• Anonym (Orolig)

Konstig kille

Jag var på dejt med en kille och så här i efterhand visar det sig att han ljugit om konstiga saker. När vi pratade om plugg/jobb på dejten så erkände han att han inte gått ut gymnasiet. Innan träffen berättade han att han har gymnasieutbildning och vilken linije han gick.
    Själv går jag på universitetet. Kan det vara så att han inte ville säga något innan dejten för att han trodde att han skulle få nobben då? Jag blir mer orolig för att han kan ljuga om större grejer om han kan ljuga om sånt. Finns även andra småsaker han ljugit om.

• Svar på tråden Konstig kille
  • Anonym (Uli)

Om han var snygg och trevlig och du känner dig lite intresserad, så tycker jag att intuitionen kan få bestämma. 

Under förutsättning att jag fått 100% bra känsla av honom, att jag kände tillit. 

• Anonym (Livet är kort)

Jag skulle dumpa honom. Hade han varit ärlig hade det inte varit ett problem men han börjar ljuga för dig innan ni ens träffas! Vad ger det för signaler inför framtiden? Sen vad han ljög om, sin utbildning, antagligen kände han sig underlägsen pga din högre utbildningsgrad och lider alltså av dåligt självförtroende, och det kan visa sig på alla möjliga negativa sätt.

Det finns andra fiskar i havet, såna som talar sanning.

• TL12

Döm inte person efter 5 min 
    klart han tycker det är pinsamt att han inte gått ut gymnasiet 
    han kommer troligen inte ljuga igen eftersom han tyckte det var pinsamt efteråt 
    det kan vara en kanon kille som du har framför dig 
    det är väl bara ta det lugnt å ta reda på det 
    hälsar gammal gubbe 

• annabellelee

Någon som börjar med atto ljuga hade jag inte dejtar. Lögner är bland det värsta jag vet.

• Anonym (Anna)

Fullt förståeligt om han inte vill berätta så tidigt att han inte gått ut gymnasiet. Han skäms nog och har kanske råkat ut för att bli nobbad efter att han berättat det. Man tänker ju direkt att antingen är han urkorkad eller var stökig och höll på med droger.

Vad är det mer för småsaker han ljugit om?

Jag tror det är väldigt vanligt att man skarvar lite och förhärligar sig själv i beskrivningen i början när man träffar nya människor. Jag har en högskoleutbildning till ett statusyrke men jobbar inte med det längre pga jag blev utbränd, nu har jag ett serviceyrke. Jag brukar ändå ofta säga att jag är statusyrket när jag presenterar mig för folk. Jag har också ljugit om min ålder många gånger, särskilt på dejtingsidor, för om jag skriver min rätta ålder är det många som får förutfattade meningar fast jag sedan är ungdomlig när de träffar mig.

• Anonym (Orolig)
    Anonym (Anna) skrev 2022-01-22 09:24:58 följande:

Fullt förståeligt om han inte vill berätta så tidigt att han inte gått ut gymnasiet. Han skäms nog och har kanske råkat ut för att bli nobbad efter att han berättat det. Man tänker ju direkt att antingen är han urkorkad eller var stökig och höll på med droger.

Vad är det mer för småsaker han ljugit om?

Jag tror det är väldigt vanligt att man skarvar lite och förhärligar sig själv i beskrivningen i början när man träffar nya människor. Jag har en högskoleutbildning till ett statusyrke men jobbar inte med det längre pga jag blev utbränd, nu har jag ett serviceyrke. Jag brukar ändå ofta säga att jag är statusyrket när jag presenterar mig för folk. Jag har också ljugit om min ålder många gånger, särskilt på dejtingsidor, för om jag skriver min rätta ålder är det många som får förutfattade meningar fast jag sedan är ungdomlig när de träffar mig.

Ljugit om din ålder? Jag tycker sånt är hemskt, sorry.
  • Anonym (Orolig)

Han har ju även ljugit andra småsaker. Det som oroar mig.

• Anonym (Camilla)

Har han gått ett program på gymnasiet som han hoppat av? 
    Eller har han inte gått på gymnasiet alls? 
    Det första alternativet tycker inte jag är så farligt, faktiskt.

• Anonym (Orolig)
    Anonym (Camilla) skrev 2022-01-22 13:32:18 följande:

Har han gått ett program på gymnasiet som han hoppat av? 
    Eller har han inte gått på gymnasiet alls? 
    Det första alternativet tycker inte jag är så farligt, faktiskt.

Han har hoppat av alltså inte gått ut gymnasiet. Men han hade inte erkänt att han ljugit om vi inte pratat om det. Jag kom in på det ämnet.
  • Anonym (Perka)

Vem ?berättar att de har gymnasieutbildning?, det är bäl snarare nåt man tar för givet? 

Svar på tråden Konstig kille