• Anonym (??)

Umgänge. Hämtning/lämning?

Vem ansvarar för hämtning/lämning vid umgänge?

• Svar på tråden Umgänge. Hämtning/lämning?
  • Anonym (??)
    Anonym (Vänster är ett skällsord) skrev 2022-01-20 16:05:30 följande:

Det ni kommer överens om gäller?

Varför inte lika åt båda håll? Om den ena hämtar så hämtar den andra sen när det är dags att komma tillbaks? Eller tvärtom?

Mitt "spindelsinne" säger mig att du är ute efter att det skall finns någon lag som säger att om barnets andra förälder vill "umgås" med sitt barn (hur förnedrande är inte bara det) så får h*n sköta all logistik kring det och självklart betala alla kostnader....

Du har rätt! 
    Men det handlar om att jag inte tycker att barnet ska behöva åka 2 timmar enkelväg kommunalt för att pappan inte behagar göra ett smack för att underlätta. 

Allt som varit med barnet har jag stått för sedan födseln samt anpassat och ändrat för att underlätta. 
    Han har förlorat körkortet pga drograttfylla och nu har jag fått nog. 
    Barnet ska då åka kommunalt och det kommer inte bli en rolig resa för en 1.5 åring 
  • Anonym (??)
    Gameofthrones skrev 2022-01-20 16:36:19 följande:

Kunde du inte vara mer specifikt från början? Typiskt en kvinna som tror att man kan läsa tankar.

Nej inte mer råd till dig du vill bara att mannen ska få mer skit 

Nej jag vill ha en bra lösning för barnet
  • Anonym (??)

Jag har erbjudit att de kan ses en dag I veckan här eller i stan (även erbjudit eventuell sovplats i ett eget rum) tills hans körkort är tillbaka. 
    Jag har erbjudit att pappan kan ringa en kompis till mig som bor där i närheten om att fråga om skjuts. 
    Men nej allt detta är pga pappan inte vill åka kommunalt utan tycker att sonen på 1.5 hellre ska göra det. 

• Anonym (??)

Jag har skrivit flera olika förslag men han vill varken svara på sms eller samtal. 

I tingsrätten bestämdes att den 6/2 och 20/2 ska pappan hämta och lämna här (första gången han ska iväg med sonen själv) och säger nu att han inte kan hämta/lämna. 

• Anonym (??)
    Anonym (.) skrev 2022-01-20 20:48:32 följande:
    Bägge ansvarar lika mycket.

Det är hemskt hur du uttrycker dig och hur du använder barnet som vapen.

Du ERBJUDER at de kan SES en dag i veckan?
    Jag hoppas ärligt att han får enskild vårdnad eftersom du inte ser till barnets bästa, bara din egen och hur du kan hämnas på honom.

Det ni ska göra är att mötas på halva vägen.
    Jag använder absolut inte barnet som vapen. Jag har försökt få pappan engagerad i 1.5 år och tycker att pappan hellre kan komma och träffa barnet 1 gång i veckan än att sonen ska fara och åka för att pappan inte vill hämta/lämna!! 

Jag har erbjudit att mötas halvvägs med i ett tidigare tillfälle men nej det var inte heller aktuellt. 

Han har varken funnits där eller tagit hand om sonen alls. Nu har de träffats fyra gånger och det är jag väldigt glad för så lägg ner!!
  • Anonym (??)

Han har kört drogpåverkad minst två gånger det senaste året samt testat positivt senast 2 september men har enligt sig själv inget missbruk utan självmedicinerat (med amfetamin och cannabis) för en adhd diagnos han fått nu i efterhand.  

Han slutat svara mig så fort det blir diskussion som inte går hans väg, då håller han sig borta och "vill straffa mig" tills jag gör som han vill. 

Sonen har aldrig varit hemma hos honom tidigare och de känner inte varandra så väl. 

Svar på tråden Umgänge. Hämtning/lämning?