Inlägg från: Anonym (Hmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hmm)

Umgänge. Hämtning/lämning?

Det beror på vem som har bäst förutsättningar och hur man kan komma överens. Man kan turas om. Ena kanske inte har nån bil, då är det bättre om den andra hämtar och lämnar.

• Anonym (Hmm)
    Anonym (??) skrev 2022-01-20 16:29:53 följande:
    Du har rätt! 
    Men det handlar om att jag inte tycker att barnet ska behöva åka 2 timmar enkelväg kommunalt för att pappan inte behagar göra ett smack för att underlätta. 

Allt som varit med barnet har jag stått för sedan födseln samt anpassat och ändrat för att underlätta. 
    Han har förlorat körkortet pga drograttfylla och nu har jag fått nog. 
    Barnet ska då åka kommunalt och det kommer inte bli en rolig resa för en 1.5 åring 
    Fattar inte hur jag missade ditt inlägg men i det där läget erbjuder man sig att man kan träffas halvvägs. Ingen av er har alltså bil just nu och ett så litet barn ska inte kuska runt i buss flera timmar för att träffa en knarkare. Eller så kan du rakt upp och ner säga att om han vill umgås med barnet får han mötas på er sida av stan.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (??) skrev 2022-01-20 19:43:49 följande:

Jag har erbjudit att de kan ses en dag I veckan här eller i stan (även erbjudit eventuell sovplats i ett eget rum) tills hans körkort är tillbaka. 
    Jag har erbjudit att pappan kan ringa en kompis till mig som bor där i närheten om att fråga om skjuts. 
    Men nej allt detta är pga pappan inte vill åka kommunalt utan tycker att sonen på 1.5 hellre ska göra det. 

Då behöver de inte ses. Du har erbjudit flera lösningar, han vill inte ens försöka. Du har ingen skyldighet att ta barnet i buss två timmar för att de ska ses.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (??) skrev 2022-01-20 19:48:21 följande:

Jag har skrivit flera olika förslag men han vill varken svara på sms eller samtal. 

I tingsrätten bestämdes att den 6/2 och 20/2 ska pappan hämta och lämna här (första gången han ska iväg med sonen själv) och säger nu att han inte kan hämta/lämna. 

Då är det ju väldigt enkelt! Du har ingen skyldighet att åka till honom, och han följer inte er överenskommelse. Tyvärr inget umgänge, men det får de ta ifatt senare, om pappan nu tänker träffa sin son i framtiden.
Svar på tråden Umgänge. Hämtning/lämning?