• Anonym (??)

    Umgänge. Hämtning/lämning?

    Vem ansvarar för hämtning/lämning vid umgänge?

  • Svar på tråden Umgänge. Hämtning/lämning?
  • Gameofthrones

    Hur menar du?

    Menar du vid kompisträff.

    Jag tycker att det är upp till var och en. Överenskommelse. 

    Vi har det enklast för vi är flexibla, bil och har inga konstigheter. Hade det varit föräldrar utan bil hade vi föräldrar hämtat utan problem. Generellt så är det vi som hämtar. Barnen tar oftast sig hem själva. De är större nu. 

    Men vi har inga problem och hämta lämna våra barn. 

  • Anonym (Vänster är ett skällsord)

    Det ni kommer överens om gäller?

    Varför inte lika åt båda håll? Om den ena hämtar så hämtar den andra sen när det är dags att komma tillbaks? Eller tvärtom?

    Mitt "spindelsinne" säger mig att du är ute efter att det skall finns någon lag som säger att om barnets andra förälder vill "umgås" med sitt barn (hur förnedrande är inte bara det) så får h*n sköta all logistik kring det och självklart betala alla kostnader....

  • Ess
    Anonym (Vänster är ett skällsord) skrev 2022-01-20 16:05:30 följande:

    Mitt "spindelsinne" säger mig att du är ute efter att det skall finns någon lag som säger att om barnets andra förälder vill "umgås" med sitt barn (hur förnedrande är inte bara det) så får h*n sköta all logistik kring det och självklart betala alla kostnader....


    Så hade maken det.
  • Anonym (??)
    Anonym (Vänster är ett skällsord) skrev 2022-01-20 16:05:30 följande:

    Det ni kommer överens om gäller?

    Varför inte lika åt båda håll? Om den ena hämtar så hämtar den andra sen när det är dags att komma tillbaks? Eller tvärtom?

    Mitt "spindelsinne" säger mig att du är ute efter att det skall finns någon lag som säger att om barnets andra förälder vill "umgås" med sitt barn (hur förnedrande är inte bara det) så får h*n sköta all logistik kring det och självklart betala alla kostnader....


    Du har rätt! 
    Men det handlar om att jag inte tycker att barnet ska behöva åka 2 timmar enkelväg kommunalt för att pappan inte behagar göra ett smack för att underlätta. 

    Allt som varit med barnet har jag stått för sedan födseln samt anpassat och ändrat för att underlätta. 
    Han har förlorat körkortet pga drograttfylla och nu har jag fått nog. 
    Barnet ska då åka kommunalt och det kommer inte bli en rolig resa för en 1.5 åring 
  • Gameofthrones

    Kunde du inte vara mer specifikt från början? Typiskt en kvinna som tror att man kan läsa tankar.

    Nej inte mer råd till dig du vill bara att mannen ska få mer skit 

  • Anonym (??)
    Gameofthrones skrev 2022-01-20 16:36:19 följande:

    Kunde du inte vara mer specifikt från början? Typiskt en kvinna som tror att man kan läsa tankar.

    Nej inte mer råd till dig du vill bara att mannen ska få mer skit 


    Nej jag vill ha en bra lösning för barnet
  • Anonym (Hmm)

    Det beror på vem som har bäst förutsättningar och hur man kan komma överens. Man kan turas om. Ena kanske inte har nån bil, då är det bättre om den andra hämtar och lämnar.

  • Anonym (Vänster är ett skällsord)
    Anonym (??) skrev 2022-01-20 16:29:53 följande:
    Du har rätt! 
    Men det handlar om att jag inte tycker att barnet ska behöva åka 2 timmar enkelväg kommunalt för att pappan inte behagar göra ett smack för att underlätta. 

    Allt som varit med barnet har jag stått för sedan födseln samt anpassat och ändrat för att underlätta. 
    Han har förlorat körkortet pga drograttfylla och nu har jag fått nog. 
    Barnet ska då åka kommunalt och det kommer inte bli en rolig resa för en 1.5 åring 
    Har allt detta stök uppstått pga att fadern blev av med körkortet alltså?

    Det får han ju givetvis axla fullt ansvar för, samtidigt som det i viss mån faller över på dig att hjälpa till genom att vara flexibel och samarbeta för att detta inte skall gå ut över barnet.

    Om det gäller indraget körkort så handlar det ju om en begränsad period?

    Du kan t.ex erbjuda dig att lämna o hämta barnet under denna period, men mot ersättning, bensinpengar + en dagslön (2 tim x 4 resor) ?

    Ni kanske kan ändra umgänget under denna period så att han kan ta bussen hit och hänga med barnet över dagen istället, fast vid fler tillfällen? Är det droger inblandat kanske detta till o med är att föredra?

    Jag kan köpa din frustration över att detta ska gå ut över dig, men du måste resa dig över detta och se det ur barnperspektivet.
  • Anonym (S)
    Anonym (??) skrev 2022-01-20 16:29:53 följande:
    Du har rätt! 
    Men det handlar om att jag inte tycker att barnet ska behöva åka 2 timmar enkelväg kommunalt för att pappan inte behagar göra ett smack för att underlätta. 

    Allt som varit med barnet har jag stått för sedan födseln samt anpassat och ändrat för att underlätta. 
    Han har förlorat körkortet pga drograttfylla och nu har jag fått nog. 
    Barnet ska då åka kommunalt och det kommer inte bli en rolig resa för en 1.5 åring 
    Då kan du sköta det, så får han ersätta dig för bensinen.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (??) skrev 2022-01-20 16:29:53 följande:
    Du har rätt! 
    Men det handlar om att jag inte tycker att barnet ska behöva åka 2 timmar enkelväg kommunalt för att pappan inte behagar göra ett smack för att underlätta. 

    Allt som varit med barnet har jag stått för sedan födseln samt anpassat och ändrat för att underlätta. 
    Han har förlorat körkortet pga drograttfylla och nu har jag fått nog. 
    Barnet ska då åka kommunalt och det kommer inte bli en rolig resa för en 1.5 åring 
    Fattar inte hur jag missade ditt inlägg men i det där läget erbjuder man sig att man kan träffas halvvägs. Ingen av er har alltså bil just nu och ett så litet barn ska inte kuska runt i buss flera timmar för att träffa en knarkare. Eller så kan du rakt upp och ner säga att om han vill umgås med barnet får han mötas på er sida av stan.
Svar på tråden Umgänge. Hämtning/lämning?