Jemp skrev 2022-01-21 16:54:07 följande:
Jag gillar svart mer än brunt på de flesta plagg/sammanhang. Gällande glasögon sa dock optikern att det lätt blir för skarpt och jag höll med när jag provade. Är brunhårig.
Trivs bra i bruna bågar nu. Har dock aldrig reflekterat över att svart ser fel ut på nån annan.
Bruna är ju ganska smickrande på dom flesta tror jag men beroende på själva bågen så kanske dom lätt blir intetsägande också? Men det kan ju vara bra också beroende på hur man vill se ut.
Man är ju sin egen värsta kritiker så man ser ju saker ingen annan ser när man tittar på sig själv.
Silverjenny skrev 2022-01-21 18:42:00 följande:
Jag gillade de röda bågarna jättemycket, jag tyckte t.o.m. jag blev snyggare med glasögonen än utan och då är jag en sån som tycker att alla glasögon är fula, fula, fula på mig. Jag gillade att glasögonen blev mer av en accessoar än bara ett synhjälpmedel som ska vara så diskret som möjligt. De var billiga också, jag tror bågen kostade 600 kr, men de var de enda jag gillade i hela butiken. Jag hade dem i flera år och trivdes i dem men tyvärr tuggade vår hund sönder dem när hon var valp :(
Håller helt med dig ang. runda glasögon. Jag ser ut som en omodern bibliotekarietant. Cateye glasögon = fräsig tant. Pilotbrillor = en tant som har råkat ta på sig 70-tals herrglasögon. Osv.
Nu har jag ett par rosé metallic ganska tunna bågar som smälter in med mina egna färger. Inte så spännande men jag hatar dem inte. Önskar jag skulle våga välja ett par coola statement-bågar nästa gång.
Jag har kalla färger med ljus hy, blåa ögon och mörkblont hår. Hudtonen snarare åt det gula hållet än rosa.
Men kan du inte hitta några liknande bågar och färg igen? Det låter ju som att det passade dig som handen i handsken. Jag har också haft ett par glasögon en gång som jag älskade och tyckte att jag var finare med än utan. Jag kanske skulle återanvända dom igen? Har redan gjort det en gång men det kanske blir trist att ha samma glasögon under större delen av dom senaste 7-8 åren? Jag vet inte...
Gillar din beskrivning på olika glasögon förresten.

Pilotbågar överhuvudtaget är fruktansvärt fula på alla i mitt tycke. Det kan gå an som solglasögon men tom där tycker jag att det drar ner hela utseendet och får folk att se ledsna ut.
Har du testat blå glasögon nångång? Det skulle kanske vara fint till dina färger.