Inlägg från: majarg |Visa alla inlägg
  • majarg

BF oktober 2022

mammamalin skrev 2022-02-23 11:15:28 följande:
    Men så skönt att få se att allt är som det ska Hjärta
    Jaa så skönt Hjärta
  • majarg
    mammamalin skrev 2022-02-23 12:18:36 följande:
    Jag har gjort ett tidigt ul (v.7-v.12) i alla mina graviditeter innan RUL. Detta är min fjärde. Jag tycker det varit så himla skönt att få se att allt ser ok ut en bit in på vägen, kändes sååååå länge att vänta till typ vecka 18-20! Där jag bor får vi inget ultraljud innan RUL om man inte bekostar själv privat. 
    Ahaaa! Vart bor du någonstans? erbjuds ni kub iaf? 

har ej tjejkompis som bor i Umeå och där får de enbart erbjudande om det när de är 35år
  • majarg
    Agis1416 skrev 2022-02-23 11:45:07 följande:
    Vad skönt att få se! Jag har två veckor kvar till privat VUL. Då är jag i 8+3, lååång väntan! 
    Ååh men det går snabbt ändå!
  • majarg
    Nejlika08 skrev 2022-02-23 13:36:55 följande:

Majarg: grattis till ultraljudet! Jag ska dit på måndag, bävar. Jag var med om ett ma som upptäcktes i v.13, det hade dött i v.7. Sedan ett missfall i v.7 några månader senare. Så nu är det tredje gången gillt. Ja, kolsyrat vatten är bäst! Har även börjat dricka tranbärsdricka, så syrligt och gott. Längtar efter sura och syrliga smaker. Har tagit Postafen idag och mår mindre illa, peppar peppar. Tack detsamma!

åh :( tufft! 

Skönt att illamåendet blev bättre med postafen, kanske borde köpa hem det med. Har dock mest illamående på kvällar och då försöker jag bara härda ut (dumt nog?) eller sova 

håller alla tummar att allt ser bra ut på måndag! Hjärta

• majarg
    mammamalin skrev 2022-02-23 20:41:44 följande:
    Norrbotten, nepp man erbjuds inte kub här oavsett ålder :/ jag har dock bokat in nipt privat som jag ska göra v 11+0. Så räknar ner till det nu. Såg ett hjärta i v 6+4 men mycket kan ju ja hänt sen dess.. 

så konstigt att det är så olika, jag bokade in direkt när hon pratade om det - är 30år och bor i Sthlm. 

förstår det, håller alla tummar att det ser bra ut när det är dags! Tur iaf att man kan boka in sånt privat 

• majarg

Någon som har tips på bra mammabyxor? Gärna jeans eller tom kostymbyxor? och tights för hemmabruk. 

är verkligen så svullen och kan inte ha något på kontoret.. :) samtidigt som jag försöker dölja det

• majarg
    Nejlika08 skrev 2022-02-27 14:55:53 följande:

Hej tjejer, hur har ni det? Nu med kriget i Ukraina och allting. Det är svårt att ta in att vi har krig i Europa. Jag läser mycket nyheter men samtidigt så är jag extra känslig av graviditeten och det är svårt att värja sig. Man blir extra orolig. Imorgon ska jag på mitt första ultraljud i alla fall. Jag hoppas så mycket på tredje gången gillt. Dom två flera ultraljuden jag har varit på så har skärmen varit svart, inget hjärtljud. 

Hej :D det är bra, trodde jag precis tagit mig ur tröttheten men Nää.. slog till igen. Kliver in i V8 imorgon och vågade mig på sex för första gången sedan jag fick reda på att jag var gravid Hehe. Hur är det med dig? 

åh, ska hålla alla tummar för dig imorgon! önskar dig stort lycka till Hjärta

• majarg
    Nejlika08 skrev 2022-02-27 17:13:20 följande:
    Haha, good for you! Ja, tröttheten är extrem. Jag sover typ tolv timmar per natt! Som en bebis. Jo, det är bra med mig, lite bättre med illamåendet och trött såklart men annars så tycker jag att jag mår bättre än för en vecka sen då jag var i v.7. Har tränat tex. Tack så mycket, mår extra illa idag eftersom jag är nervös. Har märkt att illamåendet blir värre av stress och nervositet. Ja, hoppas att det går bra imorgon och jag får fortsätta hänga med på den här resan! 

gud vad skönt! jag är så glad för att jag bara däckar så fort jag lägger mig, innan graviditeten kunde jag snurra på mig i timmar. däremot har jag börjat vakna ibland vid 3 och ibland vid 5 och är SÅÅ hungrig och kissnödig. 

härligt att du mår bättre och lyckats träna! jag förstår att du är nervös, hur långt gången är du imorgon? 

ja, har också märkt stress och när magen börjar bli tom.

• majarg
    Solskensdag skrev 2022-02-27 18:47:59 följande:

Håller tummarna för ditt UL i morgon! :) Är ju ett bra tecken att du har så symtom :) Jag har Inskrivningssamtal i morgon och UL på tisdag så hoppas tvillingarna mår bra.

själv mår jag också mycket bättre än vecka 7, hade familjbesök i helgen och var ju därför mer ?på? än vanligt, men fick så också sova 4 timmar på eftermiddagen haha, och samma idag, så inte helt som vanligt ;) Har också vågat mig på sexet lite hehe, och det kändes bra, men inte haft energi till att träna än tyvärr.

jag tar också gärna emot tips på bra mamabyxor. Tror HM har bra saker, men hade ju varit guld om man kunde hitta begagnad också? jag har köpt lite klänningar som är sköna men ska nog också snart köpa riktiga mamabyxor :) jag köpte ett sånt inlägg som utvidgar vanliga byxor men tycker inte det funkar? ser bara tokigt ut!

Coolt med tvillingar, grattis :D 

alltså.. jag var i butiker och kollade efter mammakläder för jag ville prova, men verkar som de flesta kör sina utbud online bara. Kollade HM, Lindex, Kappahl och några fler butiker. indiska hade ett par vanlig som faktiskt funkadeC typ mjukisar men ser ändå uppstyrda ut, som kostymbyxor. Såg att Asos har massa fina mammakläder annars.  

haha Nice att du också vågat dig på sex :D bara tanken av det förut fick mig o känna typ obehag eller hur jag ska beskriva det 

• majarg
    Nejlika08 skrev 2022-02-27 18:49:13 följande:
    Vad skönt att du somnar lätt. Ja, jag vaknar också och är kissnödig på natten. Har läst att det är för att livmodern växer och tar allt utrymme. Imorgon är jag i v. 7+4, alltså mitten av v.8. Timmarna sniglar sig fram tills jag ska dit?om det är något fel så kommer jag att bli så himla ledsen. MEN jag är inställd på att det kan bli så i och med att jag har gått igenom det två gånger redan. Livet är hårt. Ja, absolut är illamåendet värst på morgonen tex, tills man ätit något. Vad gillar du att äta då? Jag äter mycket frukt och grönsaker, mackor, fil, pasta, fetaost, linser, bönor, tomatsås. Lättsamma grejer som går ner. Innan graviditeten åt jag mer stabbiga saker, kött, fisk, ordentliga mål. Må illa bara jag tänker på stekt kött haha. 

Kan inte ens föreställa mig hur det måste kännas för dig nu, hoppas verkligen att allt ser bra ut imorgon Hjärta

haha samma här, med vad jag åt innan. Hmm, alltså gillar helt klart med lätta saker nu, framför allt krispiga. sen är jag absolut inte sugen på någonting men kan få sjukt specifika behov ibland från ingenstans. Idag ville jag ha fisk, stuvad spenat, kokt potatis med smör på och remouladsås. Dessvärre tyckte jag såsen inte alls var god när jag åt den. 

annars är bubbelvatten en grej jag lever på haha, helt beroende. det hjälper mot illamåendet och att äta lite varje timme, då blir det typ frukt, grönsaker, mackor eller om det finns någon färdigmat i kylen. 

Svar på tråden BF oktober 2022