Umgänge. Hämtning/lämning?
Vem ansvarar för hämtning/lämning vid umgänge?
Vem ansvarar för hämtning/lämning vid umgänge?
Det ni kommer överens om gäller?
Varför inte lika åt båda håll? Om den ena hämtar så hämtar den andra sen när det är dags att komma tillbaks? Eller tvärtom?
Mitt "spindelsinne" säger mig att du är ute efter att det skall finns någon lag som säger att om barnets andra förälder vill "umgås" med sitt barn (hur förnedrande är inte bara det) så får h*n sköta all logistik kring det och självklart betala alla kostnader....
Kunde du inte vara mer specifikt från början? Typiskt en kvinna som tror att man kan läsa tankar.
Nej inte mer råd till dig du vill bara att mannen ska få mer skit
Jag har erbjudit att de kan ses en dag I veckan här eller i stan (även erbjudit eventuell sovplats i ett eget rum) tills hans körkort är tillbaka.
Jag har erbjudit att pappan kan ringa en kompis till mig som bor där i närheten om att fråga om skjuts.
Men nej allt detta är pga pappan inte vill åka kommunalt utan tycker att sonen på 1.5 hellre ska göra det.
Jag har skrivit flera olika förslag men han vill varken svara på sms eller samtal.
I tingsrätten bestämdes att den 6/2 och 20/2 ska pappan hämta och lämna här (första gången han ska iväg med sonen själv) och säger nu att han inte kan hämta/lämna.
Han har kört drogpåverkad minst två gånger det senaste året samt testat positivt senast 2 september men har enligt sig själv inget missbruk utan självmedicinerat (med amfetamin och cannabis) för en adhd diagnos han fått nu i efterhand.
Han slutat svara mig så fort det blir diskussion som inte går hans väg, då håller han sig borta och "vill straffa mig" tills jag gör som han vill.
Sonen har aldrig varit hemma hos honom tidigare och de känner inte varandra så väl.