-
Okej! inte avskräckt bara mer medveten så tack för det :) <3Kallamakka skrev 2022-03-07 20:48:44 följande:Jaaa du.. bra fråga. Hon påstod sig se njurar, men såna hade han inte när han föddes. Sen var det skönhetsfel, ihopväxta fingrar och öron som satt för långt ner osv. Vill inte avskräcka någon, kanske blir så nu. Men jag tror som sagt att vi hade maximal otur. Ska i alla fall be nästa person som gör det -att bara säga sig se det man hundra procent tror sig se. -
Mangal skrev 2022-03-07 20:13:04 följande:Man brukar först boka in ett blodprov för att det ska hinna skickas på analys. När det sedan är dags för UL tar de blodprovsresultatet och sammanställer med UL så får man svar där och då direkt. Kolla upp det där så att de inte missat ngt..jobbigt att inte få svar direkt på KUB när möjligheten finns.
Vid min förra graviditet kom jag på sent att jag skulle göra KUB så då tog de blodprov och UL på damma dag. Fick vänta 2 veckor innan resultatet kom i brevlådanKallamakka skrev 2022-03-07 20:53:28 följande:Jag fick bara med mig tiden för blodprov hem från barnmorskan. Men på 1177 kunde jag se kub tiden på bokade tider. Sen kom brevet några dagar senare med kallelsen. Kanske kan du se mer på 1177 du också?
Tack! jag ska dubbelkolla. Går på mama Mia, känns som de borde bokat in ytterligare en tid för själva ultraljud dock. Men de kanske kör allt samtidigt:. får undersöka -
Haha hade mitt första mental breakdown idag, är på kontoret idag och tyckte inga kläder passade och jag såg svullen ut, magen syns osv. killen tyckte jag var jätte fin och att det inte alls syntes.
Slutade med att jag stod och fulgrät i hallen och samtidigt skrattade haha.. -
Aah okej :) tack, då förstår jagKrusbärskompott skrev 2022-03-08 12:08:55 följande:Nej inte för riskbedömningen, men för ultraljudet, som blir en tidig anatomisk granskning. Upptäcker heller acrani i v 13 än 19... -
Rosen3 skrev 2022-03-08 14:21:38 följande:Börjar faktiskt att känna här nu i vecka 9 att jag faktiskt är gravid på något sätt (kan inte förklara känslan) men förut har det varit så overkligt. Nu börjar magen blir mer svullen osv. Dock börjar jag bli väldigt orolig för att barnet inte ska leva eller att det är något fel. Några veckor kvar till UL.
Någon mer som känner samma? :)
För mig är det båda, känner helt klart att saker pågår och att jag är gravid - men samtidigt svårt o greppa på något sätt.
Är också orolig mellan varven men jag försöker då tänka på alla symtom jag har. även om jag inte gillar illamående osv, kan jag i vissa stunder se det som en påminnelse om att jag är gravid och att symtomen är en god sak
-
Har ordnat med överraskningsfest för min kille som fyller år snart, den ska hållas i helgen. Började planera Den i januari (innan jag visste att jag var gravid) och Vi brukar festa rätt duktigt tillsammans.. hans familj kommer
kruxet nu är ju såklart att jag är gravid och vi båda är överens om att vi ska berätta det längre fram. så nu har jag köpt alkoholfritt vin och hoppas kunna byta ut eller hälla upp i smyg i mitt glas..
värsta är att jag kan ju inte diskutera detta med honom heller nu haha. och han sa senast i förrgår när vi pratade om att lyckas hålla det hemligt ?Som tur är har vi inga fester inplanerade i närtid?
saken blir inte lättare att dölja pga min svullenhet. Vet inte ens vad jag ville få ut av det här inlägget egentligen haha, kanske bara skriva av mig lite -
Kallamakka skrev 2022-03-10 11:57:45 följande:Idag tog jag tag i det igen, jakten på ultraljud. Fick en tid imorgon kl 11:00, men sen måste jag ta tag i oron. Analyserar allt för mycket och tycker att inget känns längre och ställer in mig på det värsta heeeeela tiden. Så nu ska jag kontakta barnmorskan snarast och få kontakt med kurator, om det ser bra ut imorgon så måste jag ha nya sätt att pina mig igenom detta. För nu måste oron bli hanterbar här, får ju inte springa på ultraljud stup i kvarten. Vore så fantastiskt att få känna glädje över detta, som jag gjorde första gången jag plussade.
Blääääää. Sex missfall på raken har verkligen satt sina spår. Sorry, behövde bara kräkas lite på detta. Hehe.
Förstår din oro och jag tycker du gör rätt i som stillar den oron imorgon.
Sen super bra att ta kontakt med din barnmorska gällande kurator.
önskar dig all lycka till imorgon. Stor kram! -
Haha! Helt klart bästa jag har hört :DKallamakka skrev 2022-03-10 18:58:39 följande:Vet du vad jag gjorde en gång??
Jag köpte en box vin, tog ur påsen från ovansidan, klippte hål i övre kanten och hällde ut vinet, köpte den alkoholfritt vin som jag la i. Sen smälte jag igen hålet med platttången, ner i lådan igen och så kunde jag ha en hel box för mig själv sen. ????
min plan är också att supa ner alla andra så de inte ens noterar vad jag har i mitt glas :D -
Ska på spa imorgon, en överraskning till min sambo.
provade precis mina badkläder och jag känner mig så obekväm, som en flodhäst. och hela kroppen känns bara slapp och tappat sin passform :(
testade allt redan nu, så han ska slippa att jag får ett mental breakdown Imorgon haha. -
Go o gla skrev 2022-03-11 12:38:22 följande:Fin överraskning och haha snäll omtanke att rädda honom från utbrott. :D
Jag är extremt svullen men, fall det är till någon tröst. Vi tänker berätta för familjen nästa vecka och de kommer säkert slänga ut någon kommentar om hur stor jag redan blivit.
Inget sitter som det skall och allt väller över, haha. Längtar nu tills magen putar fram fast så man får en synlig förklaring på ens plufsighet. ;)
Haha kände att det var lika bra, får bli baddräkt imorgon även om det känns lite tveksamt men i bikinin vällde tuttarna över åt alla håll haha..
åh vad skönt att berätta! Hur långt gången är du nu igen? Har guldfiskminne just nu.
får se om jag lyckas hålla det hemligt i helgen eller inte För familjen :o
ja, jag längtar till det men framför allt att kunna klä sig efter magen. Istället för att dölja den det som är svårt tycker jag, även om den är mest plufsig nu.