Inlägg från: Dalarna91 |Visa alla inlägg
  • Dalarna91

Försöker ni också bli gravida?

Hoppar in här också :) fint med en nyare tråd. 
    Är på sjunde försöket. Fick ett tidigt missfall i september. sedan förra månaden har vi båda börjat med kosttillskott. Jag tror inte det är a och o för att bli gravid. Men är dålig generellt att tex äta fisk. Har snart BIM men kände imorse det gick nog inte denna gången heller. Det tar mer och mer psykisk på en märker jag. Om jag får mens hoppas jag får det i helgen så jag bara kan vara för mig själv. 

• Dalarna91

Idag är det ingen bra dag. Men tycker man kan få ut med att man inte alltid bli gravid så lätt. Har ingen aning vad genomsnittet är att bli gravid. 

• Dalarna91
    Illusion skrev 2022-01-21 18:58:22 följande:
    Varför är det ingen bra dag? 
    Jag brukar alltid känna en vecka efter ägglossning murring och små kramper (vet att det inte gick denna gång). Men denna gång har jag inte känt någonting. Så under veckan har förhoppningarna ökat, varit lätt irriterad under jobbet. Och jag är alltid glad och positiv, blir sällan irriterad. Så då ökar det ännu mer. I söndags hade vi sex när jag torkade mig va det super duper lite blod på papperet, jag blöder aldrig efter sex. Hoppas de är en nid blödning. Men nu imorse och under dagen känner jag mig svullen, sugen på choklad och har haft lite kramper = mensen är på väg. 
    Så efter ett långt skriv så därför är det ingen bra dag. Hur går det för dig? Vill inte kapa forumet med massa negativt då det inte speglar mig som person xD 
  • Dalarna91
    Fyrklöverns skrev 2022-01-21 23:13:19 följande:

Jobbigt med sådana dagar.. Men eller hur, jag gick runt idag och tänkte att, varför i allsin dar pratade man så mycket och skrämde upp tjejer att över hur lätt det är att bli gravid. Det känns nästan som ett hån när man misslyckas gång på gång. 

Genomsnittet är väl 7-8 månader om man har sex regelbundet. 20% chans varje månad om man prickar ägglossningen. Jobbiga siffror för det innebär att det också är vanligt att det tar längre tid än 7-8 månader samt att det är 80% risk att inte lyckas varje månad trots att man gör allt som man ska.

Ja, de va inte så stor chans om man ska se på det. Ja de känns lite som om det är något fel på oss när det tar tid då man fått lära sig "ett sprut och du blir gravid". Men nu känns livet lite lättare. Känner mig inte längre svullen i magen. Men den känslan kan vända sig fort. Hoppas du har haft en fin morgon. 
  • Dalarna91
    Fyrklöverns skrev 2022-01-23 08:34:33 följande:

Verkligen inte, lite dystert, men samtidigt så är det allt större sannolikhet för varje månad som går att det tar sig nästa så vi får leva på det :)

Ja men eller hur, kommer ihåg att man läste nånstans även ifall killen kommer utanför så kan man bli gravid. Nu tänker man bara yeah right när man ligger där efter sexet och försöker hålla inne alla droppar prick på dagen för ägglossning och inget händer ändå månad efter månad. 

Skönt att det känns lite lättare. Hur mår du nu och var är du efter ÄL? Jag mår bra, inga PMS symtom eller någonting än och är på ÄL +6 eller 7. 

Jag är på äl+12/13 tror jag. Tempar inte så vet inte exakt dag jag hade ägglossning. Men tror jag hade det på en måndag eller tisdag. Känner ingenting just nu. Men har haft fantomsymtom och känningar av och till. Blir galen...
  • Dalarna91

Fyrklövern; Jo tiden går sakta. Jag ska inte testa mig förrän tisdag, ska jag försöka hålla mig iaf. Tog ett test fredag efter jobb med vanligt test. Men de va negativt. Men det va 4 dagar före BIM och inte morgon urin. Så kan ha varit lite för tidigt. 
    Idag när jag torkade mig va det sånt slem (förlåt för beskrivningen). Känner just nu ingenting. Får bara vänta vad jag vaknar till imorgon, har en tendens att få mens över natten. Är nervös/orolig att gå på toan ifall mensen kommer. Kommer vara jobbigare imorgon. 

• Dalarna91

Kan inte citera. Rd;
    Va det bara du som tog bisolvon? Hur mycket?
    Och när tog du det kring din ägglossning? 
    Är inne på 8e försöker nu och vill gärna prova något denna gång. Tack för svar :)

• Dalarna91

Rd; tror inte bisolvon är mirakel kuren. Men när man är inne på 8e försöket så vill man testa allt. har läst blandade inlägg där det funkar för vissa och för vissa funkar det inte. Jag vill gärna skapa med egen åsikt ocnså. Jag har fått min sambo att äta vitaminer. Tror inte jag får med han på bisolvon. 

• Dalarna91

Uppdaterar om en månad. Ska ta en liten paus härifrån, va tufft att få sin mens idag och andra plussar. 
    Men lycka till alla, hoppas det är våran tur snart. 

Svar på tråden Försöker ni också bli gravida?