• Loppan1994

IVF 2022

Hej! 
    Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
    Ul på onsdag och så nervös ????

• Svar på tråden IVF 2022
  • Carina82
    HannaIsabell skrev 2022-03-15 16:44:52 följande:
    Hej!
    Nu har jag fått en blastocyst insatt! :)
    Jag fick ju feber, ont i magen och blod i urinen i helgen men på söndagen mådde jag rätt bra igen så läkarna tyckte att vi kunde köra på med insättningen. De tror att man råkat punktera urinblåsan under ägguttaget.. inget allvarligt men behövde antibiotika.
    Av våra övriga 4 ägg är 1 redan i frysen och övriga 3 får vi brev om i nästa vecka. Hade knappt vågat hoppas på något till frysen så det känns väldigt skönt!

Hur går det för er? Har du fått svar på hur många som kunde frysas Carina?

Och norrsken, hur känner du dig efter lördagen? När kommer du testa?
    Råkar punktera urinblåsan! Hjälp visste inte ens att det var en risk :O Skönt att det gick bra och verkligen spännande med insättning! Håller tummarna för att det går bra och att de övriga klarar sig till frysen <3 För mig har det gått bra tror jag! Så svået att veta vad man ska ställa in sig på med infrysningar, hade ju 11 befruktade ägg och i måndags ringde livio och berättade att tre klarade sig till dag 5 och att bli nedrysta. Sen fick jag brev igår och där stod det att fyra klarade sig, ingen aning om man som hänt men är ju iaf åt rätt håll :) 
  • norrsken91
    HannaIsabell skrev 2022-03-16 19:10:06 följande:
    Åååh! Förstår din känsla, hade tänkt likadant om det var jag för att inte hoppas på för mycket, men ägget bör fästa redan efter 1-2 dagar och sedan börja producera hcg så om jag får gissa tror jag INTE det är ovitrellen :) håller tummarna!

Vi har testdag 26 mars och min sambo sa samma sak, vi ska inte testa innan.. men vi får väl se. På ett sätt tycker jag det är skönt att vänta, känna efter lite och ta det lugnt. Just nu är jag väldigt svullen men det har jag varit sedan morgonen innan insättningen, så antagligen pga infektionen.
    Kul vi har testdag nästa samtidigt, vi har nästa fredag. Hur går det med infektionen blir du bättre? 
  • norrsken91

Ruvardag 6 och mer symptom som tilltagit, tog därför ett  test mitt på dagen. Clearblue, superstarkt plus direkt. Tog även ett digitalt som visade 2-3 veckor. Tycker nästan det känns läskigt att plussa så starkt så tidigt? Vår testdag är ju först om 1 vecka. Mycket kan hända tills dess förstås, vågar inte jubla av glädje även fast det känns underbart. Bara hoppas nu, håller även tummarna för alla er andra som ruvar eller håller på med behandlingar. :) 

• HannaIsabell
    norrsken91 skrev 2022-03-18 16:32:32 följande:

Ruvardag 6 och mer symptom som tilltagit, tog därför ett  test mitt på dagen. Clearblue, superstarkt plus direkt. Tog även ett digitalt som visade 2-3 veckor. Tycker nästan det känns läskigt att plussa så starkt så tidigt? Vår testdag är ju först om 1 vecka. Mycket kan hända tills dess förstås, vågar inte jubla av glädje även fast det känns underbart. Bara hoppas nu, håller även tummarna för alla er andra som ruvar eller håller på med behandlingar. :) 

Men så roligt!! :) 
    Jag tror bara det är positivt att få så starkt test redan nu, mycket gravidhormoner i kroppen! Vad känner du för symptom?

Jag mår bra nu, helt återställd och inte svullen längre. Är på ruvardag 3 och känner inget särskilt. Får väl se hur länge jag väntar med att testa, men känns tveksamt att jag väntar ända till 26e.

Grattis till så många i frysen Carina! När får du göra insättning?
    Jag funderar på när vi får sätta in vårt frysta om detta inte tar sig, måste man vänta en cykel eller kan man köra på direkt är frågan..
  • HannaIsabell
    Noran89 skrev 2022-03-15 15:22:57 följande:

Fyra av fem ägg blev befruktade! :D på torsdag eftermiddag blir det återföring ^^ tror att officiella testdagen blir 30/3...om man kan hålla sig så länge xD allt känns fortfarande så overkligt!

Så kul! Då är du två dagar efter mig. Hur gick återföringen igår? :)
  • Carina82
    HannaIsabell skrev 2022-03-18 20:08:16 följande:
    Jag funderar på när vi får sätta in vårt frysta om detta inte tar sig, måste man vänta en cykel eller kan man köra på direkt är frågan..
    Tack <3 Jag tycker det är så svårt att veta vad som är ett 'bra resultat', tänker att man kanske måste sätta allt i relation till sig själv. Ibland är det bra att få en till frysen, och ibland att få tio haha! Är iaf absolut supernöjd med fyra :)

Vad gäller återföring så måste jag först ha en blödning efter behandlingen, sen ytterligare en mens. Sen sker återföring efter det, dvs ungefär 1,5 månad efter äggplock. Vet inte om det är specifikt för mig eller inte. Men om jag får spekulera i ditt fall så skulle du - om det inte tar sig (*ta i trä*) innebära att du får mens. Så då borde (?) du kanske få göra en återföring redan cykeln efter? Hoppas <3 
  • Carina82
    Carina82 skrev 2022-03-19 00:25:34 följande:
    Tack <3 Jag tycker det är så svårt att veta vad som är ett 'bra resultat', tänker att man kanske måste sätta allt i relation till sig själv. Ibland är det bra att få en till frysen, och ibland att få tio haha! Är iaf absolut supernöjd med fyra :)

Vad gäller återföring så måste jag först ha en blödning efter behandlingen, sen ytterligare en mens. Sen sker återföring efter det, dvs ungefär 1,5 månad efter äggplock. Vet inte om det är specifikt för mig eller inte. Men om jag får spekulera i ditt fall så skulle du - om det inte tar sig (*ta i trä*) innebära att du får mens. Så då borde (?) du kanske få göra en återföring redan cykeln efter? Hoppas <3 
    Förlåt kanske svarade lite snabbt! Du tänker om du (utifall att det inte skulle funka den här gången *ta i trä*) skulle kunna funka att återföra direkt vid efterföljande ägglossning? Aa ingen aning! Men hoppas <3
  • norrsken91
    Jag tror bara det är positivt att få så starkt test redan nu, mycket gravidhormoner i kroppen! Vad känner du för symptom?

Jag mår bra nu, helt återställd och inte svullen längre. Är på ruvardag 3 och känner inget särskilt. Får väl se hur länge jag väntar med att testa, men känns tveksamt att jag väntar ända till 26e.

Förhoppningsvis! Har fryst mycket på kvällarna vilket jag gjorde med första barnet också samt är täppt i näsan. Sedan har jag fått tydliga ådror på brösten, kan knappt hålla mig vaken efter 21 och har molande värk som att det drar. Det sistnämnda kom dock först igår. Kände samma värk dagen efter insättning men sen har RD2-RD5 knappt märkts förens igår då det tilltog. 

Vi hade ju tänkt vänta men jag är alldeles för nyfiken och tycker testningen är lite av tjusningen! Skönt att du mår bättre, lycka till vid test :D

• norrsken91

Kom att tänka på, din testdag är tidigare än mig. För visst blir din testdag på RD11? :) Min är ju iofs RD13 så skiljer bara två dagar. Hade du också fått ett 5 dagars insatt? 
  • Noran89

Vad kul att följa allas resa :D håller tummarna för oss alla! 
    Jag är på ruvardag 2 idag, känner av värk som kommer och går, började igår eftermiddag..sen har jag väldigt ömma bröstvårtor, men det har jag haft sedan äggplocket. Nu är det väl bara till att vänta, har testdag 30/3 :)

Svar på tråden IVF 2022