IVF 2022
Hej!
Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
Ul på onsdag och så nervös ????
Hej!
Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
Ul på onsdag och så nervös ????
Tack norrsken91 för din omtanke. 
Har genomgått 3 hormon behandlingar som tyvärr inte har gett några ägg till frysen förutom denna som inte överlevde upptiningen. Blev nog extra besviken denna gång då de fick ut 20 ägg, 16 blev befruktade varav 1 sattes in. Av de 14 klarade sig tyvärr endast 1 till dag 5. Och det var tyvärr den som inte klarade upptiningen
Men vi kommer säkert att sätta igång med en ny hormonbehandling om inte denna månad så nästa nu när man har fått smälta allt.
Tyvärr måste vi också ta ekonomin i beakting då vi står för alla kostnader själva. 
Vårt ägguttag idag gick jättebra :D
5 ägg fick vi ut ^^ vilket dem tyckte var alldeles lagom, imorgon får vi veta hur det gått för dem och när återföring blir, de trodde ev onsdag eller torsdag :D
Det var tur att jag bad dem ge mig små doser smärtlindring/lugnande då jag på en liten dos blev ganska onykter xD men kände bara av första sticket och lite molande ca 30min efter. Allt gick så oväntat fort! Nu är det bara att hålla tummarna för de små rackarna ^^
Hej,
Jag hoppar in här om det är ok . Jag började min IVF -resa i juni 2021. Innan det så har vi försökt i 3 år själva. Jag har PCOS å mannen min har extremt lågt spermieantal. Jag fick börja behandlingen den 1 februari å tog östrogentabletter å sen var det 20 dagar med Menopur å Fyremadel (3 sprutor om dagen). Avsluttade stimuleringen söndagen den 27 februari med 2 sprutor Gonapeptil å en halv spruta Ovitrelle. Fick ut 8 ägg tisdagen den 1 mars. 5 befruktades, 2 blev goda. 1 sattes in fredag den 4 mars, 1 blev nedfryst. Jag är på RD 11 tror jag..? Idag fick jag ett svagt plus på ett sånt tidigt test, men för 3 dagar sen så slutade mina bröst å göra ont å det va lite blod så jag är rädd att det inte blev något. Imorgen är den officiella testdagen, men det va såååå svagt idag på ett tidigt test. Kan det bli så mycket starkare på bara 1 dag? Eller har jag varit gravid men det släppte? Jag fick Covid-19, 3 dagar efter insättning men jag KAN ju ha haft Covid-19 när embryot blev satt inn. Har varit ganska sjuk sen dess å lider fortfarande av extrem utmattning . Vad tror ni? Hvilken ruvardag ska det visas ett starkt positivt test? 
Fyra av fem ägg blev befruktade! :D på torsdag eftermiddag blir det återföring ^^ tror att officiella testdagen blir 30/3...om man kan hålla sig så länge xD allt känns fortfarande så overkligt!
Vi fick vårt besked nu att 3 klarade sig till frys, blev så himla glad att jag tänkte att jag lika gärna kan ta ett av alla tusen gravtest jag har på lager bara för att. Och vad händer, det blir två streck? Jag är bara på RD4 så vågar verkligen inte tro eller hoppas på det ännu. Är 12 dagar sedan jag tog Otrivelle så den kanske spökar. Ångrar typ att jag testade mig nu. Ska vänta tills fredag och se om det ökar tills dess.
Vi fick vårt besked nu att 3 klarade sig till frys, blev så himla glad att jag tänkte att jag lika gärna kan ta ett av alla tusen gravtest jag har på lager bara för att. Och vad händer, det blir två streck? Jag är bara på RD4 så vågar verkligen inte tro eller hoppas på det ännu. Är 12 dagar sedan jag tog Otrivelle så den kanske spökar. Ångrar typ att jag testade mig nu. Ska vänta tills fredag och se om det ökar tills dess.
Så det blir nytt försök igen om ca 10 dagar, hoppas och tror på bättre resultat den här gången!