Inlägg från: Earlgrey |Visa alla inlägg
  • Earlgrey

Orolig för Als

Hej, jag förstår om du är orolig med tanke på hur allvarlig sjukdom som ALS är och hur snabbt som den blir sämre. Jag tycker att du ska läsa på om sjukdomen, det är hemskt men jag tänker att det är ändå bättre och veta. Så du och omgivningen kan förhålla sig till den. Jag tänker att du behöver någon att prata med. Finns det någon som kan följa med dig till sjukhuset. Någon som kan stötta dig och tillsammans med dig se till läkarna fortsätter att utreda och prövar om det finns något som lindrar. Sedan prata med 1177 och kurator och jourhavande präst....Ta hand om dig!! <3 

• Earlgrey

Hej igen, nu har jag googlat på spinal stenos och de symtom som står på 1177 är 

Ont i benen.
    Domningar i benen.
    Sämre muskelstyrka i benen.
    Sämre balans i benen.
  • Earlgrey

Spinal stenos betyder att det är trångt i ryggraden, beror ofta på att diskarna sjunkit ihop och att nerverna kommer i kläm. Behandling smärtstillande och sjukgymnastik. Men du hade ingen smärta så då blir det sjukgymnastik isåfall. Men har dom tagit bra röntgen bilder. Om du har två stenoser och en sitter i nacken kanske det gör att nerverna som styr ansiktet också kommit ikläm. 

Svar på tråden Orolig för Als