nu så man kan få längta tills att man får ruva. 

Minns ej användar namn.. Men jag står i samma dilemma köra FET nu i mars eller vänta tills i april men då kanske krocka med helgdagar... 
    Kör man i mars kanske man får ett barn i december, men samtidigt vill man ju inte "slösa" på tiden då man inte blir yngre.
    Få ett barn i julklapp hade ju inte varit fel, men får man välja när barnet ska födas så visst vill man inte konkurrera födelsedag med jul. 

• Carina82
    norrsken91 skrev 2022-02-24 13:14:08 följande:
    Hur har det gått för dig började du igår? :) Jag har tagit sedan i tisdags, bemfola 150. Ska på ultraljud på måndag. 
    Åh vad skönt att du fick sätta igång och verkar ha klarat dig från Corona <3 Jag tog första sprutan idag, blev oväntat påverkad av situationen: fick typ panik och nån slags blackout, vet inte alls om jag tog den rätt aa (men den stod på 0 när jag tog ut den så kan rent objektivt inte bli hur fel som helst)! Jaja förhoppningsvis blir det här en vana också! Hur har det känts för dig? Jag fick gonal-f, undrar vad skillnaden är mot den du fick hm! Spännande det här :)
  • ananna
    Loppan1994 skrev 2022-02-23 23:33:18 följande:

Ananna- va kul! Håller tummarna för dig att de växer på bra! Vad fick du för start dos? Glad

Tack fina du! Jag har börjat med gonal F 125, dag 3 idag. Tycker mig känna att äggblåsorna jobbar på där inne för har en annorlunda känsla än vad jag brukar ha. 

Funderar på vad jag ska hitta på för ursäkt på jobbet varför jag behöver gå på x antal vårdbesök framöver. Tungan ute Hur har ni gjort? 
  • ananna
    Carina82 skrev 2022-02-25 22:58:34 följande:
    Åh vad skönt att du fick sätta igång och verkar ha klarat dig från Corona <3 Jag tog första sprutan idag, blev oväntat påverkad av situationen: fick typ panik och nån slags blackout, vet inte alls om jag tog den rätt aa (men den stod på 0 när jag tog ut den så kan rent objektivt inte bli hur fel som helst)! Jaja förhoppningsvis blir det här en vana också! Hur har det känts för dig? Jag fick gonal-f, undrar vad skillnaden är mot den du fick hm! Spännande det här :)
    Verkligen intressant varför vissa får ett läkemedel och andra ett annat. Glad Det låter som du har gjort rätt med sprutan Carina82. Har du haft några känningar sedan sprutstart? 
  • ananna
    Snöoväder skrev 2022-02-25 09:02:53 följande:

Vad roligt att det kommit så många fler hit, än om omständigheterna inte är roliga. Men tror det är bra att kunna stötta varandra och hjälpa varandra att hålla hoppet uppe!

Håller helt och hållet med din snöoväder. Jättekul att fler och fler är med i tråden. Det är tack vare er tjejer som jag iallafall håller hoppet uppe och inte känner mig ensammast i världen eftersom flera i min omgivning antingen är gravida eller har barn. 

Håller tummarna för oss alla, snart vår tur Hjärta
  • Carina82
    ananna skrev 2022-02-26 17:49:45 följande:
    Verkligen intressant varför vissa får ett läkemedel och andra ett annat. Glad Det låter som du har gjort rätt med sprutan Carina82. Har du haft några känningar sedan sprutstart? 
    Tack för att du säger så <3 Var panik igår men idag kände jag totala motsatsen; helt supercool. Man får kanske vara glad så länge känslan håller i sig haha! Jag tar också 125, märker inte så mkt än så länge förutom att jag är supertrött. Men det kan ju bero på stressen också förstås :) Såg nån annanstans att du kände av att det händer nåt i äggblåsorna, spännande! Hoppas jag också kommer känna av det snart, lite iaf så man vet att det verkar funka :) 
  • HannaIsabell

Hej alla, 
    Hoppar in som ny här. Tog just min första spruta gonal-f, dos 225, så låter som att jag fått en ganska hög dos efter att ha läst vad ni andra skriver. Kanske pga mitt lite låga amh..
    Jag har ett barn sedan tidigare som blev till på andra försöket så vi var inte helt beredda på att det skulle bli så mycket svårare med ett syskon. 17 försök utan några som helst resultat hann vi med innan vi nu fick påbörja vår första ivf på livio. Efter mycket funderingar så bestämde vi oss för att köpa ett paket med 2 försök. Hur har ni andra gjort som gör ivf privat? Ett försök i taget eller köpt paket?

• Takimaki

Hej! 

va roligt ???? 
    igår fick vi samtal. Vår tur att påbörja behanling med korta protokollet o menopur: 
    så idag tog jag första sprutan. Så glad och positiv!

är det din första ivf-behandling? 

lycka till ??

Svar på tråden IVF 2022