• Illusion

Försöker ni också bli gravida?

Hej! 

Nu vill jag starta en sådan här tråd igen där vi följer varandra mot ett efterlängtat plus. 

Jag vill inte sätta någon gräns för vilka som får skriva t ex ålder eller var man bor. Alla är således välkomna. 

Det är upp till en själv om man vill dela med sig av bakgrundsinformation. 
    Jag är i alla fall inne på min andra månad sedan kopparspiralen togs ut. Jag gjorde dock misstaget att gravidtesta mig innan förväntad mens, vilket bidrog till att vi fick uppleva en kemisk graviditet. Så nu har vi bestämt oss för att hålla oss till att testa efter BIM. Om jag känner mig själv rätt så kommer det beslutet att överträdas även denna gång. Vi har även ändrat vår kost och leverne för att öka chanserna till att bli gravida. Dessutom har vi satsat på ägglossningstester. Förra månaden använde vi oss av RFSUs men denna månad använder vi de digitala (advance) från Clearblue. Detta för att vi tyckte det var svårt att avläsa om jag hade ÄL eller inte. Jag fick aldrig ett tydligt starkt streck. 

Vi längtar så otroligt mycket till att få vår lilla bebis. ??

• Svar på tråden Försöker ni också bli gravida?
  • Anonym (Rd)

Hej, 

vad starkt att bestämma sig för att inte testa innan bim. Något jag med borde göra men jag kan verkligen inte hålla mig. 

när har du bim? 

• Illusion
    Anonym (Rd) skrev 2022-01-21 13:01:54 följande:

Hej, 

vad starkt att bestämma sig för att inte testa innan bim. Något jag med borde göra men jag kan verkligen inte hålla mig. 

när har du bim? 

Det gör jag mest för att skydda mig själv. Det var inte kul att se ett positivt resultat för att sedan få mens.
    Jag tror dock inte att jag heller kommer att kunna hålla mig. 
    Jag har BIM 21 varje månad. 
    Hur går det för dig? Vad bär du med dig för erfarenheter?

• Fyrklöverns

Hej!

Kul med en färsk tråd :)

Jag har liknande erfarenhet, senaste två månaderna har jjag testat innan BIM och då fått svaga streck som sedan försvunnit och mensen har kommit. Det påverkade mig mer än vad jag trodde att det skulle göra så nu ska jag inte testa mer. Vi har försökt sedan i somras och till en början hade jag tålamodet och testade inte mig. Efter ett par månader började vi med olika vitaminer och tänka på kosten, träningen mm. Märkte att det också stressade mig då jag inte drack alkohol på ett halvår för man förväntade sig vara gravid hela tiden och fick en besvikelse gång på gång. Så nu lever jag lite mer avslappnat och det får hända när det händer känner jag. 

• Anonym (Försöker)

Jag försöker bli gravid, men jag har tyvärr alla odds emot mig eftersom jag har underliggande sjukdomar som gör det svårare, eller till och med omöjligt att bli gravid. Det skulle vara trevligt om det finns flera som mig som skulle vilja följas åt. 

• Anonym (Rd)

Vi har försökt få till ett syskon sen i maj. Vi blev gravida på första försöket med honom och trodde väll dumt nog att det skulle gå fort igen. Nu ska jag inte klaga, att ha försökt sen maj är ju inte så jobbigt som andra men fortfarande, man blir otålig, orolig osv. Jag är just nu på äl+7 men hade covid med feber och dylikt nu under och efter ägglossning så tror inte det tagit sig tyvärr. 

• Illusion
    Fyrklöverns skrev 2022-01-21 15:18:02 följande:

Hej!

Kul med en färsk tråd :)

Jag har liknande erfarenhet, senaste två månaderna har jjag testat innan BIM och då fått svaga streck som sedan försvunnit och mensen har kommit. Det påverkade mig mer än vad jag trodde att det skulle göra så nu ska jag inte testa mer. Vi har försökt sedan i somras och till en början hade jag tålamodet och testade inte mig. Efter ett par månader började vi med olika vitaminer och tänka på kosten, träningen mm. Märkte att det också stressade mig då jag inte drack alkohol på ett halvår för man förväntade sig vara gravid hela tiden och fick en besvikelse gång på gång. Så nu lever jag lite mer avslappnat och det får hända när det händer känner jag. 

Jag kände att det behövdes någon mer aktuell och att jag helt enkelt vill driva en egen. Glad

Det blir en besvikelse, verkligen. Man får försöka hålla sig. Jag gjorde också många test och kunde se en viss stegring. Imorse vaknade jag upp med mens. Då ifrågasatte jag min ork till att fortsätta bebisverkstad. Nu känns det bra, och känslorna är mer rimliga. Vi har ju precis börjat att försöka. 

Jag håller med dig. Det gäller att hitta en hållbar balans, annars tror jag att det får motsatt effekt. Jag ville inte skriva ut vad jag äter kost för att skapa hets, men egentligen så är mitt nuvarande leverne bara hälsosamt och kan appliceras på alla i princip - gravid eller inte. 

• Dalarna91

Hoppar in här också :) fint med en nyare tråd. 
    Är på sjunde försöket. Fick ett tidigt missfall i september. sedan förra månaden har vi båda börjat med kosttillskott. Jag tror inte det är a och o för att bli gravid. Men är dålig generellt att tex äta fisk. Har snart BIM men kände imorse det gick nog inte denna gången heller. Det tar mer och mer psykisk på en märker jag. Om jag får mens hoppas jag får det i helgen så jag bara kan vara för mig själv. 

• Illusion
    Anonym (Försöker) skrev 2022-01-21 15:21:49 följande:

Jag försöker bli gravid, men jag har tyvärr alla odds emot mig eftersom jag har underliggande sjukdomar som gör det svårare, eller till och med omöjligt att bli gravid. Det skulle vara trevligt om det finns flera som mig som skulle vilja följas åt. 

Jag lider med dig. Vill du berätta mer?
  • Illusion
    Dalarna91 skrev 2022-01-21 16:44:31 följande:

Hoppar in här också :) fint med en nyare tråd. 
    Är på sjunde försöket. Fick ett tidigt missfall i september. sedan förra månaden har vi båda börjat med kosttillskott. Jag tror inte det är a och o för att bli gravid. Men är dålig generellt att tex äta fisk. Har snart BIM men kände imorse det gick nog inte denna gången heller. Det tar mer och mer psykisk på en märker jag. Om jag får mens hoppas jag får det i helgen så jag bara kan vara för mig själv. 

Ja, vad kul! :) :)

Jag äter även kosttillskott för att jag är vegetarian. Även fiskolja och folsyra efter rekommendation av barnmorska.

Tungt efter sju försök, men samtidigt förhåller ni er inom en förväntad tidsram. Det tar ju i regel tid att bli gravid. Så många faktorer som ska samspela. Man är uppvuxen med att höra hur lätt det är att bli gravid, men det är ganska tyst kring svårigheten i att kunna bli det. 
  • Illusion
    Anonym (Rd) skrev 2022-01-21 15:32:15 följande:

Vi har försökt få till ett syskon sen i maj. Vi blev gravida på första försöket med honom och trodde väll dumt nog att det skulle gå fort igen. Nu ska jag inte klaga, att ha försökt sen maj är ju inte så jobbigt som andra men fortfarande, man blir otålig, orolig osv. Jag är just nu på äl+7 men hade covid med feber och dylikt nu under och efter ägglossning så tror inte det tagit sig tyvärr. 

Även om det inte anses vara länge så är det jobbigt. Att inte veta om man kan bli gravid. Det finns ju alltid en oro hos alla kvinnor tror jag. Man vill så gärna inte få den oroskänslan bekräftad. 

Spännande att du är på ÄL+7. Då är det nedräkning nu. Antar att även du kör på ägglossningstester?

Svar på tråden Försöker ni också bli gravida?