Inlägg från: Nejlika08 |Visa alla inlägg
  • Nejlika08

BF oktober 2022

Jag är också helt svullen och magen står ut som en ballong! Jag var på gymmet idag och ser helt tjock ut i spegeln. Dessutom hände några grejer som var extremt äcklande: en kille pruttade när han lyfte skivstången! Så sjukt, har aldrig varit med om det förr. Och när jag skulle duscha efteråt stod en tjej och rakade intima delar i duschen, helt ogenerat! Höll på att spy, men de gjorde jag å andra sidan hela besöket. Det låg även långa hårstrån på golvet i omklädningsrummet. Uäck. Jag tvingar mig att gå dit men är så äcklig av alltihop. Har aldrig någonsin reflekterat över att ett gym kan vara äckligt förut. 

• Nejlika08

majarg: vad snäll du är som ordnar spa och fest och allting för din kille! Han kan skatta sig lycklig. Jag förstår precis det där med att känna sig svullen, förhoppningsvis så är det bara man själv som ser det. 

• Nejlika08
    majarg skrev 2022-03-11 17:11:27 följande:
    Åh va jobbigt :o men vem rakar sig på gymmet.. haha håller med om att man noterar saker runt omkring sig på ett helt annat sätt :o 

Så stark som krigar dig igenom det :D 

tack va fin du är! Hoppas allting ska bli bra imorgon, jag försöker vara så tyst som möjligt här hemma - så rädd att jag ska råka försäga mig haha :) 

har du fått någon craving förresten?
    Haha, det roliga är att i vanliga fall så skulle jag inte ha brytt mig om dessa grejer men just nu så äcklas jag av allt! Men jag mår så bra av att träna så jag får gå runt där med äcklad min och kolla snett på folk antar jag. Ja, jjag tycker att du är jätteduktig som ordnar sånt samtidigt som du är nygravid. Ni kommer säkert få jättekul. Jag har många olika maträtter som jag föredrar just nu, flera som jag åt som barn, lite nostalgiskt sådär. Tex broccoligratäng med ris och olika soppor. Mår så illa fortfarande så jag äter det jag är sugen på rakt av. Men cravings vet jag inte, är inte supersugen på lakrits eller nåt sånt. Du då? Hur går det med illamåendet? 
  • Nejlika08
    majarg skrev 2022-03-11 17:31:43 följande:

Haha det är helt klart okej att gå runt och bli äcklad och kolla lite snett för måendet skull :D 
    skönt att träningen fungerar så bra för dig! Åh broccoligratäng lät super gott. illamåendet går bra just nu (peppar peppar), har däremot börjat få mkt växtvärk igen så tror mensen ska komma hela tiden. Gick och kollade flera gånger på toan igår och killen bah - men du kommer inte få mens, hahah. 

gällande maten är jag inte sugen på något speciellt - men om någon frågor vad jag vill ha är svaret - krispigt, igår skickade jag sms till killen att jag ville ha krispiga  grönsaker. så har fått sug på mkt frukt och grönt. Och iskallt vatten, är så törstigt 

Illamåendet är fortfarande så pass alltså? :(

Åh, krispigt är så gott! Såna här sockerärtor som man bara kokar nån minut med citron på, mm. Vad skönt att ditt illamående är bättre, här kommer det och går. Idag var en bra dag och jag hade mycket energi, mådde bara illa på morgonen och på gymmet. Och lite före maten. Men igår var det jobbigt, jag kräktes och sov en timme på eftermiddagen. Jag har en läkartid inbokad i veckan för att kolla upp det. Jag är i v.10 nu så jag hoppas att det klingar av. Jobbigt med växtvärken, det känns ju precis som mensvärk! Jag har ultraljud om tre veckor, tiden går långsamt. Har du också ultraljud ungefär då eller? 
  • Nejlika08
    Kallamakka skrev 2022-03-11 23:29:47 följande:

Go kväll allesammans. Skrev ju igår att jag skulle på ultraljud idag, vilket jag var på. Liten hade fått både armar och ben och jag kan då pusta ut lite och välkomna vecka 11 (10+0) tack till er som önskade tur till oss! 

Vad kul att höra, grattis!!
  • Nejlika08
    Solskensdag skrev 2022-03-12 13:15:20 följande:

Hahahaha skrattade verkligen åt bikini-beskrivningen! Känner igen allt ni skriver - läste till och med lite högt för min man så han förstår jag inte är ensam om att känna så XD
    majarg det låter som en så härlig helg ni har planerat med överraskningsfest och spa! Här ska vi också fira min mans födelsedag men som tur blir det ett ganska litet firande för jag är Såå trött konstant. inspirerad testade jag mina badkläder för vi ska också på spa nästa vecka  och jag ser lite ut som en korv med för mycket fyllning hahaha. Kommer i dem men kan knappt andas? Ser också fram emot att magen börja bli mer ?riktig? mage och till att kanske köpa lite riktiga gravi-kläder också. Har ni köpt nya bher? Mina bröst har växt typ 1-2 storlekar så får väl investera i det också? det här är som puberteten om igen, man har ju ingen aning om vad som händer med kroppen man bara stirrar förbluffat i spegeln?

Önskar alla en härlig lördag :)
    ps jag kräks fortfarande, senast i morse. Slutet av v 11 nu. Hur mår ni andra som är så långt, mår ni bättre?

Haha, en korv med för mycket fyllning, så träffsäkert! Jag är liksom spolformad nu, ser ut som om jag har ätit en festmåltid. Eller flera. Jag ska börja använda mina gamla amningsbh:ar snart, dom är mjuka och sköna. Jag mår fortfarande illa, är i v.10. Hoppas att det vänder nu. Jag vilar varje eftermiddag om jag kan, ibland sover jag. Ha en fin lördag du med!
  • Nejlika08

Ja det är smart att göra det för dom kan du ju använda även efter graviditeten! Och spara om du ska ha fler barn. Alltså sex, nej?har känt mig magsjuk nu i typ tre veckor så det har inte varit att tänka på. Säl-sex i så fall haha. Jag är formad som en säl. 

• Nejlika08
    Solskensdag skrev 2022-03-12 17:41:18 följande:

hej mig igen - en fråga, vi köpte serrano skinka till förrätt i kväll, sånt som är friskt skuren från en affär. Glömde det helt då, men kom på nu att chark ska man ju vara lite försiktig med pga listeria. Jag vet risken är ju väldigt liten och det är upp till mig att besluta - men vad hade ni gjort?

Jag undviker allt kallskuret för säkerhets skull 
  • Nejlika08
    Utepålandet skrev 2022-03-12 20:57:56 följande:

Inte ens säl-sex, tack. Flört Jag har återfått det här trevliga symptomet att rapa 24/7. Det är helt vansinnigt hur mycket luft som ska upp hela tiden. Var kommer den ens ifrån? Jag fattar inte att det är 2022 och evolutionen har fortfarande inte fixat ett hormon som specifikt gör vissa delar av kroppen avslappnad så att magmunnen sparas. 

Usch, jag går också runt och rapar. Speciellt om jag anstränger mig fysiskt. Magen krånglar också (kanske för att jag äter så konstig mat just nu för illamåendet). Det är som om allting i kroppen är lite på sniskan, i alla fall i magen. 
  • Nejlika08

majarg: kul att höra att det blev en så lyckad kväll! Förutom den sista biten då. Det är jobbigt att känslorna svänger så mycket. Jag längtar så efter att gå på fest, det känns som om jag har gått i ide helt sedan jag plussade. Men dom senaste tre dagarna har illamåendet varit bättre, peppar peppar. Jag har fungerat nästan som vanligt! Hur mår du med illamåendet? 

Svar på tråden BF oktober 2022